/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kastration??
Fra : Angorafreaken
Vist : 658 gange
110 point
Dato : 21-08-06 18:53

Hey..! Vores lille tæppetisser (en han-hund) har det med at, strejfe (efter hun-hunde). Bare man vender ryggen til, stikker han af. Der er heldigvis er der ikk sket nogle uheld endnu. Desuden markerer han sit territorium over det hele. Det er vi ved at være godt trætte af. Så er spørgsmålet: Ska han kastreres?? Personligt synes jeg det er lidt synd.. Bla. at får svært ved at forbrænde det han indtager..
Får han en helt anden personlighed??
Vil han stadig ta' en for-sjov-"slåskamp" med mig?
Mine forældre siger der ikk er nogen anden udvej...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 19:00

Min yorkie blev kastereret for et år siden, pga. strinteri. Det var simpelthen den bedste løsning for os, han ophørte med strinteriet faktisk fra dag et, men hvor gammel er din hund??

Vores var seks år. Dyrlægen vidste ikke om han var for gammel til at det kunne rette op med en operation, når først de er over fem år, kan man ikke love at hundens strinteri ophører.

Vores hund er stadig lige legesyg, han har heller ikke taget på i vægt.

Kommentar
Fra : Angorafreaken

Dato : 21-08-06 19:02

Han er lidt over 1,5 år..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 19:09

Når din hund ikke er ældre, ville jeg satse på, at han stadig kan blive renlig. Nogle hunde kan være længe om at lærer det.

Måske du skulle tale med dyrlægen om det??

Jeg har ikke et øjeblik fortrudt at vores hund blev kastereret, hos os var det sidste udvej, men det er
trods alt en operation, selv om den ikke er at regne for noget, han var allerede frisk som en havørn dagen efter, det var vist mest mig der havde ond.

Kommentar
Fra : anniec

Dato : 21-08-06 19:11

Hej med dig.

Jeg vil gerne give dig min erfaring, om kasteration.
Jeg har en d.s gårdhund, han er 2 år, han tissede også over alt, var ikke til at styre, så jeg valgte at få ham kastareret, jeg er kun glad for at jeg gjore det, da han ikke tisser inde og han er ikke vild, han er begyndt at forstå de komandor vi giver ham.
Det med at lege med dig vil heller ikke være noget problem, min elsker at lege med vore 2 andre hunde og kan også godt lege med vi andre.
Det med vægten skal du så klare med han kost, ikke for mange godbider og så skal han bare have sin daglige motion. Min er stadig rad mager og nu er det ca. 3 mdr. siden han blev kastareret.
Jeg syntes ikke det er synd.
Håber du kan bruge det til noget.
Hilsen Anni

Kommentar
Fra : Angorafreaken

Dato : 21-08-06 19:12

Det er nu oss det med at han stikker af når man er ude i haven med ham.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 19:26

At han bliver kastereret burde også hjælpe på hans springture. Det problem havde vi ikke før han blev opereret, men han er IKKE interesseret i damer længere. Underligt nok reagerer han heller ikke på nytårsfyrværkeri eller tordenvejr længere???

Kommentar
Fra : Angorafreaken

Dato : 21-08-06 19:32

Citat
Underligt nok reagerer han heller ikke på nytårsfyrværkeri eller tordenvejr længere???
Det problem har vi aldrig haft med vores han-hund, men det har vi til gengæld med søsteren til ham.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 19:41

men det er da en underlig "bivirkning" ved at blive kastereret

Kommentar
Fra : Angorafreaken

Dato : 21-08-06 19:43

Ja det er det

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 120 point
Dato : 21-08-06 19:49

Tag du en snak med dyrlægen, men jeg kan nu godt forstå hvis du opgiver at gøre ham renlig efter
så lang tid med strint og smutture. Du får en roligere hund, som ikke nødvendigvis behøver at tage på i vægt, og han vil helt sikkert blive ved med at være legesyg. Jeg mærker ikke den store forandring på vores hund udover at han er stoppet med at strinte, og ikke er bange for fyrværkeri, damerne han går tur med, har han opdaget at de også har noget i den anden ende af kroppen.

Selve operationen er ikke at regne for noget, vi gav vores et par babybukser hvor vi havde klippet hul til halen på, i stedet for en krave, den syntes jeg ville generer for meget. Han fik overhovedet ikke noget smertestillende. Pris kr. ca 2000 og altid rene gulve/tæpper

Godkendelse af svar
Fra : Angorafreaken

Dato : 21-08-06 19:52

Ok. Tror jeg vil følge dit råd. takker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-08-06 20:02

Selv tak