/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overflødige/ubrugte dll'er
Fra : hovhow
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 18-12-06 00:08

Jeg har hørt at der findes nogle programmer, som kan pløje maskinen igennem og identificere gamle/overflødige dll'er, og andre lignende programrester fra tidligere installationer.

Kan nogen anbefale et godt billigt/evt. gratis program som kan det trick?

PFT
HowHov

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-06 00:16

Min favorit er EasyCleaner: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm der er dansk sprog indbygget, den kan rydde op på mange ting, men star med den indbyggede i Windows, klik på Start-Alle programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Diskoprydning den klarer det meste

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-06 00:29

Mit råd med hensyn til "overflødige" dll´er, lad være med at fjerne dem. De programmer der finder dem tager alt for ofte fejl, og fjerner f, eks Windows backupper. Iøvrigt så skader evt "løse" dll`er ikke, med mindre de da er malware. Du har formentlig heller ikke så mange af dem. Dll`er bliver for det meste altid slettet ved afinstallation.

Hvis du vil rydde godt op på maskinen, så brug et program som CCleaner, som iøvrigt bla fjerner referencerne til de allerede slettede delte dll`er http://ccleaner.com/ (Pas på ikke at få Yahoo toolbar med under installationen).

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-12-06 12:59

jeg har får få dage siden renset min pc for overflødige filer med CCleaner, og det fungerer udmærket.
der ligger en manual (dansk) her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 20-12-06 00:56

Tak for rådet stl_s. (også for advarslen med Yahoo-toolbaren!) - jeg har kørt ccleaner nu, og der var tilsyneladende et eventyrligt rod på min pc, som nu er fixet.

M.v.h. og glædelig jul + godt nytår til jer alle!!!

HowHov

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-12-06 01:18

Også god jul og godt nytår til dig .