/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Taletidskort m/u mobil
Fra : blank
Vist : 1493 gange
100 point
Dato : 22-11-06 20:57

Hej

Vi har en gammel gammel mobil, som måske ikke engang virker mere. Men ønsker at prøve den alligevel.

Vi ønsker at bruge taletidskort som er så billigt som muligt. Skal bruges til vores yngste søn.
Der skal både ringes på denne men også skrives sms.

Nu tænker jeg så, om det mon er billigere at anskaffe sig et taletidskort med mobil.

Er der nogle der kan hjælpe med nogle forslag, og eventuelt komme med nogle links og erfaringer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:01

der sidder vel et simkort i så i kan se hvilket kort i evt skal købe og kan I så ikke lige få fat i de helt billige kort ???
Jeg har for eks en oldgammel mobil liggende med et telia simkort fra en startpakke - vil jeg bruge den i nødstilfælde skal jeg blot købe taletids kort på 20 - 50 - 100 for at få den til at virke.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-11-06 21:03

Øh nej, intet simkort

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:13

jamen herre et eller andet - så køb dog en startpakke fra hvilket som helst firma - 100 kr taletid incl simkortet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:15

ehm - blot for at sikre jeg den dur så sæt et kort i fra jeres egen og se om den dur efter opladning

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-11-06 21:23

Det har jeg faktisk lige sat i gang

Men lad os nu sige at den ikke dur, kan man så købe en billig mobil med taletidskort? og hvorhenne.
Kravet er kun at den skal kunne ringe og skrive sms.

Jeg syntes helt ærligt, at det er én stor mobil-jungle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 21:25

prøv på www.dba.dk - der kan du med held finde stabile mobiler

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-11-06 22:23

Skal jeg købe en mobil, vil det blive en ny.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 22:53

jaja da - dig om det - men til et barn skal mobilen være robust - være opbevaret sikkert (forsikring) - og så er det med at gennemtrævle gedemarkedet

taletid er ok -hvis barnet forstår det ikke må løbe tørt pga sikkerheden i at kunne ringe hjem - efter hjælp osv - men måske et billigt ab. ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 23:01

http://www.mobiludsalg.dk/product.asp?product=1467&sub=782&page=1 så kan du bruge den tlf du har.... hvis ellers den virker

Kommentar
Fra : blank

Dato : 22-11-06 23:03

Det er så hammerende svært miritdk.

Det ene øjeblik vil man gerne give en ny mobil til knægten og det andet øjeblik ikke idet han er en lille glemsom fyr.

Han kender en del til mobil (sidste i flokken uden) og lige nu er vi forældre gået med til, at prøve med et taletidskort og se hvordan det udvikler sig.

Tænkte at ville besøge Telekæden og købe en cbb startpakke, hvilket jeg umiddelbart ser er det billigste. Et billigt ab. er jo min. 99 md. foruden taletid/sms.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 23:05

Denne anbefaler sønnen

http://m1.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 23:07

En anden kandu'er faldt for sonofon's shaker

http://www.sonofon.dk/privat/produkter/ jaaa nemt er det ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 23:09

For at gøre forvirringen total, har vores den yngste abb. hos debitel, vi giver 170 kr. pr md, incl gratis sms, han har strenge ordre på IKKE at bruge den til at ringe, til gengæld så havde han i sidste måned sendt ikke mindre end 1000 sms, ja du læste rigtigt 1000 stk

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 23-11-06 03:50

hej. en startpakke fra LEBARA koster 40 kr, den kunne i jo starte med, bare for at se om tlf virker. vh lianes.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-06 09:17

hmmmm ja det kan være svært - hvis de poder endelig skal have mobil er det en god ide at starte med en brugt og et kort for at se hvordan de håndterer det - synes jeg.
At KUN kunne sende sms - tjahhh - det er vel egentlig et temperaments spørgsmål - jeg ville nu godt kunne sikre mig at barnet kunne ringe i en dum situation når det endelig var. Jeg går ud fra at barnet her netop er så ung at det måske netop er lidt svært at økonomisere - men kan forstå at der skal spares - netop fordi telefonen skal kunne bruges i nødtilfælde når som helst.

Håber I har fået den gamle til at fungere faktisk - og så kan forsøge jer frem.

bortset fra det så har aldi - fakta osv næsten altid en billig telefon uden bindingsperiode - det er måske værd at holde øje med ??? (fakta havde fornylig en til små 400 kr uden binding - nokia )

pøj pøj med det hele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-06 09:25
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-06 09:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-06 09:26

Du kan til hver en tid få en mobil Uden simlås (ny) for 3-400 kr......

Bare kig i alt det lo... der kommer i postkassen hver dag.....

Så er den ikke for dyr til at børnene "smider" den væk.....

Taletidspakker kan du få gratis (næsten) da de alle har taletid der svarer til prisen - nogle endda mere end prisen....

Så bare klø på.....

Kravene til telefonen bliver "meget hurtigt" større - men det er en anden historie

Godkendelse af svar
Fra : blank

Dato : 23-11-06 13:33

øv øv den gamle mobil har svigt - ligesom blinklyset

Så nu starter jagten på en ny mobil.

Der er kommet en del respons på mit indlæg og jeg håber ikke, at jeg træder nogle over tæerne, når jeg giver point til miritdk, der var først på banen og samtidig har givet mig det input der skulle til - jeg skal nemlig i gang med reklamerne fra aldi og fakta.

Til jer andre, tak for jeres tid.

Til Nordsted1: har din søns sms-forbrug i baghovedet og gyser lidt ved tanken om, hvor mange gange den tommelfinger har været i brug. Nu får vores søn chancen og så må vi tage en opsamling senere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-06 13:43

Blank...Du træder bestemt ikke nogen over tæerne

For et halv år siden, brugte min yngste søn slet ikke sin mobil, og vi opdagede først for sent, at hvis den ikke havde været i brug i et halv år, mister han sit telefonnummer, dvs han kunne få det igen mod et eller andet beløb.

Jeg fik ny mobil, en Nokia (jeg er Nokia fan, jeg synes de holder til en del), jeg købte den for 1 kr. i Føteks. Den yngste arvede en telefon, og fik mit nye simkort, og abb. fra Telmore. Han kan godt ringe fra telefonen, men kun i nødstilfælde - siger moar - da jeg syntes at når han har gratis sms, så kan han lige så godt bruge det, og som du kan se, hans "behov" steg lige pludselig da han fik en kæreste Dvs han fik først et "behov" for mobil da han var 15 ½ noget usædvanligt i dagen's DK

Da vores de ældste startede med mobiler fik vi sat spærrer på, så de kun kunne bruge tlf. til det beløb vi syntes var rimeligt. Den ældste søn bruger m1, datteren bruger tdc's mixit ligesom jeg, og den yngste telmore, fordi det nu engang var med i købet, og da det fungerer, laver vi det ikke om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-06 13:57

tak -

og god vind med jagten på mobilen (går og leder efter en mobil uden kamera- video- og alskens ubrugeligt og er også på jagt - godt nok som ekstra mobil - men giiiiiiiiider ikke alt de dimseri )