/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Miniferie til Stockholm
Fra : timeglas
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 01-08-06 11:18

Jeg skal snart for første gang til Stockholm. Er der nogen der har noget man bare må se.? Her tænker jeg både på turistatraktioner, men også små listige steder, gode restauranter mm.

mvh Timeglas

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 110 point
Dato : 01-08-06 12:14

http://www.stockholmtown.com/upload/PDF/11327_PdfDocument2.pdf

Ovenstående link er til en dansk turistbrochure - jeg ville personligt tage til bla. Skærgården, men mulighederne er mange - afhængig af hvad man er til.

Prøv evt. også www.stockholm.se

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 01-08-06 14:50

En spadseretur i Gamla Stan er vel et must, og hvis du rammer en weekend med en af de kendte sangere på Skansen (allsang) er der en fantastisk stemning derude, som kan anbefales.
Da det falder indenfor mit interesseområde syntes jeg at et besøg på Wasamuseet var interessant.
Som ampere skriver er en 1-dagstur i skærgården en rigtig god idé, hvis vejret arter sig - der er et fantastisk leben af både og rigtigt smukt.

Udover de turistificerede områder skal du ikke forvente for meget af Stokholm, der i mine øjne er en jævnt kedelig by, der totalt mangler andre gamle metropolers charme.
Men man kan godt få en 3-4 dage til at gå fornuftigt.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 09-08-06 16:20

Tak for svaret ampere.