/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernskrivebord, aktiver skærm
Fra : eriksten
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 11-12-06 09:44

Når man logger på en WindowsXP pc via fjernskrivebord, skifter skærmbilledet til logon- eller pauseskærm. Jeg vil gerne kunne fjernbetjene en pc, som skal bruges til køre en form for diasshow med en filmprogram-oversigt ud på en storskærm. Men det det hjælper jo lige fedt, hvis jeg ikke kan få det rigtige skærmbillede ud. Selvom jeg har fået det hele til at virke og diasshowet kører, så falder skærmbilledet tilbage til logon - eller pauseskærm, når jeg kobler mig op remote. Sådan fungerer altså Terminal Services i modsætning til visse andre fjernstyringsprogrammer, men er der en måde at omgå dette på, så man tvingerTterminals Services til at aktivere skærmen ?

hej fra Erik, filmoperatør.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-06 12:20

du - har du set den her ??
http://www.giveawayoftheday.com/

blot lige noget jeg kom i tanke om

Godkendelse af svar
Fra : eriksten

Dato : 11-12-06 18:09

Tak for tips'et om giveawayoftheday.com. programmet Remote desktop control kan faktisk det, jeg efterlyser.

Men hvis nogen skulle vide, om og hvordan Windows Fjernskrivebord kan tvinges til at holde skærmen aktiv, så vil jeg meget gerne vide det.

hej fra Erik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 19:20

hehe ja det var ingen dårlilg kalender gave

ps du skulle nok ikke have lukket spørgsmålet før du havde fået svar på det du ville vide !