/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
SaneringUdvidsBehovWebSikring
Fra : svendgiversen
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 20-11-06 18:56

Jeg forsøger at finde et kandu forum,
hvor jeg kan spørge om forskelige former for moderne tyveri sikring...
(eksempelvis via net web camera overvågning).

Et sådant emne må da have større relevans en række udgåede former for software...
Jeg gengiver eksempler på emner med under 10 svar i hele kandu ' s historie:
"
HDSL (1)
HTPC (1)
XHTML (1)

ASP.Net (2)
CGI (2)
SAP/ABAP4 (2)
MathCAD (2)

VB.Net (3)
C# (5)
CCS (8)
"
Hvem tilpasser strukturen i kandu til at omfatte aktuelle emne behov?
og er der slet ingen der rydder op i forældede underafsnit??
Svend

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-06 21:06

moderne tyverisikring - herunder via net web camera overvågning - går da fint under sikkerhed

det gør ret mange ting faktisk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-06 21:33

Den sikkerhed du omtaler, vist den eneste i kandu, er det ikke kun under internet;
sikkerhed på nettet, mod virus, falske credit card koder og anden net misbrug...

Det jeg efterlyser er mere overvågning, også uden for i haven, altså også hardware,
en af måderne, men ikke den eneste, at videregive informationer om indbrud på, er over nettet...

Dækker det sikkerheds afsnit du nævner også den type sikkerhed,
så er der andre end jeg der har ledt forgæves og spurgt under helt andre afsnit...
Svend

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 21:52

tjahhhh - sikkerhed er jo mange ting

Men du har ret :
Citat
Internet Udbyder (ISP'er), E-Mail, Browser, Sikkerhed, Hjemme sider, Website's, ...

måske "andet sikkerhed" ville kunne gøre det så det blev omfangsrigt nok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 22:08

Ja - du kan jo lave kategorierne så mangfoldige at ingen kan finde rundt i dem

Da Kandu er baseret på "bruger til bruger" viden, bliver det lidt svært at have experter på alle områder.....

Tror 50-75% af kandubrugerne er børn/teens, hjemmegående husmødre, bistandsklienter og pensionister.

Dermed IKKE være sagt at de ikke ved hvad de taler om

Langt hovedparten af spørgsmålene på KANDU er jo netop om dagligdagsproblemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-06 22:13

jeg synes egentlig sikkerhed dækker så meget at det er ok

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-06 22:17

Hvis man for godt 100 år siden havde opdelt spørgsmål om motorer i underafsnit,
havde dampmaskinen haft mere spalteplads end diesel motoren, og jet motoren fandtes slet ikke.

Da man flyttede DTU til Lyngby opdelte man området i 4 kvadrenter efter de 4 ingeniør retninger,
i dag er der håbløst overbemandet på dele ef E sektoren, mens B og og M har god plads.

Vor lokale net kabel TV udbyder har lige spurgt hvilke kanaler vi foretrækker,
valg/fravalg af mulige programmer ud fra tekniske og økonomiske begrænsninger.

Mon ikke også kandu lejlighedsvis har behov for en justering, Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 22:29

Jo da - den kommer sikkert også om 5-10 år

Du drømmer da ikke om "de" beskæftiger sig med Kandu hver dag.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-06 22:31

Kandu er som sagt IKKE baseret på Expertviden.....

At vi så er så heldige at have nogle stykker, er en anden historie

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-11-06 22:45

Hus og have
sikkerhed

Der kunne det ad godt stå, for en
kraftig hængelås / skyderigel / elektronisk alarm ......er jo ikke absolut edb.

<hobbynørden>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-11-06 23:58

Godt,
jeg må så prøve net sikkerhed eller hus og have eller web camera eller...

måske i morgen , Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-06 06:59

Inden jeg lukker dette spørgsmål...
Er der (ikke) andre end jeg, der gerne ser en sanering og modernisering af kandu' s emnevalg?

Gør det noget hvis det nævnte forældede software forsvinder?
Er der andre enmner, der kan undværes??

Så der bliver plads til nye uden at kandu bliver for uoverskueligt...

Ud over det emne jeg søger lige nu: Sikring mod tyveri ved hjælp af nyt overvågnings udstyr?
Er der så andre emner I savner:

Hvad med TV, jeg finder kun (EDB)skærme??
Godmorgen, Svend på vej til arbejde...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-06 11:45

Mangre af de "små" underemner burde fjernes......

Til gengæld mangler visse hovedemner hvis vi skal følge tidens tand

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-11-06 13:26

Under Netværk kunne de tre midterste så ikke sagtens være under Andet Netværk

TCP/IP (759)
- NetBEUI (13)
- NetWare (41)
-Novell netware (3)
Andet Netværk (558)

Samme med 4-6 for software, hvem bruger OS2 og DOS i dag og hvad er BeOs

MS Windows (10464)
MacOS (113)
Linux (376)
- OS/2 (10)
- DOS (104)
- BeOs (20)
Andre operativsystemer (148)

Under Hardware, erstat den nederste med TV, eller opdel i Computer Hardware og Anden (Underholdnings) Hardware…

Printer (675)
Mac (154)
Grafikkort (1009)
Skærme (725)
Andet hardware (3301)
Harddiske (997)
Modem (108)
Pc'er (1653)
Lydkort (284)
Bundkort (623)
Server (130)
HTPC (1)

Men den værste er Udvikling, burde hedde Software Udvikling,
og de fleste sub sprog kan man roligt flytte til Anden Software

Hvem fortsætter… Svend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-11-06 14:52

Jeg og mange andre bruger altså DOS / Caderados som små redningsplanker.

OS2 m/win 3.11 bruger jeg ikke så meget mere.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-11-06 20:02

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 20:18

selvtak