Skindhuset
Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 14-11-01 13:33

http://www.alledyrsfrihed.dk/ Skindhuset sælger katte og hundepels ,vær
med til at boycutte ,send en protest

Skindhuset
v/Hans Jørgen Amdrup
Skindergade 6
1255 København K
info@skindhuset.dk

Fra : Claus Christiansen

Dato : 14-11-01 16:05

Brugsen sælger svinekød boycut dem også.

Det er ikke produktet der er problemet men den manglende dyrevælfærd. Og
det gælder for hunde, katte og grise.

MVH
Claus Christiansen

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-11-01 17:34

Vi kan hurtigt blive enige om, at opdræt af svin herhjemme i stor
udstrækning absolut ikke tilgodeser svinenes behov.
Men selvom de bestemt ikke har optimale betingelser, så er deres forhold
trods alt bedre end de hunde og kattes, hvis pelse sælges bl.a. i
Skindhuset.
Har du Claus, set filmen om hvordan de bliver "opbevaret" og slagtet? Det er
så horribet og frastødende, at man ikke kan forstå, at nogen mennesker kan
behandle dyr så modbydeligt.
Det er blevet påstået, at filmen er konstrueret, for at skade handlen med
skind. Det ville være dejligt, om det var tilfældet, men det er jeg desværre
overbevist om, at det ikke er.
Jeg mener absolut, at Skindhuset skal boycottes, ikke mindst på grund af
direktørens fuldstændig tåbelige udtalelse om, at så længe folk protesterer,
så importerer og sælger han hunde og katteskind. Som han endda påsår, at der
ingen fortjeneste er ved!. Underforstået, ingen skal diktere ham noget. At
så tusindvis af dyr lider, det er den fine herre åbenbart kold over for!!

Eva

Claus Christiansen <cfc@cc-c.dk> skrev i en

Fra : Claus Christiansen

Dato : 15-11-01 14:59

Eva Schmidt <safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> så tusindvis af dyr lider, det er den fine herre åbenbart kold over for!!

Han påpegede jo netop at han fra de kinesiske myndigheder havde fået
forsikring om at de skind han importere stammer fra farme hvor dyrene
lever under bedre forhold end de der er fremstillet i filmen (som jeg
ikke har set).

Hvem skal bestemme hvem der må sælge hvad??????

Fra : Eva Schmidt

Dato : 15-11-01 15:20

Tror du ærlig talt, at de kinesiske myndigheder vil indrømme det, hvis
pelsene kommer fra disse horrible farme? Jeg personligt tror ikke, der
findes andre slags!!
Og mon direktøren ville sidde for åben skærm og fortælle, at hans skind
stammer fra dyr, der er torteret til døde?

Men selvfølgelig, når det ikke drejer sig om "kæledyr", føler de sikkert
ikke hverken angst eller smerte, og så kan ihvertfald nogle mennesker ikke
se det forkerte i behandlingen!

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-11-01 15:42

> [...]
> ikke har set).
>
> Hvem skal bestemme hvem der må sælge hvad??????

Det kan forbrugerne jo gøre !!hvis du ikke køber hans pels så lider lige så
mange hunde og katte måske ikke !!

Og det er da klart at han siger at kineserne har sagt at alt er i orden
,ellers ville han jo blive endnu mere upopulær ! og det er jo også ret klart
at kineserne siger at kineserne siger alt er ok ,ellers ville det måske
være lidt sværere for dem at sælge varen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 14-11-01 18:28

Fordi noget er forkert ,retfærdigører det ikke at andet også er forkert !

Det er vel heller ikke i orden at du stjæler i brugsen , fordi du kender en
der stjæler i netto vel ?

ligegyldigt hvor dårligt grise kør o.s.v. bliver behandlet retfærdigører det
vel ikke at man behandler hunde og katte dårligt vel

Og hvis du ikke mener at det er produktet der er problemet ??går du så med
babysælpels eller goldenretriverpels ?hvad så med om vi brugte selvdøde
spædbørns hud til sko og bælter ville det også være i orden ,nu hvor vi
åbenbart brugerkatte og hundepels ?

