/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne "dumprep 0 -k"
Fra : Moggi
Vist : 775 gange
50 point
Dato : 25-08-06 22:04

Hej der..

En der ved hvordan man fjerner "dumprep 0 -k"?

Jeg kan se at den figurerer i systemkonfigurationen som:
Startelement: dumprep 0-k
Kommando: %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
Placering: SOFTWARE\Microsoftt\Windows\CurrentVersion\Run

Jeg kan selvfølgelig deaktivere den så den ikke starter ved opstart, men fra tid til anden dukker den alligevel op.

Hvad er det? Hvordan fjerner jeg den? og hvad kan gøres for at den ikke kommer igen?

Mvh.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-08-06 22:08

Gå i KØR skriv-msconfig, tryk på start og fjern fluebenet i den, genstart og sæt fluben i den billede, der dukker op efter genstart.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 22:18

Den opstår som reglen når der sker en fejl i systemet og der bliver opretter en memory dump fil som man kan bruge til fejlfinding,vis man kan læse/forstå vollepyk(den er for it pro's)
Du kan godt slette den i opstart(i spybot SD kan den også slettet(slås fra)
Du ka gå til Start>kontrolpanel>system>Avanceret>
start og genoprettelse>indstillinger>skrivning af
fejlfindingsoplysninger>i dropdown feltet vælger du>
ingen>ok
det er den der opretter dumprep 0 -k filen og opstarts
linket.
Vi dødlige kan ikke bruge den fejlfindings fil til noget alligevel.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 22:22

og vis jeg var dig ville jeg køre et regcleaner program
du har et eller andet problem med din opstart,det behøver ikke at være noget alvorligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 22:30

Du kan prøve at gå til>Start>alle programmer>tilbehør>
systemværktøjer>systemoplysninger>funktioner>Dr Watson>
program fejl,i den boks kan du se om der er nogle bestemte programmer/filer der skaber problemer,altså et finger peg om hvad der skaber fejlen,vis der er noget i boksen i det hele taget.
Det er det eneste
Start>kontrolpanel>system>Avanceret>
start og genoprettelse>indstillinger>skrivning af
fejlfindingsoplysninger>i dropdown feltet vælger du>
ingen>ok
er god for,et fingerpeg.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 25-08-06 23:00

Et godt svar Manse9933, og jeg har lært noget nyt i dag.

Men jeg forstår ikke hvorfor den figurerer i Systemkonfigurationen; Kør>msconfig>fanebladet Start.
Jeg kan ikke helt få ind i mit hoved hvorfor en logfil skal startes sammen med Windows.

"Fejlboksen" i Dr. Watson skriver om et tetris-spil som jeg ikke har mere. (Blev installeret og afinstalleret for måneder siden).

Mvh.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 23:05

Fejlboksen" i Dr. Watson skriver om et tetris-spil som jeg ikke har mere. (Blev installeret og afinstalleret for måneder siden).
Der kan være rester efter spillet i regedit,korupte nøgler der ikke fører nogle steder hen(regclean program)

Men jeg forstår ikke hvorfor den figurerer i Systemkonfigurationen; Kør>msconfig>fanebladet Start.
Jeg kan ikke helt få ind i mit hoved hvorfor en logfil skal startes sammen med Windows>>
den/de bliver oprettet hved fejl i opstarten små og ubetydlige eller store problemer(reg clean)

Har du spybot SD på din pc????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 23:11

den/de bliver oprettet hved fejl i opstarten
og linket/genvejen bilver i opstart's ingangen indtil man sletter den,der har ikke nogen funktion mere
så slet den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 23:12

Og gør du dette>
Du ka gå til Start>kontrolpanel>system>Avanceret>
start og genoprettelse>indstillinger>skrivning af
fejlfindingsoplysninger>i dropdown feltet vælger du>
ingen>ok
så opstår den ikke igen.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 25-08-06 23:17

Reg cleaner>
Den letteste at gå til>
RegSupreme 1.4

http://www.macecraft.com/downloads/
programmerne er fuld funktionsdygtige i 30 dage.
Der findes gratis versioner men de er ikke lige så gode
kvalitets mæssigt og sikkerheds mæssigt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-08-06 23:18

Du ka gå til Start>kontrolpanel>system>Avanceret>
start og genoprettelse>indstillinger>skrivning af
fejlfindingsoplysninger>i dropdown feltet vælger du>
ingen>ok
Men så kan du heller ikke få finger peg i Dr Watson.

Godkendelse af svar
Fra : Moggi

Dato : 27-08-06 20:09

Mange tak for et alletiders og fyldestgørende svar. Jeg vil hen og køre den regcleaner du linker til.