/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anders Nielsen,Canada Continue
Fra : svendgiversen
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 31-12-06 11:26

Godt sanne,
når du ikke kan hæve blokeringen af mig, men gerne igen vil have min hjælp,
er her i et nyt spørgsmål med et par oplysninger jeg har fundet:

Først navnebroderen fra Vancouver:
"
Accepted papers - EFA 2006 in Zurich
Anders Nielsen, Princeton University (Princeton, US) Credit Market ... University of British Columbia (Vancouver, CA); (3)University ...
www.efa2006.ch/accepted.htm • Cachelagret side
"
Her fra et af hans mange forelæsninger, dette holdt i Schweitz...
I hvert fald indtil 2004 underviste han på Priceton University i Vancouver,
måske har han hørt om sin ældre navnebror; fået hans post etc.
Jeg har endnu ikke fundet hans Email...

Og her noget jeg lige fandt:
Hed hans kone pianistinden Helga, Alma Helga Ericksen
"
gedcom.surnames.com
1 NAME Alma Helga /Ericksen/ 2 GIVN Alma Helga. 2 SURN Ericksen. 1 SEX F. 1 BIRT. 2 DATE 22 SEP 1904 ... 2 PLAC Vancouver, British Columbia, Canada. 1 BURI. 2 PLAC , Canada. 1 FAMC @F133@ 0 @I301@ INDI
"
Nu skal vi lige have fat i nogen der kan læse GedCom, universal slægtsforsker data formatet...

Jeg når ikke mere inden nytår, men hvis du oplyser mere om eksempelvis:

Anders Nielsens mellemnavn
Helga's pigenavn
Hvor de kom fra i Danmark etc.
Og de nye slægtninge du har fundet...

Og om sønnen Earl Ansgar:
Var han kun på ferie i Salt Lake City, eller emigrerede han til USA?
(du ved måske at mormonernes store slægtsdata base for Family Search er netop der)
Ved du om han blev han gift og fik børn??

Så skal jeg prøve at hjælpe dig videre i det nye år...

Godt at jeg ikke skal holde nytår, mens min hjælp er uønsket.
Godt Forsonet Nytår, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-07 13:13

Måske er også sønnen død? for nyligt i 2004:
"
PDF] Page 1 MAYOR: DEAN S. ALLAN COUNCIL MEMBERS: LORI ALLEN BENJAMIN D ...File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Salt Lake City, UT 84114-4810. By Telephone: (801) 536-4402 ... Earl Nielsen, husband of Dolores Nielsen, resided at 684 South Main – Died of cancer. ...
www.mapleton.org/newsletters/September%202004%20Special%20Edition%20Newsletter.pdf
"
mon hans kone hed Dolores?

Jeg er stadig blokeret under gismo150,
bare ikke sanne er blevet skræmt af min overeaktion på, for første gang, at blive holdt ude...
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-07 17:52

Lige et par ting sanne, som undrer mig...

>>>Jeg ved min mors onkel hed Anders Nielsen, og emigrerede til Vancouver under krigen
>>Jeg har lige snakket med min mor. Hun siger han er født i 1905...

Første verdenskrig var jo fra 1914-18, så mon ikke han emigrerede lidt senere?
(sjældent at en 13 årig rejser alene helt til Vancouver i Canada)
For han rejste vel ikke sammen med nogen, i så fald Hvem??

Og så i mit "Undskyld" spørgsmål:
>Andreas hedder ikke onsgar, for alle drengene i familien hed noget forskelligt til mellemnavn.

Det er vel Anders O. Nielsen du leder efter, ikke Andreas O. Nielsen???

Stadig (som altid) kun for at hjælpe, men væsentligt for søgningerne, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-01-07 19:27

Hvis du nogensinde ser dette sanne?
her er et par tips til din søgning efter slægtninge i USA og Canada:

Om faderen; død, nok i Vancouver, 1958:
prøv at kombinere hans navn med flere af disse: +died +1958 +vancouver og +cemetery...
(jeg har fundet gravsten i USA med éntydige slægtsdata på den måde )

prøv også at erstatte Nielsen med Nielson eller Nelson
selv om danskere og nordmænd ikke var svenskere, skiftede mange til denne son betegnelse...
(søn er jo son ikke sen på engelsk).

Det samme om sønnen:
her er der mange Earl Nelson både i Vancouver og i Salt Lake City...
så du må have mindst et kriterie mere: eksempelvis +born +1942

God fangst!
Svend, der i morgen igen må arbejde for føden...

Accepteret svar
Fra : gizmo150

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-07 07:35

Hej Svend!

Tak for alle dine oplysninger, jeg vil prøve at søge de ting du skriver. Min mor er lige taget på ferie i 14 dage, så jeg kan ikke spørge hende om noget lige nu.

Han hed Anders, for han har en bror der hedder Andreas og bor eller boede i Horsens. Anders havde noget med flyvemaskiner at gøre, men jeg ved ikke hvad. Der skulle også have været noget mystik omkring hans død. Min mor noterer ned hver gang hun kommer i tanke om noget, så jeg håber det bliver stykket sammen.

Jeg vil også spørge ham jeg har fundet, om han ved noget om familien i Vancouver/amerika.

Sanne

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-01-07 18:06

Tak for svaret gizmo150.

Nu kan vi fortsætte under dit eget spørgsmål, sanne
og du har nu også super points, Svend