/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Jeg vil gi min højre arm ...
Fra : HeidiSoft
Vist : 2309 gange
20 point
Dato : 10-11-06 11:51

Hej jeg skriver i håb om at der er en i det danske land der kan hjælpe mig.

For godt 1,5 år siden fik jeg pludselig astma/allergi for fuld udblæsning ( i en alder af 32) jeg gik selvfølgelig til læge og har fået konstateret astma selvom alle mine prøver ser fine ud.
Derimod fik jeg at vide at jeg ikke har allergi og har været til speciallæge og har fået lavet priktest og blodprøver.

Mit problem er bare at får jeg ikke 3xantihistamin dagligt nyser jeg i døgn drift (normalen er 1) og alle der kender antihistamin ved hvor meget det sløver. Jeg går i en evig døs, hvilket jeg er så ked af. lægen kan ikke sige hvad det er men jeg savner sådan en forklaring så jeg har noget at forholde mig til. Jeg har prøvet at lægge kosten om og har gået til zoneterapi/akupunktur men uden virkning.

Jeg får af og til små knopper på arme og ben der kløer. Min egen konklusion er at det handler om varme/kulde måske nældefeber?
Ér der nogen der kender noget til min "sygdom" ?

jeg vil gi alt for at få hjælp...

mange hilsner den frustrerede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 11:56

Du kan godt have en allergisk reaktion ved varme/kuldepåvirkninger, dette kan ikke afsløres i en allergitest. Knopperne er nældefeber er jeg ret så sikker på.

Man kan også godt have astma uden at være allergisk, det er dog meget sjældent, men det sker.

Når dine allergipiller sløver, så få et andet mærke, der er ikke ret meget allergimedicin der sløver længere, at du bliver sløv, er nok nærmere fordi du nyser i et væk

Og jow jeg kender meget til din sygdom

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 11:56

Det holder jo ikke en meter - stakkels dig!

Du skriver, at du har prøvet akupunktur - har du været hos en akupunktør, der bruger auriculoterapi?

Og - du har fået taget blodprøver for allergi, men har du også fået testet intolerance? (En test, der skal sendes til USA fordi den endnu ikke anerkendes i DK?)
Intolerance kan i høj grad være tricker for allgergiske symptomer, men da de er forsinkede i forhold til indtagelsen/påvirkningen er det meget svært at regne ud, hvad man ikke kan tåle.

Hvori består din kostomlægning?

Vaxen

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 10-11-06 12:03

Et lille indspark
Både søn og gemal har stor effekt på astma af Singulair tablet. Slå det op på Netdoktor og tal med din læge næste gang du ser ham/hende.
Som beskrevet kan intolerance give præcis de samme sympt. som allergi. Gå ind og læs lidt på astma allergi forbundets sider. En del af de ting man kan gøre for at revidere eget hjem virker også overfor intolerance, og jo, der er rigtig mange der kender problematikken.

Held og lykke

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:05

Hej begge to

Tusind tak for jeres svar. Mht allergi piller så har jeg er problem da jeg gerne vil være gravid og har faktisk ventet på at få lov i 2 år pga. alt det her. De nye piller som ikke sløver kender de ikke nok til at de tør give mig da det måske kan påvirke fosteret. Du skriver at du kender til det her hvad gør du ved det?

Vaxen: jeg har aldrig hørt om den undersøgelse i USA men tro mig det vil jeg spørge min læge om hun vil henvise mig til.
auriculoterapi? det kender jeg ikke virker det?
jeg har ændret alt muligt i kosten for at se om der var et mønster men nej. jeg lever sundt og spiser som man skal.

tusind tak for jeres hjælp i har fortalt mere end de læger jeg har været ved

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:07

Hej Metteto

tak for svar. jeg vil prøve at finde ud af hvad intolerance er? kan det ses i en priktest?
tak for hjælpen.

mvh Heidi

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 10-11-06 12:07

Hvad med at prøve en skud binyrebarkhormon i ny og næ. Hvis du da ikke allerede har drøftet det med din læge. God bedring

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:10

Binyrebarkhomon? jeg har prøvet det og det virker men jeg vil gerne vide hvad jeg fejler. Når alle prøver er fine må jeg da kunne få noget hjælp??? jeg har ikke opgivet endnu men tusind tak for din ulejlighed.

mvh Heidi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 12:14

Øv øv og atter øv, det præparat vi har haft bedst effekt med, er dette http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/aerius.htm men det kan du ikke bruge, når du gerne vil være gravid.

