/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sorg & Krise
#NavnPoint
Birgitta 1660
Nordsted1 970
dova 930
ans 781
mangorossa 720
creamygirl 610
vaxen 560
Teil 550
pipzi 510
10  clou 510
Hvad er der i vejen med mig ??
Fra : Mesh
Vist : 1102 gange
100 point
Dato : 05-07-06 00:12

Sidder her efter en skide hyggelig grillaften med kæreste og et vennepar. Men hr på en underlig måde følt mig alene hele aftenen! Og det gør jeg stadig. Sidder og er underligt tom, kæresten er gået i seng efter forgæves at have prøvet at nå ind til mig så gav han vist op, og lod rødvinen slå ham i dørken.

Sidder og hader mig selv. Hvorfor er jeg så mærkelig ? hvorfor gemmer jeg mig inde i mig selv ? Hvorfor siger jeg aldrig de ting jeg gerne vil sige ? Hvorfor har jeg sådan en lyst til at ridse mig i armen med knive, bare for at se blodet pible frem? Hvorfor kan jeg ikke bare være den perfekte kvinde, min kæreste han fortjener? Hvorfor triller tårerne helt umotiveret ned af mine kinder, når jeg føler mig så utroligt kold indeni?

Undskyld jeg belemrer jer... måtte bare af med det !

Mvh Pigen på 22


 
 
Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 05-07-06 00:21

Hej Mesh

Velkommen på KANDU!

En trist start, men det kan der gøres noget ved.

Det lyder for mig som om, du har en depression - det du nævner er klare symptomer.

Gå til din læge og bed om en henvisning til psykiater, så du får professionel hjælp.

I hvilken by bor du?


Hanne

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-07-06 00:25

Jeg skriver ikke dette for at være 'morsom', men det kunne jo være du er lidt præ-menstruel?

Når kvinder har PMS driver hormonerne 'gæk' med deres dømmekraft og selvværd: http://www.netdoktor.dk/kvinder/hvaderpms.htm

</MOLOKYLE>



Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 05-07-06 00:27

Molo - jeg hár da aldrig hørt, at piger ridser sig i armen pga menses.....

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-07-06 00:37

Cuttere ...som det hedder, er desværre ved at være lidt et 'modefænomen' og er ikke altid sygdomsrelateret. Det er temmelig udbredt blandt unge kvinder med lidt 'ondt i livet', men du har da ret i at det er bekymrende Camillasmoster.

Der kan læses mere om emnet her:

1.) http://www.kvindeguiden.dk/default.asp?thdid=14293&bid=130
2.) http://www.girltalk.dk/content/view/22/33/
3.) http://www.ps-forlag.dk/etik.pdf

...og det debatteres i mange kvinde-/pige fora i øjeblikket.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-07-06 00:40

Citat
Iflg. Politiken har 17% af de adspurgte piger skadet sig selv mindst 1 gang.


Du vil da ikke mene at 17% af unge kvinder lider af en psykisk sygdom? Vel?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-07-06 00:45

I 'gamle' dage da jeg var en ung mand, var det neglebidning der en overgang 'greb om sig'.

Nu er det cutting.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 05-07-06 02:25

Hej Mesh
Da jeg gik ind i denne tråd, ja da jeg så overskriften, da dømte jeg på forhånd, 'idiot'.
nå nu har jeg jo læst dit indlæg og må sige 'idiot' til mig selv.
Din oplevelse, jeg gætter stærkt på at det ikke er første gang.
jeg kan desværre ikke lave om på dit selvhad, din tvivl på din kæreste, din manglende lyst til at fortælle hvad du føler og lukke dig inde, din lyst til at skade dig selv.
Jo du vil jo gerne fortælle hvad du føler, bare ikke over for dem du kender, men gerne her.
jo du vil gerne dit selvhad til livs, for du skriver jo her.
Din kæreste , nej hvor frækt, ligger sig ned og sover brandert ud.
Hvis han smagte din smertes blod, tja ville han forstå..... næ vel !
For din smerte den kom ikke i dag, den kom for mange år siden,
hvorfra.. ja det hved sikkert ikke engang dig selv.
Og der sidder man så, en dejlig grillaften, med venner og kæreste,
det var sikkert rart og med grin , det var det sikkert også,
solen går ned vennerne tager hejm(eller man gør det selv).
Kæresten sover, ... og hvem er tilbage ... dig alene.!