Fra : Claus Christiansen

Dato : 14-11-01 18:53

Vil du seriøst sammenligne det at bruge hunde og kattepels med menneske
hud????

Jeg påpeger netop selv i mit indlæg at det er horibelt at mishandle dyr
af en hvilken som helst slags. Men det er ikke kæledyr der benyttes i
produktionen.

Det jeg forsøger at sige er at det er en typisk taktik fra "frelste"
dyrevenner at bruge "små nuttede dyr" i deres kampagner og ikke tage de
store slagsmål med f.eks. det danske landbrug om bedre
produktionmetoder.

Og ja jeg køber hovedsageligt produkter der er økologiske, da dette,
efter min mening, fremmer dyrevelfærden meget bedre end en kampagne mod
en tilfældig udvalgt skindhandler.

Jep hvis jeg kunne få en Goldenretriverpels med trim af babysæl, så
ville jeg da gerne gå i den....MEN kun hvis dyrevelfærden var i orden.

Claus

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 14-11-01 19:57

> Vil du seriøst sammenligne det at bruge hunde og kattepels med menneske
> hud????

Selvfølgelig vil jeg ikke det , men prøver at forklare at der bør være en
grænse et eller andet sted !hvor sætter du grænsen ???

> Jeg påpeger netop selv i mit indlæg at det er horibelt at mishandle dyr
> af en hvilken som helst slags. Men det er ikke kæledyr der benyttes i
> produktionen.

Måske er det ikke kæledyr , men for mig og sikkert også ret mange andre?
syntes jeg at det er meget etisk og moralsk forkert og afskyeligt at bruge
hunde og katte til pels

> [...]
> dyrevenner at bruge "små nuttede dyr" i deres kampagner og ikke tage de
> store slagsmål med f.eks. det danske landbrug om bedre

Det har du da ret i ,men fordi der findes store problemer ,skal vi så ikke
løse de "små" ???

> Og ja jeg køber hovedsageligt produkter der er økologiske, da dette,
> efter min mening, fremmer dyrevelfærden meget bedre end en kampagne mod
> en tilfældig udvalgt skindhandler.

Hvad skulle det hjælpe de hunde og katte der bliver slagtet på en pinefuld
måde at du køber økologisk ???

> Jep hvis jeg kunne få en Goldenretriverpels med trim af babysæl, så
> ville jeg da gerne gå i den....MEN kun hvis dyrevelfærden var i orden.
>
> Claus

Jeg håber da virkelig at det var for sjov at du skrev det !

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-11-01 22:25

Jeg har da ikke noget imod at bruge hunde og katteskind, kunne måske også
smage deres kød - men -men - men jeg ville være sikker på de havde haft det
godt og var aflivet på en human måde.

Den måde hunde og katte holdes på og aflives på, får vore produktionsdyrs
liv til at ligne paradis, selv dem der har det værst.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:O3zI7.1591$Bs1.363048@news000.worldonline.dk...

Fra : Claus Christiansen

Dato : 14-11-01 22:35

<"Punish> wrote:

> Claus Christiansen <cfc@cc-c.dk> wrote in message
>
> Selvfølgelig vil jeg ikke det , men prøver at forklare at der bør være en
> grænse et eller andet sted !hvor sætter du grænsen ???

Jeg ved det faktisk ikke!

> Måske er det ikke kæledyr , men for mig og sikkert også ret mange andre?
> syntes jeg at det er meget etisk og moralsk forkert og afskyeligt at bruge
> hunde og katte til pels

Her er det jeg ikke helt er med, hvis vi et øjeblik ser bort fra
dyrevelfærd, hvorfor er det så mere forkert at bruge skind fra hunde og
katte end fra en ko eller en mink???

> Det har du da ret i ,men fordi der findes store problemer ,skal vi så ikke
> løse de "små" ???

Jo bestemt og jeg ser gerne at vi forbedre forholdene for alle dyr der
lider, men jeg tror det største problem her er at organisationerne, ved
at bruge tid på de nuttede dyr. Giver modstanderne et argument for at de
er usæriøse og kun tænker på omtale. Jeg er faktisk ening i at vi skal
forbedre dyrevelfærden.

