Vibrationer fra en computer
Fra : Morten Bakkedal

Dato : 14-11-01 10:54

Hej

Jeg har en computer (server) stående i et skab. Desværre forplanter
vibrationerne fra computeren sig i skabet, der derved kommer til at virke
som en stor højttaler. Hvis jeg i stedet stiller den uden for skabet på et
hårdt gulv, så kan jeg næsten ikke høre den, når jeg opholder mig i rummet
ved siden af. Det er altså ikke den direkte støj, jeg hører.

Jeg ville derfor prøve at indskyde en vibrationshæmmende plade mellem
computeren og skabet. Hvad er jeres erfaringer med dette?

Jeg har hørt om blygummi. Virker det? (Det kan vel købes hos
autoforhandlere?) Hvad kunne virke bedre?

Morten

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 14-11-01 10:59

> Jeg har hørt om blygummi. Virker det? (Det kan vel købes hos
> autoforhandlere?) Hvad kunne virke bedre?

Jeg ved ikke om det er bedre, men du kan lægge en go' stor flise i bunden af
skabet.. Den skulle gerne stoppe evt. vibrationer.

MVH

TWM

Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-11-01 12:15

Eller evt sætte kabinettet på noget blødt..
Flamingo evt..

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 14-11-01 15:02

Michael Thomsen wrote:

> Eller evt sætte kabinettet på noget blødt..
> Flamingo evt..

Jeg har prøvet med skumgummi, men computeren er for tung, så det bliver helt
mast sammen og mister sin effekt. Det kan godt tænkes at flamingo er bedre.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om, hvor man kan få fat i flamingo henne.
(Hjælp!)

Morten

Fra : Torben

Dato : 14-11-01 20:45

> [...]
bedre.

> Jeg kan ikke lige komme i tanke om, hvor man kan få fat i flamingo henne.

Hvad med et håndklæde el.lign.? Det burde da også kunne tage det værste

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 14-11-01 23:37

Torben wrote:

> Hvad med et håndklæde el.lign.? Det burde da også kunne tage det værste

Mja, jeg har prøvet med uden synderlig effekt. Problemet er, tror jeg, at
computeren vægt maser håndklædet helt sammen, så der ikke længere er det
luftlag, som man ville forvente kunne fjerne vibrationerne.

Jeg har nu fået fat i lidt flamingo og vil prøve betonklodsen, som andre
også har foreslået.

Morten

Fra : xxx

Dato : 14-11-01 13:30

Prøv med spikes!

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 14-11-01 15:04

xxx wrote:

> Prøv med spikes!

Hvad er spikes og hvor kan det købes?

Morten

Fra : Leony

Dato : 14-11-01 15:40

> Hvad er spikes og hvor kan det købes?

Det er de metal"stifter" du også bruger til en højtaler.
Musikbiks.

Du kan sikkert købe flamingo i et byggemarked.
Ellers så har din lokale grønthandler eller netto da sikkert nogle kasser
til overs de alligevel skal smide ud.

Leony

Fra : Allan Bojesen

Dato : 14-11-01 20:35

> [...]
>
> Jeg ville derfor prøve at indskyde en vibrationshæmmende plade mellem
> computeren og skabet. Hvad er jeres erfaringer med dette?

Det mest effektive du kan gøre er en kombination af de tidligere svar. Først
et lag flamingo, eller endnu bedre, et lag støbeisolering og ovenpå det en
betonflise og herefter serveren. Det eneste der kan dæmpe vibrationer, og
hermed lyd, er vægt og atter vægt.

Allan Bojesen (der anvender ovennævnte løsning til dæmpning af
ventilationsanlæg)

Fra : PD.NJ

Dato : 15-11-01 08:16

Hej.
Jeg har altså meget gode erfaringer med at bruge sådan et "sovepose
liggeunderlag", dem der er lavet af sådan noget lidt hård skumgummi.
De koster ikke ret meget og køber sådan et, og klipper til og du lægger 2-3
lag under maskinen, så hjælper det gevaldigt.
Mvh.
PD