1. Sidder og hader mig selv.
Fordi at du skjuler noget !

2. Hvorfor er jeg så mærkelig ?
Fordi at du hader dig selv, for ikke at åbne dig !

3. Hvorfor gemmer jeg mig inde i mig selv ?
Fordi at du ikke kan få det frem, som smerter dig !

4. Hvorfor siger jeg aldrig de ting jeg gerne vil sige ?
Fordi at din hemlighed , giver konflikter.

5. Hvorfor har jeg sådan en lyst til at ridse mig i armen med knive, bare for at se blodet pible frem?
Fordi at du tror at det kan overdøve alt andet, og at det kan åbne for en måde at løse alt det andet på..
- Her står jeg med et kæmpe problem, hvis de ser mit blod, så ser de også det andet,
men nu ser de blodet som det store, og mit kæmpe problem som det lille -

6. Hvorfor kan jeg ikke bare være den perfekte kvinde, min kæreste han fortjener?
fordi du er bange for at han ikke vil forstå, og ham som sikkert er din et og alt,
Bare går !

7. Hvorfor triller tårerne helt umotiveret ned af mine kinder,
når jeg føler mig så utroligt kold indeni?
Fordi du og nok kun du, kender din smerte , du var ikke kold,
men tårene trillede og trillede, måske kun indvendig,
for du ønskede ikke at nogen skulle kende til smerten,
og du er bange for den sorg den kan give.
Derfor holder du den for dig selv og skader dig selv, indeklemt til skade , kun for dig selv,
for du vil ikke skade nogen, og det er nemmere at skade sig selv...

Der findes nu mange mærkelige tilstande i livet,
Borderline er en af dem, Borderline er et ømtåeligt emne,
da ingen vil klister navnet på nogen,
En Psykolog sagde en gang, at man overlod det til de 'nye',
for at slippe for selv at have det ansvar.
Borderline er en tilstand som lyder meget som din.
Men det tør jeg ikke at udtale mig om, det kræver store studier/samtaler.

En side som jeg kender, om noget andet er http://tvangstanken.dk
ikke fordi at den vedrørere dig, men fordi atjeg syntes at du skal se den,
og se at det kan hjælpe at åbne sig.
Ida som laver siden, hun bor lige i min nærhed,
jeg beundre hende dybt for hendes side, og møder hende jævnligt på gaden,
Her er jeg en tøssedreng, for jeg har aldrig sagt, - davs Ida, jeg syntes du har gjordt det flot -
Ja hun kender mig jo ikke, og her sidder jeg bare og lurer på hendes liv.

Håber det bedste for dig.
Venligste hilsner fra Jørgen.

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 05-07-06 02:32

Undskyld men tvangstanken.dk er deaktiveret.
desværre

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 07:55

Citat
Sidder og er underligt tom, kæresten er gået i seng efter forgæves at have prøvet at nå ind til mig så gav han vist op


Kan helt tilslutte mig natmadens indlæg - men ovenstående burde nok give stof til eftertanke - for mig at se - firkantet sagt - så er du helt klar over at du har nogen der gerne VIL hjælpe dig - men du lader ingen komme til !

Det er så frygtelig svært at se sig selv fuldt og helt ind i mellem - men prøv -og få hjælp ! - det er nu engang ikke alt vi mennesker kan klare helt på egen hånd



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-07-06 08:52

Tillad mig at komme med en kommentar mere ...også blot til eftertanke:

Den 'perfekte' kvinde.

Hvem hulen er dét ???

Jeg tvivler endog meget stærkt på at en sådan findes ...altså andre steder end i din forestillingsverden.

Kan du nævne mig bare een?

Ingen er perfekt!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT


Dato : 05-07-06 09:41

PMS er et enormt problem for mange piger/kvinder. Er tidligere nævnt på tråden her.

Så hvis dine depressive følelser blusser op i ugen op til menstruation, så er det nok der du skal sætte ind.

