ODT:Forum for voldsramte kvinder
Fra : Kirstine

Dato : 27-12-00 19:21

Jeg takker Brian for den kvikke respons og håber, at formalia nu er på
plads - jeg håber, at xposte betyder, at jeg skal sende indlægget til til
alle tre grupper

Hermed følger forslag til oprettelse af ny debatgruppe :

EMNE : Voldsofre

BESKRIVELSE : Forum for voldsramte kvinder

FUNDATS : Formålet med denne gruppe er at lave et forum, hvor kvinder kan
støtte hinanden. Dette gælder kvinder, som lever i et voldeligt forhold
og har brug for støtte for at komme ud og kvinder, som er kommet ud af et
voldeligt forhold og har brug for støtte til at komme videre i livet.

Diskussioner omkring tilfældig gadevold hører ikke under gruppens emne,
ligesom den heller ikke er beregnet til diskussion af socialpolitik og
strafferammer omkring voldssager generelt.

Det er ikke tilladt at sende indlæg til denne gruppe, der indeholder
vedhæftede filer.

TYPISKE EMNER :
- Udveksling af telefonnumre, adresser eller links, hvor man kan finde
hjælp til en specifik problemstilling; eksempelvis børnenes samkvem med
deres voldelige far.
- Udveksling af erfaringer med praktiske tiltag, som kan gøre livet
lettere at finde ud af efter bruddet; eksempelvis hvordan man sørger for
hemmelig adresse og telefonnr.
- hjælp til selvhjælp; eksempelvis hvad man selv kan gøre for lette sin
angst for represallier.
- læge og politi; eksempelvis hvad kan lægen gøre uden dit samtykke, hvad
sker der, hvis man ringer efter politiet ?

BEGRUNDELSE : Jeg har ledt med lys og lygte efter en sådan gruppe på
dansk men har endnu ikke fundet den. Der findes flere amerikanske, men
sprogforskelle og det faktum, at vi ikke lever under samme system, gør
det meget svært at hente hjælp og støtte herfra. Jeg har selv lavet en
hjemmeside omkring dette emne og oplever fra den respons, som jeg får, at
der findes flere, som ville kunne have god brug af en sådan gruppe.

NAVNEFORSLAG : dk.helbred.voldsofre.kvinder

MODERERING : nej

FORSLAGSSTILLER : Kirstine Bjarnt, minipip@mail.dk

DEBATPERIODE : frem til 31.1.01 grundet jul og nytår