Vi havde et frygtelig hyr med at få sønnen undersøgt på Rigshospitalet, så jeg tror det bliver endnu sværere at få en bevilling til en blodprøveundersøgelser i USA, lægerne vil jo nødig indrømme at andre kan være dygtigere end dem

Når du skriver, du har ændret alt muligt i kosten, hvor hurtigt er du så gået frem??, Du skal starte med nogle meget få fødevare, og så gradvis tilsætte mere og mere, hver ny ting, skal du afprøve i mindst en uge

Mange tåler ikke frugt/grønt i frisk tilstand, når/hvis du vil afprøve det, så skal det en tur i mikroovnen, ikke specielt spændende men det er metoden på "Riget"

Vi havde så god effekt af akupunktur at vi fik tilskud fra sygesikringen, senere brugte vi også zoneterapi, og jeg er overbevist om, at begge former for behandlinger hjalp.

Næste gang du får udslæt, så prøv at købe alm. kløsestillende håndkøbsmedicin, og smør på, det burde hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 12:16

Intolerance, er en meget svær en, sagt i en forkortet version. Du kan tåle f.eks nødder i en begrænset mængde, når mængden overskrides får du allergiske reaktioner. Og så er problemet, lige at finde mængden du kan tåle

Den kan ikke bare påvises i en priktest

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:20

kan rigshospitalet lave samme undersøgelse? hvad gør man hvis man er intolrant? hvordan gør jeg det med kosten? skal jeg spise ex. rugbrød med fisk en uge og så koble andet på?

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:23

Nordstead - det lyder svært men jeg er blevet lidt klogere på hvad det kan være. Du skal have tusind tak for ulejligheden..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 12:25

Da vi var indlagt på riget, talte de ikke om at de kunne tjekke for intolerance, så jeg ved ikke om de ikke kunne dengang, eller om de gør det nu..

Ja, sådan gør man, men start med lidt mere end kun fisk, ellers holder du ikke ugen ud. Forøvrigt blev vi frarådet det 3. krydderri, rigtig mange er allergiske over netop det krydderi.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 12:29

Heidisoft.... det var så lidt. Du spørger bare, hvis du har flere spørgsmål, jeg/vi har prøvet så meget omkring allergi, så hvis det er muligt at hjælpe andre, så er det da kun rart.

Når du har nysen i døgndrift, er det så også året rundt?? Du kan også være allergisk overfor dufte, det kan heller ikke påvises i en test. Prøv at undgå stegeos, parfumer, meget duftende vaskemidler f.eks Ariel osv

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:35

problemet er at jeg ikke ved om det er allergi. Jeg har lige haft en god periode men nu er det helt galt igen. Jeg er teste for alt hvad man kan blive testet men uden resultat. ja det er f... træls.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 12:37

Sidder lige og tænker på hvilke piller du får?? er det ikke mest almindeligt med højst to piller om dagen??... hvis det er tilfældet, virker det ikke med en 3. pille, der får du kun bivirkningerne, og i dit tilfælde, den sløvende effekt.

Prøv engang at spørge lægen aerius, de er ikke sløvende jeg kan godt se i mit link, at de frarådes til gravide, men måske siden ikke er updateret, vi har da brugt de piller i de sidste 5-6 år, så nu må de have fundet ud af om de kan bruges af piger som dig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 12:41

Min datter har græsallergi, det er der overhovedet ingen der er i tvivl om, men det kan ikke påvises i nogle tests allergi kan være noget så drilsk

Udover blodprøver og priktest, findes der også en tredje test, den går ud på, at man får dryppet allergenet i næsen og man tæller så lommetørklæder bagefter.

Hvis jeg var dig, ville jeg bede om en henvisning til en allergilæge, de alm. huslæger kan meget, men de er ikke speciallister.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 12:47

Intolerance er noget besværligt noget at udrede - jeg selv har fået det udredt via alternativ behandling - auriculomedicin.
Er man ikke til det, så er en udelukkelsesdiæt den bedste mulighed. Det er skrapt, men også effektivt.
Det handler i bund og grund om at leve på en minimal kost i et antal dage og så derefter tilsætte en fødevare ad gangen hver anden dag. Opstår der symptomer af den ene eller anden art, så skal man tage denne ting væk fra kosten. Dette gør man faktisk indtil alle de fødevarer, man almindeligvis spiser er testet.
Der skal ikke kun måles efter hovedsymptomet, men også efter hovedpine, oppustethed, almindeligt velbefindende.

Auriculoterapi/medicin er en metode, der er i stand til at kommunikere med nervesystemet - det gøres blandt andet via små bitte nåle, der sættes i ørene. Det behandles også med lys og via fotoreception kan der kommunikeres med nervesystemet.
Det er en neurologisk metode, der er udviklet af franske læger. Metoden er udbredt i Frankrig, USA, Italien, Nordafrika. Tildels også i DK, hvor det mest er akupunktører, der er udøvere. Her i landet er metoden alternativ, i modsætning til eksempelvis frankrig, hvor medicinstuderende kan modtage undervisning i disciplinen.