Der er en række naturpræparater der hjælper nogen rigtigt godt - F.es Bidro

Er det ikke PMS, så s k a l du søge professionel hjælp.
Du k a n få det bedre og der er ingen som helst grund til at vente !!!!!!!!!

Livet s k a l ikke være kønt og fint hele tiden - men det skal sørme heller ikke være surt.




Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 05-07-06 09:47

Perfekt .. næ , her sidder vi en hel flok 'gamle' kandubrugere,
og glemmer at sige velkommen på kandu.

Velkommen på Kandu Mesh
Ja den slags hører da til, og muntere dig måske lidt op, håber jeg

Her skal du ikke være alene, og det kan være rart at snakke/skrive med andre,
og vi er jo alle så'en anonyme.

Håber at du fik sovet lidt på det, men det er jo en kortvarig trøst.

Her har du en smiley fra mig til dig
Den hedder engel, og jeg tror at det er sådan en, du er, inderst inde.

Jeg hved ikke hvor du bør starte, men hvis din kærste prøver ,
så var det måske der du skal starte, fortorlighed er jo en del af et forhold,
men måske at i ikke har kendt hinanden så længe,
måske du har en venninde som du kunne 'lukke ind'.

Nej nemt er det ikke.. nej det er ej.!

molo, mine fødder passer perfekt til mine sko.... altså nogen gange

Kommentar
Fra : calista


Dato : 05-07-06 10:53

Velkommen Mesh...

Afsted til doktormanden med dig, og tag kæresten i hånden!
Du er nået til det punkt, hvor du kan mærke, at der skal ske noget, derfor skrev du her. Stort skridt!

Du skriver du har lyst til at ridse i din arm.. Lad være! Den fysiske smerte kan ikke overskygge den psykiske smerte!! Been there, done that, didnt buy the t- shirt!

Tværtimod, så forstærker ridseriet bare det der gør ondt inden i.

Forresten, det med at være perfekt og ikke at føle sig mærkelig.. Det handler om selvværd. Om at bryde sig om sig selv. Og jeg tror, at det er DER, der skal ske noget for dig.

Stort kram

Kommentar
Fra : e.c


Dato : 05-07-06 11:00

Citat
Hvorfor kan jeg ikke bare være den perfekte kvinde, min kæreste han fortjener

Jammen hun findes da slet ikke.....................men levende mennesker er der masser af.
Kærestepar/mand og kone/osv ......................er jo ikke noget som er færdigt og perfekt - det er da noget der må arbejdes på hele livet.
Jeg har været gift i over 40 år, og ingen af os er endnu blevet perfekte, men vi prøver også bare at være os selv, og tage hensyn til den andens forskellighed.
Har du det skidt, så fortæl din partner om det....................gider partneren ikke høre om det = drop den partner.


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 05-07-06 11:50

natmaden -> Jeg altså lige citere den skarpseende og morsomme tegner fra Ekstra Bladet's side 2; Morten Ingemann:
Citat
Konen står nøgen foran spejlet i badeværelse, medens manden sidder ligeledes nøgen på lokum og læser avis.

Konen: Iiiieh...altså: Jeg synes mine bryster er begyndt at hænge. Jeg har vist også taget på. Jeg er ved at blive fed og få deller. Jeg har også fået rynker og er begyndt at se gammel ud.
Skaaat...: Ka' du ik' gi' mig et kompliment?

Manden kigger op fra avisen og siger: Dit syn er perfekt !!!




Perfektionisme og kærlighed er som regel to helt uforenelige størrelser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 05-07-06 12:16

Din kæreste har da valgt dig, udfra dén du er - da ikke en anden, "perfekt", kedelig pige.

Hvis du skulle lave dig selv om, hvad ville kæresten så sige?

Dette handler ikke om, at ville være perfekt, fordi du holder så meget af ham, og at han fortjener det - men netop dit selvværd.

Glæd dig over, at du har ham - og at han har dig!


Hanne

Kommentar
Fra : stimo1


Dato : 05-07-06 12:43

Hvis du har lyst til at skære i dig selv(og har det dårligt i øvrigt), skal du henvende dig i modtagelsen på Psykiatrisk Hospital!
Her vil du få en samtale med en læge, som er i stand til at afgøre hvor alvorlig dine problemer er, eller ikke er. Om du har brug for professionel hjælp, eller om det kan klares på anden måde.

