/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bichon Havanais erfaringer?
Fra : girlii
Vist : 1718 gange
20 point
Dato : 15-08-06 16:40

Hej med jer..

Min mand og jeg, har efter lang tids, læsen og snakken om hund
fundet ud af at nu tar vi springet og bliver førstegangs hunde "forældre".
Vi har fundet ud af at en Bichon Havanais, er en god begynder hund.

Er der nogen her der har erfaring med sådan en?
Gør den meget?
Kan den lære at være alene hjemme? (ca 5-7 timer)?

Vi ved ikke meget om hunde, men læser for tiden hunde bøger på
livet løs....

Håber i kan hjælpe

Girlii

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 15-08-06 16:47

Nej den gør ikke voldsomt, og ja den kan godt lære, at være alene hjemme i de antal timer i beskriver, er i bekrymret for om det kan lade sig gøre, så få jer en gå ven som kan lufte den f.eks. efter 4 timer i den unge alder.

Det er altid en god ide at få lært en del om hunde og det er også en god ide at melde jer til et træningshold for hvalpe. Der får i lært en del om de almene ting der er hver at vide om hunden som sådan og hunden får puttet lidt lydighed på og det er en god ting.
God fornøjelse med jeres valg af hund, det er også en sød race.
Mvh Bevi54

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 30 point
Dato : 15-08-06 17:04

Rigtig godt valg til en førstegangshund.

Så skal I bare ikke spare på anskaffelsen. I er godt klar over, at sådan en lille selskabshund koster en del?
Men det er jo en engangsudgift, så se på det som en langtidsinvestering.

Og find en hvalp, der er stambogsført i Dansk Kennelklub. Så er der størst chance for at hvalpen ligner den race I ønsker, -også når den bliver voksen. Stambog er IKKE "lige meget". Det er stambogen, der gør, at vi har så mange dejlige racer at vælge imellem.

Link til DKK: http://www.dansk-kennel-klub.dk/392

Hvis I melder jer ind i Dansk Kennelklub så får I et ret godt hundeblad med mange gode artikler og kluboplysninger i. Og I har mulighed for at få råd og vejledning i mange forskellige sammenhæng.

En anden god netside, når man vil vide noget om forskellige hunderacer, er denne:

http://www.hundeleksikon.dk/index.html

Den gøer, men ikke så meget som mange af de andre små selskabshunde. Og den kan lære at holde op, hvis I giver jer tid til det. Den kan også sagtens lære at være alene hjemme i de timer, du nævner. Men det er noget, den skal lære. Den kan ikke bare være alene fra en bestemt dag. Sæt jer ind i, hvordan man opdrager sådan en lille hund. I vil jo også have kontakt med den kennel, der sælger jer hvalpen. Og de vil meget gerne komme med råd og vejledning.

Rigtig god fornøjelse! Vi hører nok mere om hvalpen, når den tid kommer.

Har I fundet en?

Kommentar
Fra : girlii

Dato : 15-08-06 17:20

Hej Birgitta.

Ja vi har fundet en, vi skal ud og se ham på søndag,
og ejerne er medlem af dansk kennel klub.

Og jo, min mand måtte lige sunde sig lidt da han
fik prisen at vide.....

Vi glæder os meget.

Girlii

Godkendelse af svar
Fra : girlii

Dato : 16-08-06 16:26

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-06 18:24

Tak for accepten af mit svar. Tillykke med den lille hundebasse..

Ja, hunde bliver jo ikke solgt efter kilopris. Tit er de små hunde dyrere end de store. Det skyldes bl.a. at de små hunde ikke får lige så mange hvalpe af gangen som de store. Så I er heldige, at I har fundet en hvalp.
Rigtig god fornøjelse.