Det, auriculoterapi gør er, at få hjernen til at korrigere eventuelle fejlinformationer. Det kunne eksempelvis være smerter, hvis årsag for længst er forsvundet. Her brydes den ring af informationer, der får smerten til at vedligeholde sig selv.
Sådan kunne dine symptomer også angribes.
Om det virker - Tjaa... For mig har det virket, men der er aldrig nogen garantier for nogen form for behandling - det kan du selv mærke lige nu.
Personligt synes jeg det er forsøget værd, da resultaterne med denne behandling er fremragende.

Det var en længere smøre.... jeg håber, det ikke var alt for forvirrende.

Vaxen - auriculoterapeut og akupunktør.

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 12:56

hej Nordstead jeg har været ved en specialist i Odense han har doseret 3xantihistamin så kan du ikke forstå at det er frustrerende? andre har også sagt det med de 3 piller. drypnæse testen har jeg aldrig hørt om. fedt med alt den hjælp - kan kun sige tusind tak.

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:00

Til Vaxen

det lyder til at være et forsøg værd. Kender du nogen steder de gør det? jeg bor i esbjerg....
endnu en gang tak for ulejligheden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 13:08

Hvis du alligevel nyser hele tiden, ville jeg kun tage to piller, om ikke andet, kan det være du bliver mere vågen.

Har du fået næsedråber/spray, vi bruger nasonaxe http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/nasonex.htm der står det igen vedr. graviditet, men så må der findes andre præparater?? Det ville jo være det optimale at blive medicinfri, men indtil du får klaring på det hele, på den ene eller anden måde, så var det måske værd at prøve også med næsedråber??

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:12

hej Nordsted

jeg prøver med 2 piller - næsedråber har jeg men kan ikke bruge dem så nyser jeg endnu mere. Jeg begynder hver gang det kolde kommer op i næsen derfor tror jeg at det er varme/kulde jeg reagere på. ja jeg er åbenbart et sært tilfælde...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 13:16

Go ide, med kun to piller.

Tja så er det jo ikke så nemt, at få afprøvet dråberne, men læs lige på embalagen, om de nu også skal stå køligt??

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:17

de står ikke køligt men jeg reagere alligevel..

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 10-11-06 13:18

prøv at lægge mærke til hvad du laver når du begynder at nyse - fx er der nogen der reagerer allergisk når de skræller kartofler

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 13:22

I Esbjerg bor en rigtig dygtig akupunktør/auriculomediciner, der hedder Kirsten Aalund.

Hun er ligeledes sygeplejerske og acterabehandler.

Du kan træffe hende her: 75151558

I øvrigt en meget sød dame, som jeg havde fornøjelse af at studere sammen med

Ring til hende og tag en snak - så vil hun vurdere, om hun mener hun kan gøre noget for dig

Vaxen

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:23

hvor er det sødt af dig at hjælpe mig. jeg synes jeg har prøvet alt men kan simpelthen ikke se et mønster i det. I nat vågnede jeg og nøs og andre gange kan jeg være i bad. det er vidt forskelligt hvornår det starter? ja det er frustrerende.

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:25

Hej Vaxen

tusind tak det gør jeg med det samme. jeg hilser fra dig

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:30

jeg har fået en tid på tirsdag kl 11 så jeg håber virkelig det virker...

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-11-06 13:34

jeg er også en af dem der fik allergi som voksen.
måske var jeg lige omkring de 30...og det kom som et lyn fra himlen.
der gik flere år før det blev konstateret korrekt at jeg havde asma. blev ikke medicineret ordentligt elelr undersøgt ordentligt...
først for ca. 10 år siden, da jeg fik et gevaldigt anfald på arbejdet og kom til en vikarlæge, blev det opdaget, at jeg ikke fik den dosis jeg havde behov for, samtidig med, at jeg fik at vide at jeg skulle stoppe rygningen.
dette var dog svært, men for ca. 6 år siden, droppede jeg så smøgerne, mnen det nedsatte nu ikke min astma.
grunden var den at jeg er pænt allergisk overfor hunde og katte.
det blev konstateret ved en prøve jeg ellers havde fået taget masser af gange, menda jeg nu var den lykkelige ejer af en missekat, så gik jeg jo i det hver dag og derfor kunne min latente allergi være blevet forværret..
jeg tager hver eneste dag astmamedicin og allergimedicin.
jeg tager BENADRYL, som ikke på nogen måde er sløvende.én om dagen. de virker i omkring 8-10 timer på mig.
har før prøvet andre allergipiller der sløvede mig meget, f.ex CLARITYN....for mig nogen lortepiller.
benadryl er kendte for at være ikke sløvende. de fås på recept med tilskud,hvis der er noteret varig lidelse på recepten.
man kan sagtens ha allergi uden at være astmatiker, det er min kæreste, og man kan også ha astma uden decideret at udvise allergisymptomer, men det er normalt at astma er udløst af allergi, da det jo som bekendt er en overfølsomhedsreaktion.
mange er kun allergiske om efteråret elelr om foråret og da gælder det jo om at hitte ud af, hvad det er , man ikke kan tåle.
engang blev jeg kun allergisk om efteråret men udslet og voldsom kløe.
men desværre udviklede det sig.
det er godt nok vigtigt at finde ud af, hvad det er du ikke kan tåle...og det viser sig ikke nødvendigvis ved første undersøgelse. det gjorde det helelr ikke hos mig...det er kun ca.4 år siden det blev konstateret at det var hund og kat jeg var allergisk overfor....det havde de ikke vist de andre gange jeg fik taget priktest...og dem har jeg vedgud fået taget mange af efterhånden.
forlang at få taget en udvidet prøve.
hvis/når du er allergiker, så har dit kommende barn større muligheder for også at udvikle det....derfor er det vigtigt at finde ud af hvad det er, så du evt. kan undgå at udsætte dig for de stoffer/ting du ikke kan tåle.
held og lykke.
miss.j

