|
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 23-11-06 07:26 |
|
Du skal nok mere i dybden med stempel/forbrændingsmotorer - dvs. du skal læse nogle tykke bøger og følge noget undervisning, før du får noget ud af den slags.
Ikke alene brændkammerudformningen, men også bl.a. dyseudformning, placering og tændingstidspunkt er afgørende for maksimal ydelse.
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 23-11-06 11:23 |
|
Som berpox er inde på, er det altså ikke "bare lige" at begynde at udforme et forbrændingskammer "på lykke og fromme".
Med AL respekt for dine kundskaber udi (top)tuning af bilmotorer, så kræver det dels en masse viden og erfaring, dels nogle "teknologier og værktøjer" som er de færreste forundt at have adgang til.
Ikke for at være "lyseslukker", så prøv i første omgang med mere "almindelig trimning/tuning", som er mere "tilgængelig" for os amatører (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du til daglig beskæftiger dig med?)
Men ellers HELD OG LYKKE med HK'erne
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 26-11-06 21:27 |
|
Forbrændingskammeret afgrænses af stempelkronen , topstykket , og ikke mindst af cylindervæggen.
Det er begrænset hvad der kan opnås ved at ændre må geometrien .Indsprøjtningsmåden , ventilernes placering og knastakselen "diagram" betyder meget mere. Endelig afhænger det af hvilken slags brændstof man bruger, og hvilket omdrejningstal, man ønsker topmomentet ved.
dit primitive spørgsmåltyder på at du skal studere emnet meget mere,inden du begiver dig ud i eksperimenter. Populære motorblade og bilbrochurer er fulde af så meget tomt sludder, at du ikke skal tro noget fra de kilder
.
| |
|
Kode Kommentar
Fra : transor
Dato : 26-11-06 21:27
--------------------------------------------------------------------------------
Forbrændingskammeret afgrænses af stempelkronen , topstykket , og ikke mindst af cylindervæggen.
Det er begrænset hvad der kan opnås ved at ændre må geometrien .Indsprøjtningsmåden , ventilernes placering og knastakselen "diagram" betyder meget mere. Endelig afhænger det af hvilken slags brændstof man bruger, og hvilket omdrejningstal, man ønsker topmomentet ved.
dit primitive spørgsmåltyder på at du skal studere emnet meget mere,inden du begiver dig ud i eksperimenter. Populære motorblade og bilbrochurer er fulde af så meget tomt sludder, at du ikke skal tro noget fra de kilder
. |
hvis mit spørgsmål er så primitive hvorfor kan du så ikke svare på det
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|