> Hvad skulle det hjælpe de hunde og katte der bliver slagtet på en pinefuld
> måde at du køber økologisk ???

Ikke en s..., men jeg har støttet de producenter i DK der gør noget for
dyrevelfærd....

> Jeg håber da virkelig at det var for sjov at du skrev det !

Ja selvføgeligt, men som jeg skrev ser jeg ikke forskellen på hunde og
gede skind!!!!

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-11-01 12:07

> Her er det jeg ikke helt er med, hvis vi et øjeblik ser bort fra
> dyrevelfærd, hvorfor er det så mere forkert at bruge skind fra hunde og
> katte end fra en ko eller en mink???

Selvfølgelig fordi der er mange mennesker der har et følelsesmæsigt forhold
til hunde og katte ,derfor er det mere forkert.Man behøver jo ikke kun se så
praktisk og pengegriskt på alting !Folks føelser er vel også noget værd
!?for hvis de ikke var det hvorfor så ikke også bruge døde mennesker og
babyer til sæbe og sko og bælter ?hvis de nu har levet et godt liv og ikke
har lidt da de døde ,så kan vi jo også lige så godt tjene penge på dem eller
hvad ?Der må da være en grænse for hvor man vil tjene penge !

> Ja selvføgeligt, men som jeg skrev ser jeg ikke forskellen på hunde og
> gede skind!!!!

Så skal jeg forklare dig forskellen !Den er at der er mange mennesker der
har meget et tæt og personligt forhold til hunde og netop derfor skal man
ikke jokke på folks føelser,man kunne jo også risikere at de jokker igen
!der er så meget andet man kan tjene penge på ,eller mange andre tekstiler
man kan bruge til at lave en jakke.Der skal være en grænse og efter min
mening og helt sikkert også rigtig mange andres går den her.

Fra : Claus Christiansen

Dato : 15-11-01 14:59

<"Punish> wrote:

> [...]
> har lidt da de døde ,så kan vi jo også lige så godt tjene penge på dem eller
> hvad ?Der må da være en grænse for hvor man vil tjene penge !

Jamen fordi nogen har et nært forhold til deres kæledyr, skal de da ikke
bestemme hvad skind jeg må bruge. Der er sikkert også nogen der har et
nært forhold til en sød ko, men derfor skal de da ikke bestemme om jeg
må spise dansk bøf.

Og så fremture du igen med ligestillingen mellem dyr og mennesker.

Claus Christiansen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 15-11-01 15:49

> [...]
> bestemme hvad skind jeg må bruge. Der er sikkert også nogen der har et
> nært forhold til en sød ko, men derfor skal de da ikke bestemme om jeg

Vi kan jo prøve at bestemme !jeg ved at der er mange der er imod
dyremishandling og imod brug af hunde/kattepels og vi har jo lov til at
prøve at stoppe sådanne nogen som dig ,der åbenbart er skideligeglad med
hvad andre mennesker føler overfor hunde og katte .Og der er ingen grund til
at sammenligne problemet med en sød ko !slagtning af kør og grise høns
o.s.v. retfærdigør ikke at man begynder at slagte hunde og katte !!!!!

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 15-11-01 14:14

"Claus Christiansen" <cfc@cc-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
..
> Jep hvis jeg kunne få en Goldenretriverpels med trim af babysæl, så
> ville jeg da gerne gå i den....MEN kun hvis dyrevelfærden var i orden.
>
> Claus

DET siger jeg dig..........DU får ikke min golden til at lave en pels
af........

Den skal JEG SELV bruge til en muffe....

Jaime

Fra : Tjinca

Dato : 15-11-01 12:21

Hmmm!
Det lader til at det er herreløse hunde der bliver brugt. Hunde hvis skæbne
er at leve med sygdomme, evig sult og lemlæstelser (som følge af
trafikuheld). Tro mig som halv kineser og tidl. bosat i landet, kender jeg
kun for godt de stakkels dyrs pinsler.

