/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS- outlook
Fra : ipbirk
Vist : 532 gange
267 point
Dato : 03-12-06 18:03

Hej
Jeg har fået et alvorlig problem efter jeg har formatteret min harddisk. Efter installationen af office 2000 Proff. har jeg fået et problem med outlook, når jeg starter min pc, kommer standardikonet som er en frø(det er her hvor man indtaster sit password) lige under frøen står der [U]1 ulæst meddelelse[/U] men jeg har ingen ulæste meddelelse, men det giver mig det problem at når jeg automatisk dagligt tager en backup af outllok.pst filer siger backupprogrammet at filen er i brug og at det derfor ikke kan tages backup af filen.
Jeg har førsøgt at afinstallere office 2000 og geninstallere, men jeg har samme problem.
Er der nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 03-12-06 20:38

Nogle gange når jeg logger på, står der også hvor mange ulæste meddelelser jeg har, uden at have nogle.

Men det viser sig, som regel, at det er vores søns e-mails. Han har nemlig også en bruger oprettet på min pc. Når han åbner messenger er der oppe i venstre hjørne en kuvert. Når han trykker på denne, får han vist de ulæste meddelelser. Og vupti så er denne besked fjernet.

Ved ikke om det løser dit problem, men måske også at du flere bruger oprettet...

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 03-12-06 20:43

desværre det er kun en og det er mig

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 267 point
Dato : 03-12-06 20:56

Hejsa

der kan gøres flere ting, den nemmeste er
åbn kontrolpanel >>bruger konti >>ændre en konto >>vælg ASPNET og vælg slet
slet den helt, og luk kontrolpanel og genstart computeren og du vil komme
direkte ind på skrivebordet, medmindre du har sat en adgangskode på din konto

ASPNET kontoen bruges ikke til noget som privat/alm. bruger af XP

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 03-12-06 21:06

Det er en god ide at opdatere din Office via http://office.microsoft.com. Her er der, såvidt jeg husker, et felt i menuen ved navn Overførsler. En opdatering kan i nogle tilfælde afhjælpe nogle af de fejl, man som bruger har.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 03-12-06 21:31

Tak for svarene, men vil det hjælpe så jeg kan tage backup, det var jo det som var problemet

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 03-12-06 21:46

En opdatering vil muligvis hjælpe på den "ulæste" meddelelse. Det er dog også en forudsætning, at dit Outlook program er lukket, når du tager backup, ellers er din pst-fil netop i brug.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-12-06 22:46

Det er sandsynligvis Windows Messenger (ikke at forveksle med MSN Messenger) der er skyld i dine problemer, du kan deaktivere den i Tjenester, som du finder i Kontrol panel-Administration-Tjenester, vil du fjerne den helt kan du bare skrive, så giver jeg en opskrift

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 04-12-06 00:01

Jeg har fundet en side med beskrivelse af, hvordan man deaktiverer featuren med den ulæste meddelelse. Du finder den her:

http://www.outlook-tips.net/howto/winxp_unread.htm

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 04-12-06 07:59

Til O.V.N

Under administration>tjenester kan jeg kun finde et messenger (ikke windows messenger) og den er deaktiveret, så det hjælper jo ikke noget.
Moneypenny har en beskrivelse, men mit engelske er ikke godt nok til at kunne tolke den.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-12-06 09:52

fra Moneypenny's link gør du
márker og kopier teksten herunder åbn notesblok og sæt teksten ind
gem filen som mail.inf (husk at vælge alle filer så den ikke gemmes i txt format)
dobbeltklik på filen og den bliver indlæst i registrings databasen

ellers kan du også start>kør>regedit gå til "unreadMail" og her opretter du en ny "dword værdi"
som du kalder MessageExpiryDays sørg for at den har værdien 00000000

Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\UnreadMail] "MessageExpiryDays"=dword:00000000

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 04-12-06 18:36

Tak for svaret dk.