Kommentar
Fra : e.c


Dato : 05-07-06 12:53

Citat
Hvad er der i vejen med mig ??
Fra : Mesh

Det er jo dit spørgsmål.
Jeg mener ikke der er noget i vejen med dig................men du er måske ved at blive et almindeligt menneske, med humørsvingninger som alle os andre har.
Eyvind.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 13:10

e.c. der er i hvertfald noget der ikke er godt hvis man ligefrem FÅR LYST TIL AT SKÆRE/RIDSE I SIG SELV !!!

Muligheden for at konvertere lige det - jamen nogen banker hovedet i væggen - hamrer væg eller dør med en knytnæve osv osv - = afmagt !! Dette plejer at være noget der kommer pludseligt og går lige så pludseligt over - igen - afmagt eller raseri

jeg tror Mesh egentlig godt er klar over hvorvidt der er noget galt eller ej- men hold da op - mit råd ville være at snakke og snakke og snakke med en god veninde - sin mor - eller en anden man kan betro sig fuldt til - men det psykologiske i det med at have lyst til at ridse i sig selv - tjah - det er muligt der skal prof hjælp til

Mesh - solen skinner - fuglene synger - og selvom du havde det skidt igår er det jo ikke sikkert det er det samme idag - alles humør svinger - nogen klarer det bedre end andre - helt sikkert er det at livet kan drille - være skønt - være surt - og bare være

Husk nu lige på vi absolut ikke er læger eller lign her på kandu - men bare giver vores besyv med at god vilje




Kommentar
Fra : e.c


Dato : 05-07-06 13:21

Jeg læste det som "lyst til" .................ikke at ville gøre det.

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 14:24

jaja det gjorde jeg også e.c. - skrev jeg vist også - ikke ??


et lille ps.... jeg har talt med en pige der har været indlagt flere gange netop fordi lysten blev til handling - hun sagde at hun følte at når "noget" gjorde ondt og hun ikke kunne eller ville finde grunden så fik hun trangen for at have noget at forholde sig til der virkelig gjorde synligt ondt.
Hun er idag helt rask og fatter knap hun kom så langt ud - og det er jo herligt

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 05-07-06 14:44

Og du er på kandu, --så du følger med i, hvad der bliver skrevet.. men du kommer ikke med nogen kommentarer... Du deltager ikke... Hvorfor mon ikke..?

Måske er dit liv lige sådan?
Altså du melder ud med en eller anden handling, og så lader du andre om at tolke og fortsætte dit liv for dig...

Det er svært at sige hvorfor, når du ikke selv deltager. Det kan kun blive gætterier...

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 14:51

aj aj birgitta - der kan være mange grunde til at Mesh ikke deltager - bla andet at det måske er bedre - eller omvendt - ingen grundt til sure opstød vel

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 05-07-06 15:51

miritdk... Det var ikke noget surt opstød....
Men jeg ser på det, jeg ved om Mesh. Og det er jo ikke ret meget.

Og faktisk ER der nogen, der har en tendens til at lægge ansvaret for deres liv fra sig ved at foretage nogle handlinger, der vækker bekymring i deres omgangskreds.

Måske ER det det samme, Mesh gør her...

Og hvis det er, så kunne det være, at Mesh kunne se det selv... I hvert fald er der ikke nogen, der kan gå ind og ændre hendes liv for hende uden at hun selv deltager...

Hvis hun skal have hjælp, så må hun selv være indstillet på at gøre det meste af arbejdet...
Ikke kun her på Kandu..

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 16:18

tjah birgitta - det fremgår jo egentlig helt naturligt - tænkte blot på hvordan dit indlæg bliver modtaget hos Mesh



Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 05-07-06 17:16

Det kan man jo kun gætte på, når der ikke er nogen respons...



Kommentar
Fra : Mesh


Dato : 05-07-06 17:26

Hej Allesammen !

Tak for alle jeres svar....

Undskyld den sene respons (birgitta) men min fortsatte eksistens kræver altså at jeg passer min arbejde, og der har jeg ikke adgang til computer! Desuden er det begrænset hvor aktiv jeg ellers har kunne være herinde, da min profil først blev oprettet i går nat !