Det er ikke let at se en halvvoksen killing viklet ind i sejlgarn i gud ved
hvor lang tid, og at vide at det stramme garn langsomt vil tage livet af
den, efterhånden som den vokser til. Ej heller er det let at se racehunde
med FCI anerkendte stambøger blive solgt som 4-5 uger gamle på
natmarkederne, og ende ude på gaden fordi folk bliver trætte af dem. Mange
af dem udmagret,
humpende rundt med brækket ben og knuste poter, eller plaget af hudsygdomme.
Endnu værre er det at se hvor tillidsfulde de er, når de kommer logrede og
tigger mad.

Som hundeejer til 3 dejlige hunde herhjemme, og med vestlig mentalitet,
kunne jeg ikke holde mig fra fodre de stakkels dyr - for derefter at måtte
erkende overfor mig selv, at jeg blot forlængede deres pinsler!
Til sidst endte jeg med at være lettet, hver gang hundefangerne havde været
der.

Den region hvor jeg kommer fra, er det ganske utænkeligt at spise hunde, og
aflivelsen forgik enten ved elektrisk chok, eller i værste fald ved at samle
nogle stykker i et bur, for derefter at dumpe dem i havet. En ganske grusom
måde at aflive hundene på. Men jeg begyndte at stille mig selv det
spørgsmål, om få minutters angst og lidelser er meget at give for 4-5 års
pinsler?

Jeg var en smut inde på ovenstående hjemmeside, og gud hvor er dyrehold og
aflivningsmetoder til at brække sig over. Man undres over om disse mennesker
er rene sadister, for hvor meget kan en enkelt kugle der korter dyrenes
lidelser koste? Selv husker jeg at jeg som 5 årig stod og så på et stakkels
svin fik maven skåret op af tre mænd, og jeg skal aldrig glemme de skrig og
den tid svinet var om at dø. ...og så himler vi op over halal slagtning!!!

Nå men min pointe er at der ikke er noget galt i hunde- og kattepels, ej
heller er der noget galt i at spise dem (vi spiser vel også kæledyr
herhjemme som f.eks kaniner). Deres ulidelige liv bliver afkortet og kan vi
drage fordel af det, er det vel ok.
Men, men, men! Som alle andre dyr hvad enten det gælder høns eller hunde
SKAL og er det vores menneskelige pligt, at gøre deres sidste levetid så
udholdeligt som muligt, og sørge for en hurtig og human aflivelse. Kan
indehaveren af Skindhuset (eller hønseavlerne for den sags skyld) ikke
fremlægge dokumentation for et fornuftig dyrehold og aflivnings metode. Ja
undskyld mig, men så retfærdiggøres det efter min mening, de ekstreme
dyreaktivisternes handlinger!

Fra : Ann K

Dato : 15-11-01 19:09

Tak Tjinca, for et ualmindeligt godt og velgennemtænkt indlæg!
Du redegør præcist for mange af mine tanker ang brugen af hunde og katte i
pelsproduktionen...
Mvh Ann - der har en hue, lavet af skind fra grønlandssæl og slædehund

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-11-01 20:47

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse

> Mvh Ann - der har en hue, lavet af skind fra grønlandssæl og slædehund

Babysæl skind skulle være det flotteste ? .

Hvis uvidende folk kendte til vad professionelle fluebindere (mig inkl.)
ligger inde med så ville jeg blive lynchet øjeblikkeligt

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ann K

Dato : 16-11-01 22:06

Hejsa.
Meget muligt at babysæl skulle være det flotteste og blødeste, men nu er
det jo altså sådan at grønlandske fangere IKKE er så dumme, at de
udrydder, hvad der skal være deres børns eksistensgrundlag *sss*
Og jeg syn's at min hue er flot som den er! Og vaaaarm....

