/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
open office
Fra : vagnba
Vist : 1371 gange
100 point
Dato : 03-12-06 18:58

blev anbefalet at installere open office. godt program. men jeg har fået et problem, jeg kan ikke åbne gamle dokumenter, alle breve er blevet lavet om til WPS filer. hvordan og hvorfor ved jeg ikke. hvad gør jeg for at åbne dem...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-12-06 19:29

Prøv at højreklikke på din gamle fil og vælg åbn med og "vælg program"
Nu kan du pege på dit gamle officeprogram og betemme at alle lignende filer skal åbnes med dette program i fremtiden............og du vil se at alle filer af samme type nu får det ikon.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 03-12-06 20:01

det kan jeg ikke da jeg kun har open office installeret. brevene er lavet på works, og det har jeg ikke længere, da der vr en fejl på det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-12-06 21:26

Filendelsen er en Works fil.
OpenOffice kan åbne Microsoft office filer.

Her er en converter fra Works til word 97/2000
(husk lige at vælge Dansk inden download)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=32E7205A-3880-4416-9260-57A96C8A9A76&displaylang=en

Lav lige en kopi af en Works fil og prøv med den først.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 07-12-06 21:04

ved ikke om jeg gør noget forkert. men jeg har downloaded det omtalte program. men kan stadig ikke åbne mine breve. jo de åbner men det er kun volapyk der står der,,

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 07-12-06 21:32

jeg skal lige tilføje at jeg hverken har works eller word installeret.. kun open office

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-06 21:58

Hvis det ikke er mange dokumenter og ikke følsomt materiale kan jeg evt. prøve konvertere dem til Open Office.
Så kan du bare sige til.
Du skal ikke lægge din mail her på siden.

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 08-12-06 11:05

jeg har et eller 2 dokumenter som jeg evt gerne vil hav åbnet men kan se at ikke alle kan skrive privat til dig..

Godkendelse af svar
Fra : vagnba

Dato : 08-12-06 14:58

Tak for svaret e.c. og alle point får du..