/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlkode 80096001 ved install
Fra : waxq
Vist : 484 gange
40 point
Dato : 16-09-06 21:50

Jeg har en ældre pc, som har kørt upåklageligt. For et stk. tid siden satte jeg nyt grafikkort i og mere ram, så den er på 1024 mb ram nu. Grafikkortet har 256 mb ram. Den kørte super bagefter - blandt andet til spil osv. Efter et stk. tid begyndte den at genstarte pludselig. Det blev oftere og oftere. I forrige uge besluttede jeg mig til at formattere harddisken og reinstallere maskinen. Siden har den ikke kørt.

Jeg har haft den til pc-rep hos El-giganten, og han målte ingen fejl på harddiske og ram. Han satte en ny "gammel" hd i, og installerede windows, og så kørte den fint.

Da jeg kom hjem kørte den fint, og jeg downloadede de updates der havde været til win - 52 stk., og så gik den ned igen (genstartede), og det blev den ved med. Jeg gik ned i butikken og købte en ny hd, og har nu forsøgt at installere windows xp på den. Det går fint, indtil jeg når til at den er næsten slut, så får jeg denne fejl:

Fejl - Signaturen for Windows xp Home Edition Installation er ugyldig. Fejlkoden er 80096001.

og:
Der opstod en systemniveau-fejl på under tillidsgodkendelsen.
Kunne ikke installere produktkatalogerne.

Jeg har forsøgt at formattere og installere igen og igen, men samme resultat hver gang.

Nogen der har et godt råd? Sønnike er ved at gå ud af sit gode skind over at være pc-fri i nu 2 uger

Pft

Susanne

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-06 21:54

Du har skiftet for meget hardware ud - samt installeret din (sandsynligvis OEM version) af XP for mange gange....

Den tror du insrtallerer den på flere maskiner og vil ikke længere godkende den....

Ring til Microsoft, så får du sandsynligvis en ny nøgle....

Godkendelse af svar
Fra : waxq

Dato : 16-09-06 22:12

Tak for svaret refi. Det er jo en sandsynlighed, da den har været i installation de første 10 gange indenfor 2 uger.

Kommentar
Fra : waxq

Dato : 17-09-06 10:42

Prøvede noget andet. Satte "setup" til Load with the best performance. Den kørte installationen igennem lidt længere end de andre gange, før den genstartede, og anden gang kørte den helt igennem. Nu kører det helt fint.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-06 11:01

Bare alletiders......