/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i scriptet?
Fra : axelbjarne
Vist : 619 gange
100 point
Dato : 01-02-07 09:15

Hvad skyldes meddelelsen fejl i scriptet?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 09:18

at der er en fejl i scriptet

I hvilken forbindelse ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 09:19

Hvilket script?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 09:22

Hvis det er Javascript? Kan du læse lidt om det her: http://www.mediacollege.com/internet/javascript/basic/error.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-02-07 09:27

Det er, kun når jeg går ud på
http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm
at meddelelsen kommer om fejl i scriptet. Jeg har alle Java opdateringerne.

axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-02-07 09:30

På denne side, måske linkets adresse siger noget....

http://onecare.live.com/site/da-DK/scanner/tuneup_scan.htm?redir=true

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 09:33

UPS - på dit sidste link er der snavs - boks der meddeler at denne side forsøger at lukke vinduet

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-02-07 09:35

Og....hvad er årsagen til dette?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 09:37

tjahhh ???????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 09:55

jeg har scannet siden med siteadvisor og der er tilsyneladende intet i vejen med den - men hvem er jeg at stille garantier ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 10:54

Der er ingen snavs. Det er såmen blot en 'dårlig' brug af scripting.

Eks.

Når man lukker et aktuelt vindue fra et script i den kaldte URL får man denne pop-up advarsel. For at undgå dette kan man udnytte en 'bug' ved at sætte DOM objektet 'opener' til en tom streng:

Kode
function Redirect(url)
{
this. window.open(url,...);
this.window.opener="";
this.window.close();
}

Denne konstruktion er for at undgå at det kaldende vidue forbliver åbent ved kald af DOM objektet 'location', men bør kun bruges på samme site. Da man ellers lukker det kaldende vindue, som kan ske f.eks. via en URL henvisning fra kandu.dk.

Iøvrigt får jeg ikke nogen andre meddelelser om fejl på omtalte sider
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 10:58

..forbliver åbent ved kald af DOM objektet 'location',

Sludder:

...forbliver åbent ved kald af Javascript DOM funktionen 'open',

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-02-07 10:59

Nu har jeg prøvet at kalde siden op fra det link, jeg selv har lagt ind her, og der kommer med det samme en script fejlmeddelelse op....jeg har kun problemet med denne side....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 11:01

Konstruktionen som vha. Javascript manipulere andre sider end den aktuelle kaldes:

Cross-window scripting

http://www.quirksmode.org/js/croswin.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 11:04

axelbjarne -> Hvilken 'fejlmeddelelse' får du? Kan du ikke skrive den ind her?

...boks der meddeler at denne side forsøger at lukke vinduet.

..er nemlig ikke en Javascript fejlmedelse, men en bowser dialogbox advarsel.

2 forskellige ting

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-02-07 11:10

Meddelelse:

Der opstod en fejl i scriptet i Internet Explorer

Linie: 2

Tegn: 1

Fejl: Tegnet er ugyldigt

Kode: 0

URL: about:blank

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 11:14

Her er hele konstruktionen som jeg skrev for 'sjov' for nogle år siden, for at udnytte den til at lave en fuldskærms browser:

Full.html :
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Fullscreen</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="description" content="Fullscreen">
<script type="text/javascript">
<!--
function Redirect(url)
{
Full(url);
window.opener='';
window.close();
}

function Full(url)
{
window.open(url,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
</head>
<body onload="Redirect('Fullscreen.html')"><div></div></body>
</html>

Fullscreen.html
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Fuldsk&#0230;rm Internet Browser</title>
<meta name="description" content="Fuldsk&#0230;rm Internet Browser">
<script type="text/javascript">
<!--
function Full()
{
window.open(document.open.URL.value,'_blank','fullscreen=yes');
}
-->
</script>
<style type="text/css">
body
{
color: #c0c0c0;
background-color: #008080;
font-family: tahoma;
font-size: 75%;
letter-spacing: 1px;
}

p.center
{
text-align:center;
}

div.center
{
text-align:center;
}

div.adresse
{
position:absolute;
top:64px;
}

div.help
{
position:relative;
top:32px;
}

legend
{
color: #c0c0c0;
}

img
{
border-style:none;
}

</style>
</head>
<body scroll="no">
<p class="center">
Fuldsk&#0230;rm Internet Browser &#0169; Henrik Mortensen 2004.
</p>
<div class="adresse">
<fieldset>
<legend>
Adresse
</legend>
<form action="" onsubmit="Full();" name ="open">
<div class="center"><input type="text" name="URL" size="80" value="http://"></div>
<div class="center"><input type="submit" value="G&#229; til URL" style="position:relative;top:8px;"></div>
</form>
</fieldset>
<div class="help" >
<fieldset>
<legend>
Hj&#0230;lp
</legend>
<pre>
Luk vindue = ALT + F4

Tilbage = BACKSPACE

N&#0230;ste vindue = ALT + ESC

Forrige vindue = ALT + SHIFT + ESC

Browse &#229;bne vinduer = ALT + TAB

Proceslinje = CRTL + ESC
</pre>
</fieldset>
</div>
</body>
</html>

Man kalder Full.html, som åbner Fullscreen.html og lukker sig selv (..men det var FØR der var noget som hed Servicepack 2 og pop-up blockere )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-02-07 11:18

Tjaeh... denne type fejl kan du ikke gøre noget ved andet end at slå scriptfejlfinding fra i din browser. Dette finder du under :

Værktøjer->Internetindstillinger-> ..fanen; 'Avanceret'

Der er her flere instillinger for håndteriing af scriptfejl.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-07 11:25

Jeg har flueben ved: Deaktiver scriptfejlfinding (Internet explorer)

..derfor kunne jeg ikke 'se' fejlen

..men jeg har intet ved: Deaktiver scriptfejlfinding ( anden )

Da jeg jo skal kunne finde scriptfejl, når jeg selv bøvler med skidtet

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-02-07 11:41

Tak for svaret molokyle.