/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Optagelser fra DV til pc/DVD
Fra : JetteBech
Vist : 1332 gange
71 point
Dato : 30-01-07 14:06

Vi har et videocamera (Sony DCR-HC23E) og har problemer med at overspille vores optagelser fra Mini DV til computeren eller VCD/DVD (i et ordenligt format). Mon nogle kan hjælpe os?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:15

Hvad mener du med ordentlig format ????

Sammen med videokameraet har I da ikke fået en CD med programmer på ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:18
Kommentar
Fra : JetteBech

Dato : 30-01-07 14:27

Jeg mener et format som ligner rigtig tv, når man ser det på skærmen eller i fjernsynet. Ved ikke hvor mange picles det svarer til.
Picture Pakage var med kameraet.
Kan det være fordi vi mangler et firewire kabel?

Jeg kigger lige på linket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:35

Jeg mener kameraet bliver tilsluttet TV med 2 phonostik - 1 til lyd og 1 til billede - eller tager jeg fejl.... ????

mini DV svarer jo lidt til VHS bånd og du vil aldrig få samme kvalitet som DVD....

Vil du overspille det til DVD kræver det en DVDoptager (til dit fjernsyn) eller et TV/VIDEO kort i komputeren....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-07 14:38

De formater du taler om er enten 4:3 eller 16:9

Så det kommer an på hvordan det er optaget....

Laver du 4:3 om til 16:9 bliver folk jo tykkere og omvendt

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 71 point
Dato : 31-01-07 03:02

Mini dv skal kunne give et flot resultat, det er i princippet bedre end dvd. Uanset dette fine format får du dog ikke bedre billeder end svarende til hvad cameraet formår.

For at få den gode kvalitet frem er det absolut nødvendig at bruge firewire og overføre til computeren, hvor man redigerer filmen og brænder den til DVD.

Du skal bruge en computer med firewire indgang , software og en dvd brænder. det kan fås løst til omputere, hvis man ikke har en moderne , hvor den slags er indbygget. Firewire har som andre kære børn flere forskellige navne alt efter fabrikat.

Det er synd at lave filmen til vcd, det giver altid et halvdårligt resultat. Så kunne i have sparet jer et moderne videocamera, og have fået det samme ud af det med et brugt gammelt vhs camera.

Godkendelse af svar
Fra : JetteBech

Dato : 31-01-07 09:05

Tak for svaret transor.

Vores computer er faktisk ret ny og har en firewire indgang - så vi mangler bare et firewirekabel - og det skal købes i dag, så vi endelig kan komme videre...

Jeg har også selv læst om andre med samme problem på www.davk.dk - Men tak - glæder mig til at se resultatet.