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 13:37

Når du også nyser om natten, kan det være duften fra dit sengetøj, ligeledes når du er i bad, duften fra shampoo og sæbe.

Det lyder da dejligt, at du kan komme til behandling på tirsdag, held og lykke med det.

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:43

Hej Miss J

tusind tak for dit brev. jeg vil prøve at bede om en undersøgelse igen selvom jeg måske efterhånden ikke tror på at de kan hjælpe mig. Mht til de allergi piller du nævner kan man tage dem når man bliver gravid? det mener jeg ikke??

jeg tror også jeg fik astma pga allergi. først kom allergi og 2 uger senere havde jeg astma. gad vide om det kan gå i sig selv igen?

tak for svar endnu engang.

venlig hilsen Heidi

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:45

Tak nordsted ja man prøver jo alt i sådan en situation -det er dyrt at være syg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-06 13:50

lige et lille pip herfra..du skriver at du har haft en god periode og nu er begyndt at få det skidt igen - spekuler lige over om det kan have noget med at du er begyndt at leve med varme indendørs - det kan være varmen spreder støv og du er allergisk mod støvmider osv

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 13:55

ja måske, jeg skulle ellers ikke iflg. priktest være allergisk overfor støvmider??? tak for svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 13:56

Det er faktisk en rigtig god ide at blive provokeret igen. Rigshospitalet sagde til os, at mange læger simpelhent tester så sjældent, at medicinen man bruger til priktesten simpelthen er for gammel og ikke kan vise det rigtige resultat....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-11-06 14:17

du skal tro det hjælper. det er dig der bestemmer hvor meget du vil undersøges og du kan sagtens forlange...
de kapsler kan vist sagtens tages ved graviditet, men alt medicin skal jo tages med måde, både når man er eller ikke er gravid.
man kan også sagtens være allergisk overfor noget på et tidspunkt af året men ikke andre.
det oplever jeg selv...
jeg er f.ex ikke birkeallergiker, men reagere alligevel når sæsonen er der.
og så er der krydsallergi.
du kan få en folder om det på apoteket.
jeg er blevet testet på bispebjerg hospital, så hvis du bor i kbh, så kom derover. de har en rigtig god og meget udviklende allergiklinik.de har virkelig expertisen.
de laver bl.a. forsøg og jeg skulle dengang min katte/hundeallergi blev opdaget , ha været med i et medicinforsøg, men da min astma var for voldsom, kunne jeg desværre ikke være med.
luft rigtig meget ud i din bolig...rigtig meget og vask dit tøj uden parfumer.
vask kun din krop med sæbe de steder det er nødvendigt og undgå for meget spray og farvestoffer.
spis så vidt muligt mad uden farvestoffer.
jeg tåler ikke tomatketsjup, men sagtens tomater.
det kan være alverdens ting og sager....
måske en idé at lave en dagsplan over det du spiser og drikker mm. besværligt men kan være til nytte i længden...
håber det lykkes for dig at få skik på din asma/ allergi....
zoneterapi er en rigtig god idé..
hej fra< missj.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 14:17

Det var dejligt Heidisoft, at du kunne få en tid så hurtigt.

Jeg tror, du får en god behandling - Kirsten er fantastisk dygtig og har i øvrigt i september måned deltaget i et internationalt symposium om auriculo-medicin. Her mødtes verdens dygtigste behandlere - i øvrigt alle læger, og underviste i det sidste nye inden for området.

