/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Bittorrent programmet blokerer
Fra : snaken
Vist : 1260 gange
50 point
Dato : 01-11-06 17:32

Ja som overskriften siger så blokeres bl.a. min postserver samt siderne til firefox browseren når jeg benytter Bittorrent programmet. Dette sker i 8/10 tilfælde.

Nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan løse problemet?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 01-11-06 18:18

Her er en side som der bliver linket til mange steder http://www.portforward.com/

Da det er din router du skal sætte op. Brugte guiden til min trådløse router.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 21:22

Har du et download fra BIT, som der ikke er SEEDER til, skal du regne med, at den får ned, hver ½ time, medmindre du har indstillet den til andet.
Plejer at have problemet/ efter 5-10 minutter, men prøv at lukke dem du ikke modtager BITS fra, og problemet er væk
Så skulle der ikke være noget galt - derefter- bare download, fra dem der er på NETTET.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-11-06 21:26

[CITAT]Så skulle der ikke være noget galt - derefter- bare download, fra dem der er på NETTET.CITAT]
Seeder eeller hvad det kaldes, min PC, plejer at genstarte, så du er heldig, eller få et af de gamle programmer, der plejer ikke være de problemer med.

Men fatter ikke hvorfor du tager det ned på den måde, når det kan hentes meget hurtigere andre steder.
PM = Please

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 01-11-06 22:42

Ja det skal siges at jeg er total nybegynder på dette felt og har ikke en dyt forstand på routere og alle de der specielle indstillinger, men findes der en nemmere eller hurtige metode kunne jeg da godt tænke mig at høre nærmere.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 02-11-06 01:44

Ellers smid den sløve Bittorrent ud, og hent UTorrent som er meget bedre. Har også dansk sprogpakke på siden http://www.utorrent.com/download.php

I programmet er der en funktion hvor du kan tjekke om den foreslåede port er tilgængelig. Er den ikke, så skal du aktivere Upnp i Windows. Så skulle det køre. Ellers er der mere om den her http://www.piratgruppen.org/spip.php?article619

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-11-06 01:52

Tip: Uanset hvad folk vil fortælle dig, så LAD VÆRE med at hente andet end torrents. Programmer som Bearshare osv er fyldt med spyware og virus, og det er filerne også. Torrents er langt mere sikre. Scan alligevel dine hentede filer med dit antivirus inden du åbner dem, for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 15-11-06 16:55

Stl_s> Jeg har prøvet programmet af men jeg lægger mærke til at hastigheden er meeee.........get langsomt. Kun hvor der er mange af de der seeder eller hvad de nu hedder er hastigheden markant hurtig. Jeg ligger ofte på under 20 kb (håber det er rigtigt anført ellers undskyld).

Kan jeg ellers gøre noget for at få hastigheden sat op? Jeg har en adslforbindelse på 2048 /512.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 17:08

Megen normal hastighed, men du kan få det op til hvad din udbyder tillader.
Bare ikke med de programmer, der henvises til.
Og så kommer det også an på, hvad du vil hente ned.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 17:22

Men at svare 14 dage efter et indlæg.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 17:23

Det er trods alt ikke post til Nordpolen.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 15-11-06 19:25

M.h.t. tidspunkt for svar kan jeg sige at der også skal være tid til afprøvning af mulighederne/råddene før en vurdering kan foretages. Specielt når der også har været dødsfald i nærmeste familie.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-11-06 20:14

Citat
Specielt når der også har været dødsfald i nærmeste familie.

Al respekt---håber du vender tilbage med en styrke 5

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-11-06 22:54

Har du aktiveret Upnp og tjekket at den port du har valgt er åben ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-11-06 04:34

DØDSfald i familien ________ups

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 16-11-06 15:42

stl_s> Utorrent programmet kan jeg se har automatisk flueben ud for - FORBINDELSE - SLÅ UPNP VIDERESTILLING TIL.
M.h.t. portene har jeg indstillet programmet til 49950. Alternativet ville være at utorrent selv ville finde en tilfældig port.
Men.... jeg har intet begreb om det med portene, hvordan man lige gør, men har f.eks i dag oplevet en hastighed på et stk musik som hed noget med 40-50kb/s i forbindelse med downloading, så det gik rigtig stærk, men kunne så også se at der var mange af de der /Leers/peers (tror jeg det hedder).

Ved installeringen har jeg ladet programmet stå uforandret i forhold til standardindstillingen lige bortset fra portene fordi jeg har læst at man skulle vælge en port i niveauet 49000.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-06 17:27

Utorrent bliver regnet for en af de hurtigste klienter, og hvis de er peers nok, så går det rigtigt stærkt. Flere hundrede kb/s kan du godt komme ud for.

Du skal også have UPnP aktiveret i Windows, men tænk på at den er en sikkerhedsrisiko. Ikke uden grund at den bliver kaldt UnPlug n`PRAY . Jeg slår den altid fra når jeg ikke downloader.

Se her hvordan du aktiverer den:

http://peecee.dk/?id=12427
http://peecee.dk/?id=12428
http://peecee.dk/?id=12429

Du kan iøvrigt få Utorrent til at tjekke om porten er tilgængelig. Er den det, behøver du ikke at tænke på mere. Så skulle det køre.

Husk iøvrigt at lade Utorrent stå og seede til mindst 100% når du er færdig med downloadet. Ellers bliver du leecher (nasserøv ).

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 16-11-06 17:47

Mange tak for fin info klokken 17.27.
Jeg har været inde og checke op men den du der viser findes slet ikke hos mig.
Under netværkstjenester har jeg flueben ved samtlige muligheder som er:
1) klientprogram til søgning efter og administration af internetgateawayenheder
2) Peer-to-Peer
3) RIP listener
4) Simple TCI/IP services
5) Universal Plug and play
6) ipv6-firewall til internetforbindelse

Hvad disse her komponenter betyder osv har jeg ikke forstand på så jeg ved ikke lige om det er rigtig sat op med hensyn til fluebenene.

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 16-11-06 17:49

Stl_s> må jeg spørge dig hvordan jeg kan få lavet disse skærm-dump som du her angiver?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-06 18:09

Du har den her. Den hedder bare noget andet hos dig. Hvorfor ved jeg ikke.

5) Universal Plug and play

2-3-4-6 kan du roligt deaktivere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-06 18:11

Jeg bruger dette super duper gratis program http://www.faststone.org/FSCaptureDetail.htm

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 16-11-06 18:35

Ok ser bestemt godt ud, men hvordan pokker får jeg så sendt skærm dumps videre således at disse dumps kan linkes ligesom du har gjort det her i eksemplet.?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-11-06 18:42

Upload dem her http://www.peecee.dk/ klik på gennemse, find billedet, og bagefter upload. Så får du linket. Hvis du vil lægge flere op samtidig, så klik på + imellem uploadsene, før du klikker på upload.

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 16-12-06 13:44

Tak for svaret stl_s.