Det varmer at se at der så mange der havde svaret på min indlæg. Det havde jeg faktisk ikke regnet med.

Vil tage en snak med min kæreste i aften og prøve se om jeg kan få åbnet mig nok og bare håbe på han forstår.

Tak for alle jeres søde indlæg !

Mesh

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 05-07-06 17:34

Nåh, Mesh. Det er godt at høre fra dig igen... Tænk lige på, at man kan se, om du er "på" kandu, så hvis du selv har været på arbejde i eftermiddag uden adgang til computer, så er der altså nogen, der har logget ind på i din profil.....

Hvis du ikke synes, at det er i orden, så skal du måske skifte kodeord...



Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 17:48


Citat
Tænk lige på, at man kan se, om du er "på" kandu, så hvis du selv har været på arbejde i eftermiddag uden adgang til computer, så er der altså nogen, der har logget ind på i din profil.....


Birgitta for hulan da - hvis man ikke sletter sine cookies så kan man være på hele tiden - tror nogen - tænk du så lige over det i stedet for at mistænkeliggøre en eller anden.

Mesh - hvis du ikke lige får det som du ønsker med din ven - så tænk på at de der mænner er fra mars - der skal af og til meget til før de fatter tingene - men SÅ er de ikke så ringe endda

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 05-07-06 17:58

Jamen, Mesh har da ikke været på hele tiden, men i en kort periode i eftermiddags...

Miritdk, jeg ved ikke, hvad dit problem er. Det virker som om DU forsøger at nedgøre mine indlæg??? Du VIL åbenbart opfatte dem negativt.

Jeg vil gerne i dialog med Mesh, -hvis hun ønsker det. Derfor stiller jeg spørgsmål.



Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 18:11

nedgør ikke dine indlæg birgitta - hmmm sad faktisk på et tidspunkt og spekulerede over om jeg kunne få dig til at koge over - oh baby it´s hoooooooooot outside

Mesh melder vel hvis hun vil i dialog her - eller ikke - hun er trods alt 22 år Håber inderligt der vil vise sig en løsning på den ene eller anden måde





Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 05-07-06 18:23

koge over????

Kommentar
Fra : e.c


Dato : 05-07-06 20:18

Mesh - her på kandu diskuteres der også på tværs af et spørgsmål.........det skal du ikke tage dig af,
for allle vil gerne snakke og hjælpe så godt de nu kan.
Alle mænd er ikke fra mars, vi er nogle stykker fra Jupiter.

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 05-07-06 21:36

Ja gu' det kogende varmt, æggene i køleskabet er hårdkogte(okay jeg snød lidt).

Mesh, dejligt at du lige melder ud, og håber at du har haft en god dag .
Og rigtig godt, hvis du får talt med din kæreste, det er sikkert et stort spring.
Ideen med at mænd er fra mars og kvinder er fra venus, den er der jo nok noget i.
Og mere til, for vi er alle forskellige, også i vores opfattelse, af bla. denne tråd.
Men en ting er sikkert, vi prøver alle af vores gode side at hjælpe.
Molo's 'avisudklip' viser jo netop, mars vs. venus.
At tingene er som den der ser det ! (tror jeg nok),

Du er en god steg - sagde edderkoppen til fluen - må jeg invitere til middag !

Jo det er rigtigt at Mesh's profil har været på kandu tidligere i dag !
Cookie eller ej, måske er kæresten lidt forberedt på aftenens samtale.

mesh betyder jo rod, ja jeg tænker at du hved det, jeg satte det sammen med rod i livet.

Held og lykke med din aften.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 05-07-06 21:44

Citat
måske er kæresten lidt forberedt på aftenens samtale.


ja se det ville jo være ganske dejligt hvis kæresten er et mandfolk

et eller andet sted synes jeg personligt at de unge knægte/mænd er blevet bedre til at sætte sig ind i tingene efterhånden - så jeg krydser fingre - tæer og alt muligt andet for at Mesh får bare lidt ud af det med at tale med kæresten - alt sker ikke på een gang - men der skal ikke gives op.




Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 06-07-06 04:29
Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 06-07-06 10:51

Dejligt at læse sådanne positive, oplysende ting!


