/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
slette/give point til spørgsmå
Fra : lham
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 12-10-06 12:07

Jeg er tidligere blevet gjort opmærksom på at jeg har en del besvarede/ubesvarede spørgsmål "hængende" men hvordan får jeg dem ud af systemet/ tildeler point -det synes mig ikke umiddelbart klart jeg gider ikke ind på hvert gammelt spørgsmål for at ordne sagen -det må vel kunne ordnes med en "stak flueben " i mine indlæg eller anden rubrik ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 12:12

iham.... helt ærligt, hvis en kandu'er har brugt tid på at hjælpe dig med et brugbart svar, kan du vel glæde kandu'eren med at svarer pænt tilbage, dette gøres så ved at lukke spørgsmålet. Så du ind i din profil, se efter hvor du har ubesvarede spørgsmål, og glæd en kandu eller hvor mange det nu kan dreje sig om

God arbejdslyst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-06 12:27

Det kan du da ikke, du må ind i dine åbne spørgsmål.

Et efter et og enten vælge at acceptere eller annullere

http://www.kandu.dk/userhist.aspx?uid=55839

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-10-06 12:29

Du har jo over 40 spørgsmål som er op til 3,5 år gamle!!!
At du ikke har lukket dem for lang tid siden, er din egen skyld.
Folk ofre altså tid og kræfter, på at besvare dem. Så kan man ikke være bekendt bare at slette eller lade som ingenting.

Bare kom igang med at lukke dem.

MVH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-06 12:53

ja. du skal da vurdere de kommentarer der er til dine spørgsmål

Det du mener er det bedste svar skal du acceptere ved at klikke på ikonet for "accepter svar".

Hvis der ikke er kommet et brugbart svar, kan du vælge at klikke på "annuller", men de point du har udlovet for hvert spørgsmål mister du selv om du lukker ved at annullere.

Jeg synes ikke du kan være bekendt bare at skrive du ikke gider, når så mange har forsøgt at hjælpe med at svare på dine spørgsmål.
Det er da rigtigt det er mange at skulle igennem, men hvis nu du for eftertiden sådan lukker dem efterhånden, ¨så får du ikke sådan et hængeparti

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-06 13:06

Jeg forstår godt at du ikke gider lukke alle dine spørgsmål.
46 stk er da en del at skulle besvære sig til at kigge på.
Det kan faktisk godt lade sig gøre at afslutte dem alle på een gang.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-10-06 13:20

Citat
Det kan faktisk godt lade sig gøre at afslutte dem alle på een gang.

MENså kunne man da godt lige forestille sig at ingen igen ville hjælpe dig med et spørgsmål...

IAH

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-06 13:41

e.c

Har du en opskrift på det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 15:25

tjaaeeeejjj - at lukke og give point er jo stort set både et tak for hjælpe og en indikator for andre brugere til at finde svar - så egentlig - find en kedelig dag og sæt dig ned og besvar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-10-06 15:29

eeehhmmmm ????? hvor blev forresten den der af med at efter en måned (30 dage) ville spørgsmålene blive lukket fra kandu´s side ?????

Citat
Luk dine spørgsmål
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 30 dage, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point. Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage vil du automatisk modtage 5 ledige point.

nogen der har set noget til den funktion ???????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-10-06 15:35

Iham
Giv os lige din loginkode.
Så skal vi nok få afsluttet de spørgsmål for dig.
Først til mølle får møllerens datter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-10-06 17:14

Jammen Gambrinus - du ved da godt, at men ikke kan kysse og have mel i munden.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-10-06 17:53

Man kan ikke måde blæse og have rent mel i posen !
Gambrinus

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-10-06 19:02

faktisk har jeg accepteret en del svar , men spørgsmålene er der stadig-og så har jeg ikke set resultatet af at kandu sletter automatisk efter 30 dage jeg synes stadig det er temmelig uoverskueligt at skulle bruge et par dage på at skulle igennem alle spørgsmålene med alle de svar af mere eller mindre relevans- der er på hvert spørgsmål- , jeg må jo så bestæbe mig på hver gang der kommer et svar at afvise det -forøvrigt kan man jo fint få flere svar der kan accepteres-så hvis det med at annulere lukker for yderligere kommentarer synes jeg ikke det er brugeligt

??? accepter -lukker det for flere kommentarer til spørgsmålet ??

til iha

hvordan lukker man dem alle på en gang-så jeg kan starte på en frisk ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-10-06 19:18

Hvis/når du lukker et spørgsmål, er det som regel kun den kandu'er hvor du har accepteret svaret der kan skrive sammen med dig, men andre kan også købe svaret, og fortsætte med at skrive med dig.

Spørgsmålene vil blive ved med at være på kandu, det er faktisk et af hovedformålene med siden, at alle kan gå ind og søge og finde svar, netop derfor er det også bedst når spørgeren får et korrekt svar, som så kan bruges af mange.

Jeg forstår ikke hvorfor du vil afvise et svar, mener du ikke lukke det, når du har fået det svar du kan bruge, du kan annullerer, hvis det viser sig helt umuligt at få et brugbart svar.

Jeg syntes stadig ikke det er pænt af spørgere ikke at henvende sig, når der er kommet gode svar, og hvis du annullerer, kan andre heller ikke have glæde af dem. Det er her som andre steder, behandle andre som man selv vil behandles, bliver du ikke selv glad, når nogle takker dig for et brugbart svar?? der har du jo også brugt af din tid for at hjælpe!!??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 25 point
Dato : 12-10-06 19:22

Citat
Luk dine spørgsmål
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 30 dage, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point. Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage vil du automatisk modtage 5 ledige point.

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

Det var så det kandu skrev den 27.12.05, men det er endnu ikke aktiveret.

Hvis du lukker dine spørgsmål, så får du ikke mails, men de brugere der stadig vil komme med kommentarer har mulighed for det. Og du kan endda tjene ledige point på at brugere vil købe de lukkede spørgsmål inden de 30 dage er gået, så er det lukkede spørgsmåt frit.

Det tager jo heller ikke flere dage at lukke sine spørgsmål. Afsæt 1 time eller 2 på at lukke eller annullere.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 13-10-06 06:52

Tak for svaret ans.
nu har jeg accepteret dit svar og så burde der være en knap hvor jeg kan lukke / annullere spørgsmålet-disse knapper er her ikke ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-10-06 06:57

Når du acceptere et svar så er det automatisk lukket og
du kan glemme alt om det

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-10-06 09:36

Til Manse9933
se det var klar tale-som jeg så forstår det venter jeg et stykke tid med at acceptere det bedste af indkomne acceptable svar ( for hvis jeg accepterer det første acceptable svar afskærer jeg jo mig fra endnu bedre acceptable svar ) og når jeg så endelig har fundet det bedste blandt acceptable svar og accepteret det skal jeg ikke spekulere på mere med annullerings osv ?? ang det stillede spørgsmål-resten er op til Kandus 30 dages politik som åbenbart kun er annonseret men ikke implementeret