/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmen slukker ned ved start!
Fra : hkrafn97
Vist : 334 gange
20 point
Dato : 02-01-03 13:39

Når jeg tænder min Compaq-computer slår skærmen fra efter kort tid. Jeg har prøvet med en anden skærm og der sker det samme. Er det skærmkortet som er gået og hvilket skærmkort er det bedste at vælge og hvad koster det???

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 20 point
Dato : 02-01-03 17:22

Mit bud er at dit grafikkort bliver overophedet. Hvis det er af den type som bruger en blæser til afkløning af GPUen er det sansynligvis fordi blæseren er gået i lås pga støv/slid. Luk dit kabinet op og se om det bare er det. Ny VGA blæser kan anskaffes for omkring 50,-

Hvor god et grafikkort er har næsten alt alt gøre med hvad dens pris er. Så spørgsmållet er hvormeget vil du betale ?

Her er en dansk site med hardware anmeldeser og sammenligninger - http://www.hardwaretidende.dk/hard/emne/4
og her prissammenlignings site - http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : hkrafn97

Dato : 02-01-03 17:45

Tak for svaret. Jeg har lige prøvet med en 3. skærm som indtil nu ikke slukker ned. Det er muligt at mit problem ligger et andet sted, idet min computer starter automatisk op igen af sig selv efter at have været slukket i ca. 10 min. Det er muligt det er det som efterhånden smadrer skærmene. Hvordan klarer man det problem???