/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Dele filer
Fra : okjk
Vist : 583 gange
100 point
Dato : 07-09-06 19:46

Hej - nogen der kan give gode råd om hvordan man bedst - og gerne gratis deler filer og evt. kalender. Vi er 5 personer der sidder rundt om i byen - muligvis skal andre også kunne se enkelte dokumenter. Det skal ikke være noget stort apperat. Tænkte på Groupcare - men det er vist kun for private.

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 19:52

Hejsa jeg bruger

Freeware programmet

More.grupware som kan downloades på

http://mgw.k-fish.de/

hilsen
R

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 20:07

BTW.. den her kalender er ganske glimrende - http://www.extraminne.se/

Den er svensk men det mærker man intet til

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-09-06 20:07

Dette kan klare jeres problem, kan lukke brugere ude, eller der kan oprettes paaswords, for bestemte brugere. Meget simpelt at bruge.
http://www.wfshome.com/

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 20:16

Ja det er meget godt Disken... men den koster penge...mit forslag er gratis.. og det kan en masse...

som nok skulle kunne dække okjk's behov..desuden er den på dansk...ihverfald de fleste...

Jeg kører den fra min egen webserver...

med DNS fra http://dyndns.org så kan du få en rigtig web adresse... denne service er ligeledes gratis

hilsen
R

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-09-06 20:19

rolig nu - det er meningen at okjk skal have hjælp og ikke være dommer i et slagsmål om hvem der ved bedst

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 20:22

Rothestar - Det ser ellers spændende ud besøgte demoen - men kan ikke finde ud af at downloade det - som om der er mange forskellige filer - er ikke så ferm til det - har du et råd.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-09-06 20:23

Rothestar
Ved det godt, men kræver det ikke en hjemmeside.?
Og det er ikke sikkert, at hans webudbyder, lige vil have hans filer liggende.
Kender ikke mange webhoteller, der tillader den for for trafik.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-09-06 20:24
Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 20:40

Hvorfor skal jeg altid rode mig ud i noget jeg alligevel ikke kan finde ud af ?
Nå - følger ovenstående link - kommer til en downloadside - klikker på download hvorefter der dukker tre valgmuligheder op - dem downloader jeg men de kan ikke åbnes - den vil søge på nettet efter et program der kan åbne filen ???

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 20:42

Hvis du har en fast bredbåndsforbindelse og en gamel PC der kan ager webserver windows 98 til windows xp klare det helt fint..så kan du registrer en domæne navn på www.dyndns.org hvilket er gratis.. på denne webserver kan du så installer More.grupware

og vupti så har man det du søger..det er faktisk ikke så svært igen...du kan downloade en apache webserver på: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html der er også en udmærket guide til hvordan man får det til at virke på http://xampptutorials.com/

Der finder guider (tutorials) for hvordan man kommer igang med xampp, både på skrift og som flash animation...

... på nuværende tidspunkt har jeg 4 domæner kørende på en PC..

Hilsen
R

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 20:50

Rothestar - håber ikke du opfatter mig som utaknemmelig - men tror det er for avanceret til mig den så ellers så fin ud den løsning - men alt det med servere - og - ) her hos mig hjælper det næsten at sige vupti )
Nå - vil lige vente og se om der dukker noget op.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 20:51

Det skulle så være næsten aldrig at sige vupti

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 21:20

hehe ja det er rigtigt... det skal helst sige vupti af sig selv

Som udgangspunkt så tænke jeg, at i jo var 4-5 stykker der skulle have glæde af denne funktion..så det kunne måske være sjovt at lave den helt rigtige løsning selv...

Jeg kan ikke huske om jeg har prøvet at installer den på mit webhotel tidliger www.b-one.net nu www.one.com der får man 1000mb for 9.- kr / måned det kan man ikke gøre billigere selv.

hvis jeg får tid kan jeg prøve at installer more.grupeware på mit webhotel..som udgangspunkt skulle der ikke være til hindre for at det skulle kunne lade sig gøre...

jeg vender tilbage..

hilsen
R

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 21:22

forresten glemte jeg at spørge, har du prøvet demo'en af more.gruoeware?

er det det du søger?

Hilsen
R

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 21:25

Ok - bruger den samme udbyder selv til mit webhotel, vil det ikke lykkes, må jeg nok over i noget Groupcare agtigt - nu ser jeg lige, er ihvertfald glad for du gider hjælpe

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 21:29

Ja har prøvet demoen den ser lækker ud mange funktioner og på dansk

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 21:38

er ved at upload pakken nu...er næsten færdig

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 21:44

kan godt installeres på www.one.com

hvis oploader mappen moregrouware i roden af dit webhotel skal du bare skrive http://moregroupware.ditdomæne.dk så starter selve installationen det tager circa 2 minutter...

hilsen
R

Kommentar
Fra : Rothestar

Dato : 07-09-06 21:47

der skal naturligvis stå moregroupware, mit tastatur er desværre ved at være lidt slidt..

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 22:01

Det forvirrer mig stadig når jeg forsøger at downloade pakken - der er så tre filer en der hedder noget med addons - en med scripts og en med core - skal de med alle tre ?

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 07-09-06 22:27

Nu fik jeg pakket det ud - men jeg må indrømme det nok er lige i overkanten af hvad mine begrænsede PC evner rækker til - tør ikke rigtigt satse på jeg ikke får lavet kuk i min hjemmeside, som endelig virker. Tror nok mere på Gropucare modellen til en novice som mig.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 12-09-06 12:02

Du kan oprette en gratis fildelings side her, nem at bruge, der kan oploades og deles, som på en almindelig server.
http://www.4shared.com/

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 12-09-06 20:40

Tak for svaret disken.