Helt alvorligt... jeg har intet imod at man bruger skind fra køer,
hunde, katte, kanin osv osv... Men jeg har meget imod den måde, mange af
disse "skindproduktionsdyr" lever deres liv... for ikke at tale om dén
måde, de aflives på!
Argumentet er så ofte, at "Jamen, man _spiser_ dyrene" i de pågældende
lande "Skindene er kun et biprodukt"... meget muligt - og for min skyld
kan man da spise hvad man vil (Herregud, i Sydamerika lever en
indianerstamme, der spiser edderkopper!)... Men jeg fatter ikke, hvorfor
"man" absolut mener, at det er nødvendigt at skolde en levende kat eller
tæve en hund ihjel med køller "for at få kødet mørt"!?
Så længe jeg ikke kan få en garanti for, at det ikke er disse metoder,
man har brugt i aflivningen af disse (for os) så eksotiske fødevarer...
Tja, så skal jeg heller ikke købe hunde- eller katteskind (faktisk ingen
skind af nogen art) fra Østen!
Og det gælder også for fx sølvræve fra DK... Rent etisk kan jeg ikke
sige, at hverken deres liv eller aflivningsmetoden er særlig human...

Mvh Ann
PS; Finn - ved du, hvor jeg kan få fat i et skind fra en sortbroget
ko... Uden at det koster en halv bondegård????

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-11-01 22:27

> Mvh Ann
> PS; Finn - ved du, hvor jeg kan få fat i et skind fra en sortbroget
> ko... Uden at det koster en halv bondegård????

Jepper ). Der står en del ude på marken som jeg kan kigge på. Du kan få
et halv tons oksekød med sammen med skindet ).

Mere seriøst så kender /kente jeg en hjemmeslagter der tog ud til
landmændende og slagtede for dem og disse ko skind blev blot smidt på
mødningen.

I Danmark går mange kør med el-hegn på markederne da pighegn laver ridser og
huller i skindende og så vil Ferrarri, Lotus, Lincon og Bently ikke købe
skindende fra køerne. Og tænker du på disse skind så koster de en halv
bondegård !. Men kan du nøjes med en "standard" ko så bare få at i en
hjemmeslagter og bestikke ham til at tage skindet med hjem til dig.
Slagteren er som regel tørstig når han kommer så et par kolde øller gør
underværker

Men så skal du i gang med at rense skindet og det er et spændende arbejde
som kræver masser at tid og tålmodighed, hvis du vil spare penge ?. Ellers
kan du få en konservator til at gøre det for dig.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-11-01 22:30

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
> Og jeg syn's at min hue er flot som den er! Og vaaaarm....

Ja og så hiver du bare "proppen" ud som skjuler sømmet som blev brugt til at
gokke babysælen oven i knolden med

Men vi er enige. Der er en kultur form og et fangerfolk som i tusinde af år
har levet på denne måde, og disse mennesker har en langt bedre kendskab til
deres fangst områder end en biolog over op den anden side af jorden der
aldrig har set Grønland på andet end Brigit Bardot´s hjemmeside.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : JBH

Dato : 14-11-01 22:11

Hvor har du bare ret Tjinca.

Jeg har aldrig været i "øst på" så selv ved jeg kun hvad jeg har set på tv
og læst i aviser. Ind i mellem tror man det er løgn at folk kan behandle
levende væsener på den måde.

Jeg gik og tænkte på om man ikke burde starte en indsamling til køb af
boltpistoler, så dyrene i det mindste blev aflivet humant.

mvh
JBH

Fra : JBH

Dato : 14-11-01 00:49

Var lige inde og se siden

Det er sgu nogle barske billeder..

Jeg så forresten en udsendelse et engelsk tv hold havde lavet i kina, Føj
for pokker. En kat blev holdt i en snare og skoldet levende for at få hårene
af. Da det var ovre trak den stadigvæk vejret. Man så ikke hvad der derefter
skete men kutymen er at dyret som også sagtens kunne være en hund, bliver
ristet levende over en sagte ild, da det det skulle give en bedre smag med
en langsom død.

Hmm..så sidder man her og tænker over at folk himler op over dårlig
dyrevelfærd i Dk.

Venligst

JBH

<2stI7.1357$Bs1.313790@news000.worldonline.dk>...