Hanne

Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 06-07-06 12:08

Hej Mesh.

Jeg vil også ønske dig rigtig hjertelig velkommen på Kandu, og påregner at du vil få glæde af at deltage, ligegyldigt hvilken ”opgave” du kommer frem med!

Nu du har fået alle de gode og velmente råd, ser jeg frem til at høre hvad du finder ud af,
så du kan få bearbejdet din situation, eventuelt sammen med din kæreste.

Og som du sikkert allerede har set, er der mange her på ”Kandu”, der gerne hjælper dig
med at hjælpe dig selv! – For selvhjælp er det eneste der hjælper.

En ting jeg vil advare dig imod, det er at ”forsøge på” at dulme dine psykiske smerter
med medikamenter eller Vold (som f. eks. At skære i sig selv, eller påføre sig andre smerter)
under nogen som helst form.

Sommervarme hilsner.
DkwM327


Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 06-07-06 12:45

Mesh betyder ikke "rod" men "maske".. Altså ikke sådan en maske til ar tage på, men en maske i f.eks. et net...

rod hedder "mess"...



Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 06-07-06 15:12

Mesh er også en slags stof til f.eks. tøj...

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 06-07-06 17:03

Og målet for en sigtes finhed.. --men det er jo også noget med maskeantal... Og det kan det også være når det drejer sig om stof til beklædning...

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 06-07-06 23:32

Mesh = finmasket net/garn.
..alternativt = at fange i (fiske-)garn,
..eller om tandhjul = at gribe ind i hinanden ~ passe sammen/harmonere med.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 07-07-06 00:05

Go' ordbog du har der, molo dear

Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 07-07-06 11:18

Hvad med at vende tilbage til noget der er lidt mere relevant i sagen?
Eller er det meget vigtigt om ”spørgeren” kalder sig: Mesh, Mess, Mads, Poul eller Per?
Med venlig hilsen
DkwM327


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-07-06 12:50

dkwM327 -> La' dog Mesh afgøre dette. Det er i alt fald ikke dig, som har eneret på; hvad der er relevant eller ej

Hvis du selv læser dit eget indlæg én gang til, så belær mig lige; hvori det relevante ligger i dette?
...i forhold til spørgsmålet det er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 07-07-06 13:40

Alså - når man taler sammen IRL drysser der også lidt udenoms bemærkninger af.

Hvorfor er det så forbudt her?

Bare man ikke går i selvsving, ikk'?



Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 07-07-06 13:42

Hej molokyle

Nu har jeg selv læser mit eget indlæg én gang til, - som du opfordre mig til.
Dvs. nu har jeg faktisk læst det flere gange.

Og så beder du mig om: "at belære dig om; hvori det relevante ligger i dette?
...i forhold til spørgsmålet det er"

Til det vil jeg sige:
Jeg holder mig helst fra at "belære" andre mennesker om noget som helst.
Jeg kommer derimod gerne med forslag til hvad andre kan gøre.
Fx. til at få et bedre liv, helbred og andet.

Men her stillede jeg et spørgsmål!

Det var ingen erklæring om at jeg har eneret på hvad der må skrives i eller er relevant på Kandu!

Og nu mener jeg det vil være relevant at slutte vores "ret unødvendige debat" som jeg også mener er spild af tid, som kan anvendes mere konstruktivt.

mvh.
DkwM327




Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-07-06 16:09

dkwM327 ->Mange ord ...intet relevant
Det hedder : Vejen til en hurtig løsning. Vidensdeling gennem bruger til bruger hjælp ...og ikke løsninger ved videnstildeling !

Mesh -> Undskyld vor lille disputs, men som Camillasmoster nævner ...så prøver vi at holde dialogen igang ...istedet for at komme med monologer og forelæsninger.

Fik du talt med kæresten?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mesh


Dato : 07-07-06 16:20

Hejsa !

Ja, jeg fik talt med kæresten.... det var svært men rart. Fik sat ord på en masse følelser.
Han sagde til mig at han altid ville være der, og at han håbede jeg ville komme og sige til, inden det kammede helt over. At han ville hjælpe og støtte mig alt han kunne.
Det lettede....

