hvor kan man købe billig Ram ?
Fra : kim

Dato : 13-11-01 22:13

jeg skal bruge 2 stk 256 MB Ram

- PC-100 SDRAM DIMM for 100 MHz external system bus clock processors.
ECC supported ( uses x72 PC SDRAM DIMM)

hvad det så end betyder ?

Mvh
kim

Fra : Michael Thomsen

Dato : 13-11-01 23:27

Tja det du skal gøre er at gå ind på www.edbpriser.dk
og find nogen PC-100 eller PC-133 SD-Ram
Med eller uden ECC er lige meget, som du har skrevet " ECC supported" men
det har egentlig ikke noget at sige til dit behov.

Mvh Michael

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 13-11-01 23:32

"kim" <kio@e-box.dk> skrev ´
> jeg skal bruge 2 stk 256 MB Ram
>
> - PC-100 SDRAM DIMM for 100 MHz external system bus clock processors.
> ECC supported ( uses x72 PC SDRAM DIMM)

Tjek edbpriser.dk:
Gå efter PC-100 eller PC-133 SD-Ram, 168 pins.

Lige nu er rampriserne for opadgående, men prc-data er et godt sted at
lede efter billig ram (kvaliteten vil jeg undlade at kommentere). Kig
efter PQI eller Veritech. Undgå ECC ram, hvis din eksisterende hukommelse
ikke er ECC (hvilket den sandsynligvis ikke er).

Understøtter dit bundkort 256 Mb blokke? Det er ikke en selvfølge....
Konsulter din manual.

mvh
Peter