Jeg håber, behandlingen kan gøre noget for dig - og jeg vil glæde mig, hvis du vil skrive om dine erfaringer med det her i tråden

Du kan i øvrigt hilse hende fra Langeland - så ved hun præcist hvem jeg er

Vaxen

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 14:29

miss josephine
jeg har prøvet alt det med mad men er ikke blevet klogere jeg bor i Esbjerg og her har vi ingen dygtige allergi specialister desværre. jeg er opmærksom på krydsallergi men som jeg har skrevet før har jeg slet ingen føling med hvad det handler om da jeg har prøvet alt muligt.
hvis det virker den behandling jeg skal til på tirsdag skriver jeg så kan du jo prøve det hvis du har lyst

vaxen jeg skriver til dig her i mediet og håber det hjælper ss hun kendte ikke vaxen og grinede.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 14:41

Hvis den behandling kan virke på samme måde som alm. zoneterapi, må du ikke blive bekymret over at du efter behandlingen kan komme ud for nogle voldsomme allergireaktioner, det skete her
ved de første 5-6 behandlinger, men vi var forberedt så vi blev ikke nervøse

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-11-06 18:34

der er allergilæger på alle sygehuse og vi har frit sygehusvalg i dk....
det er dem man kalder for hudspecialister sjovt nok, der har med denne sygdom at gøre.
der må da være en afdeling eller en specialklinik i din nærhed. Esbjerg er da ikke helt ude på lars tyndskids marker....hvor intet findes....
det er jo heller ikke dig selv der skal blive ved. der skal prøver til og du blir nødt til at præsse på.
en allergi kan altså udvikle sig til det der er værre til slem astma, som hos mig..og det er altså ikke særlig rart at være bange for at få anfald mm.
jeg har prøvet tre gange at måtte ringe lægevagt og blive indsprøjtet og undersøgt med masker og alt muligt af ambulancelægen for alligevel at blive trasporteret på hospitalet og ligge der i flere timer med maske for at kunne få luft....
nu blir jeg vaccineret mod influenza og hver 5. år mod lungebetændelse, for ikke at blive syg når der er influenzaepedemi, hvilket igen medførte lungebetændelse.....det er over nu....
men det er ikke spor sjovt...
det er en jungle at komme igennem med alle de muligheder der er fo hvad du kan være allergisk overfor....der findes også udvidede prøver end lige den alm. priktest....
aselvom det er en besværdlig omgang, så må du få det ordnet før du tænker på at få babyer....allergi kan være arveligt..
er der andre i din familie der har allergi/astma....
god weekend...missj

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 18:44

hej igen

hold da op det lyder uhyggeligt. jeg føler bare at jeg har prøvet alt og de hælder bare mere og mere medicin på mig da de ikke kan finde noget i mine prøver. jeg har været ved specialist i Odense og han siger jeg ikke har allergi. men en slags nældefeber. hvorfor nyser jeg så? ja jeg ved ikke hvad jeg skal tro.
jeg har haft en god periode de sidste måneder og tror det har skyldtes at jeg har fået behandling i en magnetspole - måske skulle du prøve det? det lyder til at du lider meget. synd for dig!
Ingen i min familie har allergi.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 10-11-06 19:03

undskyld mig....en meget dårlig specialist.....nældefeber ER allergi. det er den reaktion man får, udslettet, når netop man er allergisk overfor et eller andet.
prøv at slå op inde under allergi på nettet og se om du kan finde nogen svar...eller netdoktoren...
der må da være noget at gøre..
nu om dage ved man rigtig meget om allergi og astma og plejer at være rigtig omhyggelig med det da det kan være livstruende i ubehandlet tilstand, altså astma....
du SKAL altså slå meget hårdt i det bord og ikke lade dig spise af med piller for det ene og det andet.....
du skal ikke lade dig gå på af lægerne.....det er dig der ved hvordan dine symptomer er...
og en gang til.....nældefeber ER allergi....
sådan som det klør, det gør jeg hver morgen før jeg får spist mine allergipiller, når min kat har ligget og nusset mig på halsen, fyldt med de der kløende udslet.
hejsa igen....miss.j

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 19:11

Nældefeber er en overreaktion af immunsystemet, så der produceres for meget histamin. Det kan ske både ved overfølsomhed overfor fødevarer, pollen, kontakt til væsker, insektstik og kuldepåvirkning. Det behøves ikke nødvendigvis at være allergi, men overproduktion af histamin har de to ting til fælles.

Jeg kan anbefale at læse bogen "Fødevareallergi og Intolerance" som er skrevet af Jonathan Brostoff og Linda Gamlin. Den er udgivet af oversætteren, der hedder Pia Birk.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 19:16

Jeg må altså lige korrigerer..... en allergilæge er bestemt ikke en hudlæge!!!! Heller ikke alle hospitaler har allergilæger/afdelinger, så hvis HeidiSoft er blevet henvist til Odense selv om hun
bor i Esbjerg, er det vel fordi der ikke findes ordentlige allergispecialister i nærheden af Esbjerg??

