/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Rep. af tørretumbler - tid?
Fra : Malkekoen
Vist : 1190 gange
100 point
Dato : 29-10-06 12:03

Hej!

Ved ikke helt om dette spørgsmål hører til her, men here we go:

Vi købte for ca. 9 mnd. siden en tørretumbler til ca. kr. 3500,-. Da vi er igang med en større ombygning, fik vi først sat den til for ca. 1 mnd. siden. Det viser sig at der er en fejl på den, så den skal repareres. Hos vores lokale hvidevarebutik er der ingen problemer. De ringer med det samme til deres samarbejdspartner, der skal reparere maskinen.

Reparatøren kommer ud ca. 1 uge efter, og prøver at udbedre fejlen. Han kan ikke helt finde ud af hvad der er i vejen, men gør et forsøg og siger at vi må ringe igen hvis den driller igen.

Det gør maskinen ca. 30. min efter at han er taget afsted. Vi ringer og får en ny tid, ca. 1 uge efter.

Reparatøren kommer så igen, og bruger lidt længere tid. Han kan ikke finde ud af hvad der er galt, og vil derfor skifte motor + andet.

Og her starter balladen. Delen skulle bestilles hjem! Det er nu ca. 14 dage siden, og da vi i fredags intet havde hørt, ringede vi til selskabet. Og delen er i restordre! Vi kan ikke få et estimat på hvornår delen er hjemme - der kan gå alt fra 1 uge til flere måneder før delen kommer hjem.

Det kan vi selvf. ikke leve med, men firmaet kan ikke gøre andet (og vil ikke give os en ny maskine).

Mit spørgsmål er derfor: Hvad gør vi? Efter min mening må vi være berettiget til en ny maskine.

Hvad siger I? Hvem kan vi henvende os til?

 
 
Kommentar
Fra : Fijala


Dato : 29-10-06 12:06

i er faktisk ikke berettiget til en ny maskine før reparatøren har forsøgt med en rep. Det kan med rimelighed siges at han skal have en chance og at i nok er nødt til at væbne jer med tålmodighed.
YÚnsdkyld men sådan er vilkårerne faktisk

Kommentar
Fra : Malkekoen


Dato : 29-10-06 12:20

Formelt har han jo forsøgt sig 2 gange nu - uden held.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-06 12:34

Ja det er korrekt og hvis i nu med købeloven i hånden henvender jer venligt til sælger og beder om at få den ombyttet så går det vel også i orden. Det drejer sig om at være inde i sagerne før i henvender jeg til ham så her er købeloven.

http://www.familieadvokaten.dk/index_gammel.asp?hovedramme=/lovsamling/koebeloven.html

og her er måske lidt hjælp at hente

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

Kommentar
Fra : ans


Dato : 29-10-06 12:35

Tag kontakt til Forbrugerrådet de vil kunne hjælpe dig.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/reklamationsret/



Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen


Dato : 29-10-06 12:47

Tak for svaret Fijala. Det er det vi gør! Så må vi se hvad der kommer ud af det.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste