/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
forbrændingskammerets
Fra : hejhejdikal
Vist : 526 gange
160 point
Dato : 22-11-06 22:41

er der nogen der har nogle diagrammer eller link til nogle hjemmesider der viser hvordan man udformer forbrændingskammeret for at få den højeste effekt og den mest optimale forbrændning. hvad skal squish være i mm. det skal være N/A moter og jeg vil gerne op over 200 hk.

Motoren er en 2,3 v6 12 ventiler motor fra ford årgang 1983 med Megasquirt-extra til indsprøjtning og tændning

 
 
Kommentar
Fra : dansk.no


Dato : 22-11-06 23:34

Det er vist nemmere at sætte en mølle på pisset!

Kommentar
Fra : berpox


Dato : 23-11-06 07:26

Du skal nok mere i dybden med stempel/forbrændingsmotorer - dvs. du skal læse nogle tykke bøger og følge noget undervisning, før du får noget ud af den slags.

Ikke alene brændkammerudformningen, men også bl.a. dyseudformning, placering og tændingstidspunkt er afgørende for maksimal ydelse.

Kommentar
Fra : pallenoc


Dato : 23-11-06 11:23

Som berpox er inde på, er det altså ikke "bare lige" at begynde at udforme et forbrændingskammer "på lykke og fromme".

Med AL respekt for dine kundskaber udi (top)tuning af bilmotorer, så kræver det dels en masse viden og erfaring, dels nogle "teknologier og værktøjer" som er de færreste forundt at have adgang til.

Ikke for at være "lyseslukker", så prøv i første omgang med mere "almindelig trimning/tuning", som er mere "tilgængelig" for os amatører (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du til daglig beskæftiger dig med?)

Men ellers HELD OG LYKKE med HK'erne

Mvh
Palle Jensen


Kommentar
Fra : transor


Dato : 26-11-06 21:27

Forbrændingskammeret afgrænses af stempelkronen , topstykket , og ikke mindst af cylindervæggen.

Det er begrænset hvad der kan opnås ved at ændre må geometrien .Indsprøjtningsmåden , ventilernes placering og knastakselen "diagram" betyder meget mere. Endelig afhænger det af hvilken slags brændstof man bruger, og hvilket omdrejningstal, man ønsker topmomentet ved.

dit primitive spørgsmåltyder på at du skal studere emnet meget mere,inden du begiver dig ud i eksperimenter. Populære motorblade og bilbrochurer er fulde af så meget tomt sludder, at du ikke skal tro noget fra de kilder
.

Kommentar
Fra : hejhejdikal


Dato : 26-11-06 23:19

Kode
Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-11-06 21:27


--------------------------------------------------------------------------------
Forbrændingskammeret afgrænses af stempelkronen , topstykket , og ikke mindst af cylindervæggen.

Det er begrænset hvad der kan opnås ved at ændre må geometrien .Indsprøjtningsmåden , ventilernes placering og knastakselen "diagram" betyder meget mere. Endelig afhænger det af hvilken slags brændstof man bruger, og hvilket omdrejningstal, man ønsker topmomentet ved.

dit primitive spørgsmåltyder på at du skal studere emnet meget mere,inden du begiver dig ud i eksperimenter. Populære motorblade og bilbrochurer er fulde af så meget tomt sludder, at du ikke skal tro noget fra de kilder
.

hvis mit spørgsmål er så primitive hvorfor kan du så ikke svare på det

Annuller spørgsmålet
Fra : hejhejdikal


Dato : 27-11-06 18:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408791
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste