FreeBSD, gateway, kører ikke så godt...
Fra : Rune Klausen

Dato : 13-11-01 21:52

Så lykkedes det endelig at få min FreeBSD til at aggere gateway, men nu er
det så lig at den ikke kører super godt, altså forbindelsen...

Jeg har 2mbit, TDC.

se evt... www.tavern.dk/huller.jpg

se bare bort fra den hastighed den henter med, for den kan godt komme op på
180kb/sec, men den laver de huller som kan ses, og det er pis.. irreterende.

så hvis der er nogen som har en ide, eller to, så er de meget velkommende :)

-Rune

Fra : supermand

Dato : 13-11-01 22:28

"Rune Klausen" <rune.klausen@paradis.dk> mumlede noget i

> Så lykkedes det endelig at få min FreeBSD til at aggere gateway, men nu
> er det så lig at den ikke kører super godt, altså forbindelsen...
>
> Jeg har 2mbit, TDC.
>
> se evt... www.tavern.dk/huller.jpg

man kan godt resize billeder i paint :)

> [...]
> irreterende.
>
> så hvis der er nogen som har en ide, eller to, så er de meget

et forslag ville være at du siger hvad 'timeren' er på dit DU meter. Så kan
den graf jo bruges til noget (osse for os andre). Er det billede over 5
timer eller 5 minutter?

Når du har dine 'huller' .. virker din netforbindelse så? kan du f.eks
pinge www.dr.dk ? din udbyders nameserver? din gateway på nettet? din
gateway? ns.dk.net(er tit oppe :))?

uddyb uddyb :) hvilket OS kører du på din workstation? hvilken patcvhlevel?
har du prøvet tweaks? har du firewalls installeret? har du
antivirussoftware kørende? andet software som kunne påvirke dit netfeed(DL
accelerators, preloaders, yah dah dah.)? hvilket netkort har du i server og
client. og hvad forbinder dem? und so weither

Simon pedersen har måske engang tænkt disse linier, men jeg har selv
skrevet dem :)

Fra : Rune Klausen

Dato : 13-11-01 22:38

"supermand" <kal-el@metropol.is> wrote in message
> "Rune Klausen" <rune.klausen@paradis.dk> mumlede noget i

> man kan godt resize billeder i paint :)

Men jeg bruger ikke paint normalt :)

> et forslag ville være at du siger hvad 'timeren' er på dit DU meter. Så
kan
> den graf jo bruges til noget (osse for os andre). Er det billede over 5
> timer eller 5 minutter?

4 minutter ca.

> [...]
> gateway? ns.dk.net(er tit oppe :))?
>
> uddyb uddyb :) hvilket OS kører du på din workstation? hvilken

WinXP på min, når den bare kørre PPPoE så er der ingen "huller", patcvhlevel
aner jeg ikke hvad er, heller ikke selvom det skulle være stavet forkert
(patchlevel ?)

> har du prøvet tweaks? har du firewalls installeret? har du

normal FreeBSD på serversiden,

> [...]
og
> client. og hvad forbinder dem? und so weither

kører ikke nogle underlige programmer, ud over DU Meter...
D-Link DFE 538-TX i min egen(XP)
D-Link DFE 530-TX til LAN på BSD
RealTek 8139 til at tage imod TDC

> Simon pedersen har måske engang tænkt disse linier, men jeg har selv
> skrevet dem :)

Det er så i orden...

-Rune, jeg har så selv fundet på det hele :)

Fra : Rune Klausen

Dato : 13-11-01 22:42

"Rune Klausen" <rune.klausen@paradis.dk> wrote in message

> [...]

Det skal lige siges, at når disse huller kommer, så får jeg Request timed
out i wondows, men på BSD så holder ping bare en lille pause, og forsætter
bagefter...

-Rune

Fra : supermand

Dato : 14-11-01 00:17

> Det skal lige siges, at når disse huller kommer, så får jeg Request
> timed out i wondows, men på BSD så holder ping bare en lille pause, og
> forsætter bagefter...

samme lort fra en anden side. en 'pause' i *nix ping betyder som regel
timeout, det kan du se når du breaker den. Det kan enten betyde at nettet
er væk, eller at dit ping timeout er sat for lavt i windows.