/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Trådløs netværk
Fra : Nick10
Vist : 439 gange
38 point
Dato : 06-01-07 13:01

Jeg har et zyxel accesspunkt som har fungeret fint.
Nu er min bærbar begyndet at svinge helt vild i hvormange Mbps den modtager;(
Den skal normalt være på 11 men den går nogle gange helt ned til 1. Hvorfor har jeg det her problem?

Nick10

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 13:12

prøv ar skifte kanal for måske er der andre netværk i nærheden der driller/generer

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 06-01-07 13:14

det kan jeg med 100% sikkerhed sige der ikke er :P jeg bor på landet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 13:21

Ja så er det meget svært at sige hvorfor det svinger, undtagen det er fordi du går for langt væk fra routeren

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 06-01-07 13:23

sidder næsten lige ved siden af det :P hehe
kan det være ruteren der er noget galt med eller min pc?

Kommentar
Fra : janing

Dato : 06-01-07 15:02

Hejsa, det er ikke sådan at i har fået en ny trådløs telefon, for jeg har lige købe en ny trådløs dualphone og så begyndte mit trådløse netværk også pludselig, at svinge lidt mærkeligt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 15:11

Ja det var jo også derfor jeg vil prøve at skifte kanal

Alt der er trådløst er jo en form for netværk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-07 17:28

Desværre er det sådan, at den frekvensrække som bruges til de kanaler (13) vi har rådighed over til vores netværk; ikke kun er forbeholdt netværk. Det er en slags skraldekassebånd hvor der er alt muligt der får lov til at boltre sig her, så som mikroovne, trådløse telefoner, trådløse overvågningskameraer, bluetooth, trådløse alarmsystemer, og der findes sikkert flere endnu.
Man kunne håbe på at det kunne fordeles lidt bedre, så hver gruppe havde sit område af båndet. Men det kan der vel ikke blive enighed om internationalt.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 06-01-07 18:24

Jeg tror det er problemet jeg har trådløst alarmsystem og telefon ;(
Hva kan jeg gøre ved det?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 38 point
Dato : 06-01-07 18:52

Prøv at (som jeg tidlige har forsøgt at sige) gå ind i routerens opsætning ved at åbne explorer eller hvad du nu bruger af browser og i adressefeltet skriver du. http://192.168.1.1 eller noget lignende, det fremgår af din manual. Der kan du i indstillingerne skifte kanalen til en anden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-01-07 19:27

Jeg vil forslå at du forsøger at slukke for dem begge, blot for at konstantere, om det skulle være en af dem der driller dig!
Så kan du bagefter forsøge nogle alternativer som f.eks. dem af Fijala forslåede muligheder!

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 06-01-07 21:19

ok tak jeg prøver

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 09-01-07 13:38

jeg kan ikke få det til at virke;(
når jeg læser i guiden siger den at jeg skal give min computer en ip men når jeg har gjort det vil den ikke gå på nettet men jeg kan komme i kontakt med mit accesspunkt. Der kan jeg vælge mellem en masse kanaler men jeg ved ikke om det virker når jeg nu fjerner den ip jeg har givet min computer for eller kan jeg ikke gå på nettet ;(

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-07 17:49

Har du en firewall i din computer som nægter dig adgang?
Firewallen vil normalt acceptere din IP adresse til din ISP, da den blev oprettet.
Hvis du så senere har sat en router imellem, så er det at forbindelsen kan udeblive.
Så må du ind i firewallen, og tillade at bruge routerens GATWAY adrese som kan være 192.168.1.1
Det var jeg udsat for, da jeg var ude for at etablere et netværk hos en kollega, da han havde fået ny ISP. Han havde sat en router imellem, for at sønnen også kunne bruge sin PC på nettet.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 09-01-07 19:26

tror ikke det er det der er problemet;(

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 05-02-07 17:34

Tak for svaret Fijala.