Missjosephine, har du overvejet, om det er godt for din astma at du har kat??

Nældefeber er allergi, den er som astma heller ikke til at spøge med, min søn f.eks skal dreje 112 når han får nældefeber

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 19:46

Nordsted, får din søn også hævelser i halsen siden han skal reagere så prompte?

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 19:49

Vaxen... nej hans tarme, faktisk over hele kroppen undtagen rundt om øjnene, men man kan jo ikke vide om det lige pludselig også bliver i halsen

Han kommer til at ligne et helt monster, han har ikke engang mønster i ørene, du ved de der riller, det hele hæver op, men værst er det med tarmene, man kan ligefrem se han hæver

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 19:55

Det er da rædselsfuldt for ham! Øv en kedelig situation at være i!!

Jeg håber sørme, at det ikke er noget, han oplever alt for ofte, for det er da fuldstændig umuligt at leve med...

Jeg har i øvrigt aldrig hørt om at nældefeber kan gå i tarmene - så jeg takker for oplysningen. Det må jeg simpelthen bore lidt i.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 20:06

vaxen... du drømmer ikke om, hvad den dreng (og mine to andre unger) har været igennem, han har det heldigvis bedre nu, takket være akupunktur/zoneterapi en mill indsprøjtninger, det der rehabiliseringsprogram, han kunne bare heller ikke tåle vacc programmet og har været mange år om at komme det igennem, det første år når han blev vacc tog vi direkte til lægen hvor han fik akkupunktur men mange gange var det ikke nok, så måtte han retur til hospitalet og blev indlagt.

Alt dette udløste jo en psykose, så jow jeg føler mig næsten udlært i allergi.

Når han fik nældefeber, hævede tarmene, han skulle kaste op, skreg af smerte og var tæt på at besvime, og lignede et spøgelse, sådan ca 3-4 gange om ugen i ca 1 år, det var godt nok hårdt mest for sønnen, men det påvirker jo alle i hans nærhed.

Hvis du finder ud af noget, der kan hjælpe vil du virkelig kunne hjælpe mange, så bare klø på!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 21:31

Mens jeg så vild med dans sad jeg lige og funderede lidt - for så vidt jeg husker frigøres der histamin i mavesækken, når man har spist.. Jeg mener, det skulle stimulere mavesyren. Måske der her er en forbindelse til hans voldsomme ubehag i maven?

Det lyder i alle tilfælde frygteligt. Så vidt jeg kan forstå på dig har "vaccinen" virket, så han nu ikke har så voldsomme symptomer.
Det håber jeg, for det lyder meget invaliderende at have det som du beskriver. Stakkels dreng..

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 21:45

vaxen... om der bliver frigjort histamin i mavesækken ved jeg ikke, men anfaldene kom typisk når vi sad og spiste eller lige efter, så han turde næsten ikke spise, det var meget anspændt for alle, vi sad som på nåle. Han turde heller ikke spise ude hos venner eller familie, helst herhjemme så han kunne komme hurtigt afsted. Vi fik fortalt at det var krydsreaktioner på græs der var årsagen. Han blev til sidst udredt på "Riget" hvor vi fik et A4 ark med alt det han ikke kunne tåle, alt sammen udløst af så voldsom en græsallergi.

Vaccinationsprogrammet hjalp meget, men han er stadig meget medtaget, nu håber vi bare på at programmet kan holde i mange mange år, men det er ikke noget vi kan få svar på, kun håbe. Nu
er det heldigvis for ham blevet efterår, så nu er han medicinfri de næste måneder, og så må vi se hvad foråret bringer.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 21:52

Jeg har netop tjekket min anatomibog - og jo, sørme så om der ikke frigøres histamin i mavesækken... Det er næsten oplagt at forestille sig, at han simpelthen også får en overproduktion her, der giver ham de frygtelige symptomer.

Jeg tror jeg ruger lidt over det - under alle omstændigheder vil jeg da også anbefale ham at gå til en akupunktør, der også laver auriculo - en af de bedste i dette land bor i Slimminge ved Køge. Nu kan vi se, hvordan det gå ved Heidisoft - hvis I føler jer fristet kan jeg jo give jer hendes kontaktoplysninger.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 21:58

Vaxen, jeg vil meget gerne have lov at vende tilbage, hvis han får brug for ekstra hjælp, men lige nu er han symptomfri, og er også kommet sig helt oven på sin psykose (siger han, og det vil jeg vælge at tro på, for han virker meget meget glad) så jeg vil ikke på nuværende tidspunkt begynde at snakke om det, han trænger til en pause fra det hele og leve et almindeligt teenagerliv.Du må ikke opfatte dette negativt, for sådan er det ikke ment

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 22:00

Det kan jeg absolut godt forstå!
Jeg ved hvordan det er at være syg hele tiden, og ved hvordan man nogen gange bare vil have lov til at være helt normal. Og er han symptomfri nu, så er det jo netop tidspunktet til bare at være...

