/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB-porte
Fra : HansV
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 05-01-03 13:01

Mine USB-porte er holdt op med at virke???
Jeg har haft et digital kamera tilsluttet, men det begyndte at volde problemer og nu kan jeg ikke tilslutte noget som helst.
Jeg har forsøgt med opdatere div. drivere.
Gode forslag efterlyses.

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-03 13:15

Har du prøvet med forskellige kabler ?

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 05-01-03 13:16

Har du prøvet med forskellige kabler og usb-enheder ?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-01-03 13:32

virke:min usb virker kun hvis den er i bios sat til usb controller:enablem

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-01-03 15:05

HansV, hvilken windows har du

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 05-01-03 16:11

Fjern alle USB i kontrolpanelet, når du så genstartervil den finde dem igen og du får nok brug for Windows CDen, men den har du vel!?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-01-03 17:57

Hallo HansV, er du der endnu. Kan du se tilsluttede usb-enheder i Enhedsorientering, evt. med advarselstegn. Har du tjekket i Bios om usb er enabled? Hvis du ikke ved hvordan, så sig til.
Vi må lige høre fra dig, for at komme videre.

lillemig, han sletter jo ikke softwaren fordi han sletter usb-enhederne, så no problemos.

mvh
summer

Kommentar
Fra : HansV

Dato : 05-01-03 21:41

Tak til alle for svarene.
Jeg har fundet ud af problemet.
Til orientering:
Jeg har windows 2000. Problemet var at jeg ikke kunne få tilføjet USB-rod-hub, som kræves og normalt automatisk tilføjes. Det gjorde den ikke.
Ved at slette USB-bussen i fejlsikker tilstand og derefter manuelt tilføje enhederne, og ændre på IRQ indstillinger, lykkedes det.
Jeg tror det er opstået i forbindelse med en opdatering af Windows 2000 eller evt. digitalcameraet har lavet "rav" i det.
Det er utroligt hvor megen tid man kan bruge på "skidtet". Det kan bilen ikke engang slå.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-01-03 23:12

Den kære lille "puter", hvor er den dejlig, men hvor kan den også være besværlig.
Flot du fandt ud af det
mvh
summer

Godkendelse af svar
Fra : HansV

Dato : 10-01-03 09:02

Tak for svaret Master_of_KeFir.