/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
låse ikoner på skrivebord
Fra : lham
Vist : 5934 gange
300 point
Dato : 26-10-06 09:01

Min skærm fungerer bedst ved 1280x 800 .
Jeg har et gammelt men uundværligt program der kun kan ses/bruges ved en skærmopløsning på 800x600.
Problemet er :
Når jeg har kørt 800x600 og vender tilbage til 1280x800 er ikonnernerne på skrivebordet flyttet helt uforudsigeligt til andre placeringer på skrivebordet og det jo mildest talt træls -kan man sørge for at de befinder sig på samme sted ( selvfølgelig forskellig "skarphed/opløsning ) uafhængig af hvilken skærmopløsning jeg vælger i contol panel /skærm /indstillinger ?

Løsningen skulle gerne klare både XP og Win 2000

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-10-06 09:08

Prøv at højreklikke på selve skrivebordet, gå i "Arranger ikoner efter..." og se om der er sat "flueben" ved "lås til gitter". Hvis ikke, gør det og se om det hjælper...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-10-06 09:09

Højerklik mens du er på skrivebordet og vælg Arranger ikoner efter og vælg herefter Lås ikoner på skrivebordet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-10-06 10:28

ja højreklik på skrivebord - arranger efter og flueben i arranger efter gitter..... hvis der er flueben i lås elementer med webindhold på skrivebordet skal du fjerne hakket der - kan være du skal genstarte for at maskinen skal huske indstillingerne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-10-06 12:00

I win 2000 er det:
H-klik på skrivebordet > under aktive desktop > lås skrivebordselementer

Ps. Jeg har lige testet på min win 2000........................og den var ved at gå i coma.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 27-10-06 09:36

Jeg har nu experimenteret lidt efter de svar jeg indtil videre har fået ( 4 stk )
Grundet e.c kommentar ( win 2000 )-"og den var ved at gå i coma " har jeg holdt mig til den bærbare med XP.
Der var sat flueben ved vis på skrivebord ( går udfra det er nødvendigt )lås gitter og ved elementer med webindhold det sidste har jeg så fjernet efter miritdk,s forslag ang pve ,s svar har jeg ikke en valgmulighed på XP for at "lås ikon på skrivebordet " men kun det der med webindhold -

Trods mange gange frem og tilbage med forskellige flueben mellem de to skærmindstillinger skifter ikonerne stadig plads så jeg lader spørsmålet stå åbent

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-10-06 10:29

Jeg har fundet dette link omkring låsning af ikonerne på skrivebordet. Jeg har dog ikke selv forsøgt det så jeg er ikke sikker på om det virker. http://www.activewin.com/tips/reg/desktop_3.shtml

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-10-06 10:42

Efter at have læst lidt rundt omkring ser det ud til at du ikke er den eneste med det problem, http://www.tabletquestions.com/windows-xp-tablet-pc-newsgroup/4732-desktop-icons-locking-them.html.

Ud fra det der fremgår af ovenstående link er en mulighed, at bruge et program til låsning af dine ikoner. Jeg har fundet følgende hjemmeside hvor et program er gratis http://www.snapfiles.com/get/iconrestore.html.

Af det første link, fremgår også nogle sider med links til programmer som skulle kunne fastfryse dine ikoner.

Håber det kan bruges.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-10-06 05:42

pve.

Det første link du har givet mig fører mig bare hen til en masse om håndholdte PC-er hvad er det jeg skal bruge ? det andet link giver følgende : 404 file not found -- det var jo ikke så meget, men det er sikkert bare mig der fjumrer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-06 08:16

god søndag morgen - stakkels dig lham - det ser ikke ud til der er nogen løsning lige om hjørnet

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 300 point
Dato : 29-10-06 10:13

Ups - jeg tror det sidste link burde være her: http://www.snapfiles.com/reviews/Icon_Restore/iconrestore.html

Det første link troede jeg var til et forum hvor der var en diskussion om samme problem. Dette link virker åbenbart ikke efter hensigten. Sorry.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 30-10-06 05:55

MANGE TAK for svaret pve. se det er noget der virker -en stor lettelse for mig