/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopi af XP pro
Fra : Jonassen
Vist : 912 gange
50 point
Dato : 18-12-06 03:00

Jeg har lige modtaget min "nye" Win XP pro fra Microsoft efter at have smadret den gamle CD.

Nu vil jeg så gerne lave en sikkerhedskopi af min windows CD.

Hvordan laver jeg bedst og nemmest en sikkerhedskopi?

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 18-12-06 06:01

Du kan lave den med NERO men men du kan komme ud for at når du bruger din sikkerhedskopi beder computeren dig om at sætte den orginale CDer i.

dr.dem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-12-06 08:48

Det kræver en drev til hver skive, da du kun kan kopiere den direkte, ellers kan den efterfølgende ikke boote.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 08:51

jeps som peet49 skriver

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 18-12-06 08:52

Du kan jo også lave en skkerhedskopi du lægger direkte på din harddisk. Så er den altid klar til at blive udskrevet på CD eller DVD.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-12-06 08:58

Du kan sagtens brænde XP fra en image, men den vil ikke kunne boote.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-06 09:43

Hent >
WinImage

http://www.winimage.com/download.htm
30 dages prøve periode,jeg har selv v 7 og
den virker selv om den har overskredet den
30 dage's prøve periode nu ved jeg ikke om
det er anderledes me v8 men jeg har brugt
WinImage 7 i over et år nu og den virker stadig,
hvorfor ved jeg ikke.
Sæt din win skive i dit drev,højre klik på
drevet>egenskaber>kopier hvad der
står i top boksen under generelt(original navn på disken)

eksempel fra min XP Pro>VRMPOEM_DA.
Åben WinImage gå til>Disk(i toppen)>Create CD-Rom ISO Image>
nu kommer der en boks frem,her vælger du det Cd Rom drev du
har din win cd i drop down menuen CD-ROM,så går du
ned i WRITE ISO image to filename:så>Browse>find et
sted hvor du vil have ISO filen liggende>opret en mapp
f.eks. min XP-Pro Backup>åben>gå ned i bunden>filnavn>
og sæt det du har kopieres fra den originale cd ind eks
VRMPOEM_DA>gem>nu kommer du tilbage til boksen
Create CD-Rom ISO Image>klik OK, 4 ttil 5 minutter
efter har du en ISO/image fil liggende af dit OS som
du så kan brænde ud med f.eks. Nero eller andre brænde programmer,
som image, når du får brug for det.
I nero vælger du bare brænd image og browser frem til din ISO backup
af dit OS.
Jeg bruger selv kun kopier af alle mine viktige
Cd,er og gemmer originalerne til at lave kopier af
vis CD'erne skulle blive ubrugbare,jeg har 5 OS
der er kopieret og brændt på samme måde og det virker.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-06 09:58

test,sæt cd'en i bag efter brændningen åbner den blå instalations menu sig så er alt i ordenog du kan bruge den til at installere/boote dit OS med nøjaktigt som originalen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-06 10:09

brænd med laveste hastighed f.eks. 4x eller hvad dine diske kan brænde med ,for at undgå fejl brændningen(anbefaling)spar på hvad du har

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-06 10:12

kan du ikke se din ISO fil i nero når du browser frem til den,så gå ned i bunden af dialog boksen (drop down menuen)og vælg>Alle filer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-12-06 12:01

Manse 9933 - det var da en dejlig forklaring på en sikkerhedskopi.

Ps. Det kunne være et godt tip.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-12-06 12:12

e.c>Gider ikke,jeg er for doven i dag(tip)også i dag.
Vis du har lyst til at redigerer det til et tip så er du velkommen.

Godkendelse af svar
Fra : Jonassen

Dato : 18-12-06 18:30

@Manse9933

Du rykker bare for vildt.

Det er den bedste og mest udførlige besvarelse jeg længe har set.

Jeg fulgte din beskrivelse punkt for punkt - og det hele fungere bare perfekt.

Tak for det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-12-06 19:01

Jeg skal nok tage mig sammen og redigere den til et tip............................