Lille netværk til spil ???????????????
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 13-11-01 21:43

Hej NG

Jeg har forbundet 2 pcer med et lille netværk.
Jeg har ADSL og bruger en Swits "D-Link DES-1008D"

De to PC kan se hinaden og overføre filer, de kan gå på nettet samtidig, så
jeg trode alt var perfekt.

Jeg skulle prøve om jeg kunne lave et netspil "Red Alert 2"
Det første spillet sagde , var der ingen IPX netværk var tilstede ????
Jeg prøvede så at instalere en IPX protokol, nu kan jeg så komme ind og
starte
et net spil, men på PC 2 kan jeg ikke se det spil jeg har startede på PC1 ?
Jeg har brugt automatisk ip adresse "tror jeg"
der er nu følgende netværkskomponenter installeret.

IPX/SPX-kompatibel protokol
netBEUI
TCP/IP

Skal jeg bruge dem alle ?

Er der en klog der ved hvad jeg gør galt ??
Bjarne

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-11-01 22:28

"Bjarne Schmidt" <bbcas@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3bf18535$0$263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg skulle prøve om jeg kunne lave et netspil "Red Alert 2"

Benytter IPX.

> Det første spillet sagde , var der ingen IPX netværk var tilstede ????
> Jeg prøvede så at instalere en IPX protokol, nu kan jeg så komme ind og
> starte et net spil,

Fint.

> Jeg har brugt automatisk ip adresse "tror jeg"

IPX benytter ikke IP adresse.

> IPX/SPX-kompatibel protokol
> netBEUI
> TCP/IP
>
> Skal jeg bruge dem alle ?

Nej, ikke nødvendigvis.
Du skal have TCP/IP for at komme på Internet.
Mange (ældre) spil, her i blandt RA/RA2 kræver IPX.

Prøv at sæt IPX til en fast rammetype på begge PC, istedet for automatisk valg.
Prøv med 802.2.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: