Halvparter...?
Fra : Christian Lanter

Dato : 13-11-01 21:34

Hej alle sammen.

Jeg er en rutineret rytter (reddet i 11 år), som er påstartet jurastudiet i
KBH. Jeg bor i lejlighed på Frederiksberg med min kæreste, og ville egentlig
godt i gang med at ride igen, da det er min store lidenskab.
Mit problem er bare, at jeg ikke har kunne finde så mange steder lige
heromkring, hvor det er muligt at kunne ride et par gange om ugen.
Jeg søger helst en halvpart ikke alt for langt væk, men andre løsninger kan
vel også forekomme...

Er der nogle der kunne sige mig, hvor jeg evt. kan henvende mig desangående,
eller måske nogle der har et konkret tilbud?

Jeg har bl.a. været Gardehusar (altså til hest) i militæret, som jeg rent
faktisk nød ganske meget. Der var jeg dyrlægens højrehånd, og stod for pleje
af hestene, når de var syge, havde fået skrammer eller var halt osv. Så jeg
kender også en del til det...

Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg virkelig trænger til at komme ud
og ride i naturen igen...

Med venlig hilsen og håb om hjælp

Christian L.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 13-11-01 21:45

In article <9ss069$2vdq$1@news.cybercity.dk>, Christian Lanter wrote:
> Hej alle sammen.

Hej Christian, velkommen til.

> [...]
> heromkring, hvor det er muligt at kunne ride et par gange om ugen.
> Jeg søger helst en halvpart ikke alt for langt væk, men andre løsninger kan

Problemet med Kbh er at man nok skal langt ud for at kunne have hest.
Jeg har selv en hest, den står i Lyngby. Det tager mig ca. en 40 min
at cykle der ud i et rimeligt tempo fra Tagensvej. Dvs, måske en time
for dig. Det er et udemærket sted, dog med en enkelt ridehal. Der
ligger en del steder Nord for kbh, det er det område jeg kender bedst.

> Er der nogle der kunne sige mig, hvor jeg evt. kan henvende mig desangående,
> eller måske nogle der har et konkret tilbud?

Jeg ved der har været et heste sted ikke langt fra metro Glostrup
hvis det siger dig noget ??
Det ligger på den anden side af motorvejen, ikke så langt fra
Jyllinge vej. Mon ikke det er det nærmeste. Der skulle være adgang
til vestskoven der fra. Der er også Vallensbæk, men det er nok endnu
længere væk, samt Amager. Jeg har desværre selv en halvpart allerede
og hende er jeg meget glad for, hun elsker min hest :)

Det tog mig og min søster noget tid at finde den rigtige part,
så fortvivl ikke hvis lige den første hest ikke passer til
dig. Når tingene passer sammen bliver alle gladest.

[klip]

> Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg virkelig trænger til at komme ud
> og ride i naturen igen...

Du kan jo evt. altid tage til fortunen ved dyrehaven, og tage med
på en guidet tur i dyrehaven. Det koster vist 100,- og så rides
der i samlet folk. Jeg har endnu ikke fået prøvet det selv.

"klip unødig text væk", "svar nedenunder" og "ingen krydspost"
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Richelieu

Dato : 14-11-01 09:53

"Christian Lanter" <christian@lvj.dk> skrev i en meddelelse
[Snip]
> Er der nogle der kunne sige mig, hvor jeg evt. kan henvende mig
desangående,
> eller måske nogle der har et konkret tilbud?

Prøv eventuelt at kigge på annoncer under www.heste-nettet.dk
under markedspladsen. Der kan du finde annoncer på folk der
søger part til deres hest eller du kan selv indsætte en annonce
om at du søger part.

Der har jeg selv i sin tid fundet min ganske dygtige part, så jeg
kan varmt anbefale det.

Mvh.

Lotte

Fra : Linda Christie Pouls~

Dato : 14-11-01 23:28

On Tue, 13 Nov 2001 21:34:01 +0100, "Christian Lanter"
<christian@lvj.dk> twrote:

Klip
> [...]
>kender også en del til det...
>
>Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg virkelig trænger til at komme ud

Hejsa

Da jeg for 5 år siden regelmæssigt kom til Amager, blev jeg meget
forbavset over at erfare, hvor mange rideskoler og private
heste-stalde der fandtes derude. Måske det kunne være en mulighed for
dig?

Linda