Du vender bare tilbage, hvis det skulle blive aktuelt, det er der ikke noget problem i.

Dejligt at høre, iøvrigt, at han har fået det bedre med psykosen. Jeg håber, at han kan finde lidt overskud til at nyde livet lidt - og I kan få lidt ro i sindet. Jeg ved, det har været en grum omgang for hele familien.

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 22:06

Underligt at jeg aldrig har tænkt over hvorfor maven hævede, men når du fortæller er det jo indlysende nok, du skal ikke være så forbavset over at du aldrig havde hørt om det, det er der ikke ret mange der har, og da slet ikke så udtalt som på sønnen, det var sådan at han overhovedet ikke kunne lukke sine bukser.

Han nyder livet pt. han trives i sit job som mekanikerelev, fundet ny kæreste og har tabt alle de kg som han tog på af psykosemedicinen, og sidst men ikke mindst, alle hans venner holdt ved, selvom de har oplevet ham et par gange, hvor ikke rigtige venner ville være stukket af.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-11-06 22:15

Skønt at høre at han trives! Det er godt for ham (og jer) at livet er med ham - det har han også fortjent efter sådan en omgang.

Med hensyn til hans symptomer i maven - min nysgerrighed er ihvertfald vækket, det må jeg sige... så jeg tror jeg dykker lidt ned i det. Hvem ved, måske er der her en forklaring på nogle af alle de udefinerbare symptomer som folk kan have i mave-tarmsystemet.

Jeg takker endnu en gang - også for lån at tråden

Og så er det vist sengetid... Jeg skal sove lææænge

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 22:25

Bare vi nu ikke får givet HeidiSoft et chock når hun tænder sin pc næste gang

Det skulle ikke undre mig om du har ret, i det med div. mavesymptomer, du må gøre noget ved det, jeg vil helst ikke møde flere allergilæger, jeg syntes også mange af dem, slet ikke hører efter hvad vi siger, de har jo læst Vi fik heldigvis til sidst en læge der gerne ville lytte, og også bakkede os op, bare rigtigt trist at vi de første år havde en læge, der slet ikke fulgte med tiden, godt han gik på pension da det hele spidsede til.

Kan du sove rigtig godt

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 10-11-06 23:47

Hej Begge 2 Chok hvor I skriver dejligt med sådan søde mennesker og fedt med alt den hjælp. Jeg bliver meget klogere af det her. Tak!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-06 12:12

HeidiSoft, godt du ikke blev sur over vi lige "kom til" at låne din tråd, det er jo ikke så spændende at tjekke mail, for så at finde ud af, at postkassen er blevet bombet men måske du selv kan bruge
lidt af hvad vi skrev om, du kan i hvert tilfælde se, at allergi ikke er noget at spøge med, men det har du jo desværre selv opdaget.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-11-06 14:00

det er da underligt, at det ligepludselig ikke er hudspecialister mere,der har med allergi at gøre.
det har det i alle de år jeg har haft astma og allergi været...og der er efterhånden mange.
der hvor de bahandler allergi og finder ud af om man har det, er på hudklinikkerne, netop fordi det bl.a. også har noget med exem at gøre og exem er et udslag af allergiske reaktioner på et eller andet.
allergiklinikken på bispebjerg hospital, hvor jeg er blevet behandlet de sidste måske 15 år + en anden specialist før der, hedder hudlæger.
grunden er nok den, at der ofte følger, som jeg siger, exem med i kølvandet på allergiske reaktioner.det gør det også hos mig.
og da jeg i sin tid fik konstateret allergi, var det hos en hudspecialist, der også priktestede mig.
det var det også anden gang, jeg var hos en sådan.
han udstedte en meget stækt cortisonsalve til mine fingre, så jeg fik mandehår på dem....det ville jeg dog ikke være med til og kom så på hudklinikken på bispebjerg hospital, hvor jeg blev astmatjekket og priktestet mm. igen igen....
så JO, det er hudklinikkerne/hudlægerne, der udføre allergitester mm.

jeg ved da udmærket, det ikke er godt at ha kat, så det behøver jeg ikke at overveje, det er skam overvejet for 8 år siden, da jeg ville ha kat igen efter mange år ikke at ha haft nogen.
men hvad gør det, når nu alle jeg kommer hos også har kat og det er mit absolut yndlingsdyr og vi ikke må ha andre husdyr her.
interessere mig heller ikke for andre husdyr andet end for får og de er vist ikke rigtig til at ha i en lejlighed i byen.