Med henblik om jeres udenomsdiskutioner, så er det helt fint... Der skal trods alt også være lidt at smile af...

Tak for alle jeres ssøde tanker og indlæg. Der varmer mere end jeg kan sige

Kram

Mesh


Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 07-07-06 16:59

Godt at høre, du fik sat 'skik' på hverdagen igen og der er 'lys' for enden af tunellen

...og så må jeg vel også hellere få sagt: Velkommen på www.kandu.dk Mesh

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 07-07-06 17:50

Hej igen Mesh.

Jeg synes også at det er rigtig dejligt du og din kæreste kunne få snakket om din tilstand,
så du kunne komme op til overfalden igen.

Det er tilsyneladen en dejlig kæreste du har, men du har vel også selv valgt ham!
( Det er jo tit "det stærke køn", altså kvinden, der vælger sin partner!)

Nu er jeg jo en særdeles nysgerrig person, så jeg vil gerne vide, om i i fællesskab fandt frem
til den virkelige og helt grundlæggende årsag til din nedtur?

En anden grund til at jeg spørger, er at jeg er temmelig overbevist om, ( på grund af
min ret høje alder og livserfaring på dette område) at hvis du kun får pillet lidt af småtingene op af "rygsækken", dem som er mest tydelige, så ligger "de grundlæggende årsager" og vokser, indtil de bliver mere modne til at komme op til overfladen.

Jeg år ud fra, at du opfatter mine " måske lidt kritiske" kommentarer, som en hjælp til selvhjælp.


De bedste hilsner
DkwM327



Kommentar
Fra : Mesh


Dato : 07-07-06 18:06

Hej dkw !

Nej, vi fandt ikke frem til noget stort. Jeg har et stort problem med at finde ud af hvorfor jeg føler som jeg går. Hvorfor jeg får nedture, føler mig utilstrækkelig og uværdig til livet. Kan finde på at skælde mig selv ud for at have troet jeg er noget værd.

Han blev forfærdeligt ked af at se sårene på min arm og jeg skammede mig over at vise ham dem. Ved godt at ingen og slet ikke han, kan hjælpe mig til at hjælpe mig selv, hvis ikke jeg lukker op. men jeg ved ikke hvad det er jeg skal lukke op med.

Ved ikke om jeg skal fortælle om de forventninger og det pres jeg altid har følt fra min forældre?
Om min fars drikkeri og hvor modbydeligt ond i munden han altid var når han var fuld da jeg var mindre?
Om mobningen i skolen fordi jeg var et par kilo tykkere end gennemsnittet ?
Om alle dem jeg troede var mine venner og veninder, der forsvandt da jeg blev indlagt i ½ år pga bugspytkirtelbetændelse for 2 år siden ?
Om mit valg af en x-kæreste der slog når han blev sur?

Betyder det virkeligt noget, eller er det i virkeligheden ikke min egen skyld pga forkerte valg i mit liv ?

Jeg er så skrup-forvirret !!!!

Kram
Mezh

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 07-07-06 20:00

Forkerte valg kan ikke undgås.
Men man kan altid vælge om. Og det er jo det, du også har gjort.

Livet er ikke ligetil, og vi har allesammen skrammer fra fortiden. Og vi foretager allesammen forkerte valg. Det er en del af livet. Og vi lærer af det. Det gør du jo også.

Så efterhånden får du mere og mere "god" bagage, som også hjælper dig til at tackle din "onde" bagage.

Vær ikke bange for at vælge... -Og vælge om.

Jeg har selv "skældt mig selv ud" når jeg ikke var som jeg "burde" være, sikkert på grund af manglende omsorg i barndommen.
Vendepunktet kom, da jeg begyndte at blive den kærlige forælder for mig selv, som jeg nok ikke oplevede som barn.
Efterhånden nåede jeg til også at forstå og elske mine ufuldkomne forældre.

Prøv på at vise dig selv omsorg, overbærenhed, forståelse og interesse. Altsammen ting, som en god forælder ville have vist dig.

Vi kan heale os selv. DU er den nærmeste til at elske dig selv.



Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 07-07-06 22:54

hej Mesh

hvem i alverden - udover dig selv fortæller eller fortalte dig du ikke er noget værd ????? Du er i den grad noget værd !!!!!!!!!

