Kræft i halsen
Fra : Kurt Winding

Dato : 12-12-00 14:32

Hej Ng

Jeg har et par spørgsmål angående kræft i halsen.

Hvordan behandles dette?

Hvis der bruges laser, går man så gennem svælget og i bekræftende fald vil
man så ikke blive meget hæs et par dage efter en sådan behandling.

Behandles det måske med kemo og i bekræftende fald vil det ikke kunne ses på
en patient efter 6 behandlinger, her tænker jeg på hårtab og lignende.

Spørgsmålene lyder måske lidt underlige, så her kommer en kort forklaring.

Min kone går på skole (P.G.U.) med en medstuderende der siger at han har
halskræft og det ser mest ud til at han bruger dette som undskyldning for
ikke at lave hans del af projekterne. Hun er meget skeptisk over for disse
undskyldninger, da man overhovedet ikke kan se på manden at han får
behandling eller er syg i det hele taget. Han har heller ingen problemer med
alkoholen som han indtager en del af. Kan man det under kræftbehandling? Han
siger også at han har været afsted 6 til 7 gange indenfor 3/4 år til
laserbehandling og senest her i weekenden, hvor han siger han blev indlagt
akut i Århus fordi kræften lukkede hans luftveje og han kom hjem fra
hospitalet mandag morgen kl 6.30 ????

Man kan dog heller ikke sige til manden at han lyver (tænk hvis det er
sandt). Derfor disse spørgsmål.

--
Best Regards/ Med Venlig Hilsen
Kurt Winding (E-Mail: sonja@email.dk )

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 12-12-00 22:46

"Kurt Winding" <sonja@email.dk> wrote in message
> Hej Ng
>
> Jeg har et par spørgsmål angående kræft i halsen.

der er jo flere former for kræft i halsen.....

se her http://www.netdoktor.dk/Sygdomme/Fakta/strubekraeft.htm
og her http://www.netdoktor.dk/Sygdomme/Fakta/spiseroerskraeft.htm

> [...]
ses på
> en patient efter 6 behandlinger, her tænker jeg på hårtab og lignende.

så vidt jeg ved er nogle kemo typer ikke så invasive som andre.... dvs
nogle giver ikke gener i form af hårtab.... men det erkun hvad jeg har
hørt.... er der nogen der ved bedre må de jo oplyse det*S*

> [...]
> hospitalet mandag morgen kl 6.30 ????
>
> Man kan dog heller ikke sige til manden at han lyver (tænk hvis det er

min mors exkæreste havde for nogle år siden kræft på stemmebåndende....
han blev dengang behandlet med stråler...
ham kunne man heller ikke se på at han var syg... efterhånden som
strålebehandlingen skred frem blev han mere og mere hæs og endte til
sidst kun med en hvisken
så vidt jeg husker kunne han sagtens drikke øl.. også i rigelige
mængder... men han måtte dog ikke for lægen.......
han gik til 31 gange strålebehandling 5 dage om uge i ca 6 uger....
derefter gik han til kontrol hver 3 md... så efter en tid hvert halve år
og derefter en gang om året... dette skal foregå ialt i 5 år....

jeg tænker, hvis han nu virkelig har haft lukkede luftveje og har haft
en aftale med lægen om at han måtte forlade sygehuset mandag morgen for
at komme i skole så kan jeg ikke se det er så usansyneligt at han kan
blive udskrevet så tidligt på dagen.... unormalt ja... men ike
usansyneligt..... mange læger er i dag rimeligt fleksible... og hvis han
var ok og i stand til at tage vare på sig selv kan han jo have udskrevet
sig selv.....
--
knus sabina

did you ever wake up after a one night stand, and realize
that the person next to you is so ugly, that you'd rater
chew off your arm than risk waking this person....
thats coyote ugly!!