sålænge jeg passer min medicin, kan jeg sagtens holde ud at ha hende. og da jeg desuden er alene og desværre og så lider ef depression, er det at ha kat en vældig god kombination.
jeg ville aldrig kunne leve uden en kat.
da den forrige døde for 3½ år siden, var det helt forfærdeligt, ikke at ha nogen at være noget for og jeg anskaffde mig denne lille dejlige sorte uldtot på 8 uger efter 4 mdrs. savn og jeg ville gøre det igen og igen. bare jeg passer min medicin, er der intet der genere mig.

men havde det været mit barn det handlede om, så havde det nok været noget andet.
havde engang en veninde, hvis søn var meget allergisk og fik ofte anfald og måtte i ilttelt på sygehuset ret ofte, men hun ville ikke skille sig af med sin elskede kat.
der havde jeg nok sagt stop og skånet mit barn...
jeg har været heldig med min søn, der nu er voksen. han har aldrig fejlet noget og har kunnet tåle allle dyr og alt slags mad.

man kan faktisk godt få rigtig ondt i maven ved allergitilfælde...specielt ved fødevareallergi.

god weekend missj

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 20-11-06 09:36

Hej nu har jeg haft min første behandling men uden den store effekt - desværre!! men det skal da lige have en chance...
hvilke allergi piller var det i anbefalede som ikke sløver ?

mange hilsner Heidi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-06 09:55
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-11-06 10:15

HeidiSoft, desværre er dette heller ikke en mirakelkur - det er de færreste behandlingsformer, der virker med det samme. (Ikke en gang kemi )

Jeg synes bestemt ikke du skal afskrive akupunktur eller auriculoterapi før du ihvertfald har fået 5 behandlinger.
Det, der sker ved sådan en behandling er ikke, at sygdommen bliver reguleret. Der bliver derimod givet en information til krop og hjerne om, at der er en fejlfunktion et sted, og at den selv skal genoprette sig. Den slags tager lidt tid.
Da jeg startede med akupunktur for efterhånden en del år siden, havde jeg ingen effekt overhovedet før jeg havde været der for tredje gang. Her fik jeg så en voldsom opblussen af min sygdom og desuden symptomer fra andre ting, som ellers havde været glemt længe.
Herefter begyndte det langsomt at gå bedre og bedre.

Talte I eventuelt om kost? Personligt tror jeg, at det er her roden til dine problemer er, men det er jo ualmindeligt svært at finde præcist de fødevarer, der laver numre med kroppen. Jeg ved, at din behandler har udstyr og kompetence til at lave en intolerance test, men mener at kunne huske, at hun normalt vejleder om blodtypediæt....

Vaxen

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 20-11-06 10:31

Hej Vaxen

jeg har bestemt tænkt mig at give det en chance. hun var nok enig med mig i at det handler om fugt og kulde og at det ikke er en allergi jeg har. det i sig selv er jo dejligt. jeg vil tale med hende om hun vil lave en intolerance test. jeg nævnte du havde sagt det hvilket hun sagde også var en mulighed. er hun dygtig? ærgeligt du bor så langt væk...
vil du skrive på min mail er det helt super heidisondrup@esenet.dk
endnu en gang tak fordi du gider bruge alt det tid på mig - det er bare så stort.

mvh Heidi

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 20-11-06 18:57

BENADRYL.
få recept til dem og husk at få skrevet varig lidelse på den, så får du tilskud og de er billigere end i håndkøb...
de sløver overhovedet ikke og er virkningsfulde i op til 10 timer.
mvh.miss.j

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 09-12-06 15:40

Hvordan gik din behandling i Esbjerg? Vil du ikke give dine points til et af de meget hjæpsomme mennesker der har skrevet så meget på dit emne. F.eks Nordsted1?

Det eneste jeg tænker på at foreslå er hypnose/hypnoterapi. ikke fordi jeg har prøvet det, men fordi jeg engang læste at dyr (vistnok grise), der var allergiske over for roser også reagerede på plastikroser, så en del af immunsystemet er nok styret af vores forventninger og tidligere erfaringer.

Min veninde nyser helt vildt, når hun får træk eller pludseligt bliver udsat for køligere omgivelser. F.eks. hver dag, når hun står ud af sengen.

Held og lykke med at udrede din sygdom og med din forhåbentlig snarlige bedring.

Venlig hilsen Sismo

Kommentar
Fra : HeidiSoft

Dato : 09-12-06 16:12

Hej alle

jo det kan du tro jeg vil. jeg har nu været til Actera behandling 4 gang og kan kun sige at det har hjulpet 80% jeg nyser stadig et par gange om dagen og ikke 30 gange mere.
Jeg kan derfor kun anbefale denne behandling til din veninde og andre der har sådanne problemer. Det skal siges at jeg har fået at vide at hende i Esbjerg som jeg går hos en af landets bedste.
Til alle der har gidet bruge tid på at hjælpe mig i dette medie vil jeg gerne sige tusind tak.

mange hilsner Heidi