Jeg kender dig ikke så det er svært at råde dig - men jeg tror du vil have godt af at få snakket med nogen (for eks i terapi) om hvordan dit liv har været og formet sig - hvordan du har det nu med hvad der var engang osv osv.

Det er for de fleste usædvanlig svært at finde tilbage til roden af hvad der gør at man ryger ind i problemer som dit - men det er i bund og grund kun digselv der kan gøre noget ved det - måske med hjælp

Har du tænkt over at henvende dig til din læge med det for øje at få hjælp til terapi ???

Har du nogen du kan åbne dig helt og holdent overfor og måske lægge en grund til at få bearbejdet digselv og det der ligger i din fortid og driller ??

Håber du både kan og vil få has på det




Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 09-07-06 14:06

Hej Mezh/ Mesh

Dejligt at høre fra dig igen.

Jeg forstår godt at du har et stort problem med at finde ud af hvorfor du føler som du gør.

Hvis det kun var et lille eller ingen problem, så ville du evt. allerede have løst det.

Jeg er enig med miritdk som skriver:

"- men jeg tror du vil have godt af at få snakket med nogen (for eks i terapi) om hvordan dit liv
har været og formet sig - hvordan du har det nu med hvad der var engang osv osv.

Og så skal du lære at være positiv, i stedet for at skælde dig selv ud for at have troet
at du er noget værd. - For det kan jeg da se du er, ud af det du skriver.

Du er da netop værdifuld, men det er jo let nok at fortælle dig det, noget andet er at få det til
at trænge ind i dit forvirrede hoved, som er blevet programmeret - sikkert næsten fra fødslen
- med at du intet er værd.

Bl.a. det med at din fars drikkeri, for forældrene er jo trods alt - uanset hvor frygtelige
de kan være - de vigtigste rollemodeller for deres børn, så børnene bliver "programmeret" til
at tro at de er værdiløse, og når det PROGRAM først sidder fast, så er det vanskeligt
at komme af med det igen.

Men heldigvis har du åbenbart en rigtig god kæreste som støtter dig rigtig godt.

Han vil sikkert også gerne støtte dig i at gå til noget terapi, og her er det særdeles vigtigt,
at du finder en psykolog, som du har stor tillid til.

Muligvis skal du prøve flere forskellige, for at finde den helt rigtigt.
Og samtidig skal du være klar over, at denne psykolog, vil komme til at grave i nogle
meget ømme punkter i din tilværelse, så du meget let risikere at blive meget såret og vred
på psykologen, og her vil jeg så indføre, at vrede ALTID opstår på grund af ens egne
ømme punkter, så psykologen er bare den der sætter processen igang.

HUSK DET!

Men hensyn til din kæreste, mener jeg det er vigtigt at han er 100% klar over,
at når du går igang med terapien, så ændre du dig sandsynlig rigtig meget,
( det er jo det der er meningen) så han får en helt anden pige ud af dig, især bliver du
meget mere ærlig og varm overfor dine omgivelser.- Så han bliver automatisk tildelt den opgave, at tackle den nye situation.

Jeg håber meget at han kan "tackle" det på en positiv måde og se fordelene ved ændringen.

Men nu tilbage til "din øvrige tekst" :

Du skammede dig over at vise dine snitsår til din kæreste.
Til det vil jeg sige: Det var flot gjort af dig at vise ham det, det viser din tillid til ham,
så jeg mener du kan være stolt af dig selv!

Og du ved ikke hvad du skal lukke op med.
Det er også noget vrøvl, for du er jo godt på vej til at åbne for alt hvad der har trykket dig,
men det tager selvfølgelig sin tid at komme frem med det hele, for derefter at bearbejde det.

Jo fortsæt bare med at fortælle om de forventninger og det pres du altid har følt fra dine forældre?

Om din fars drikkeri og hvor modbydeligt ond i munden han altid var når han var fuld
da du var mindre?

Om mobningen i skolen fordi du var et par kilo tykkere end gennemsnittet ?

Om alle dem du troede var dine venner og veninder, der forsvandt da du blev indlagt i ½ år
pga bugspytkirtelbetændelse for 2 år siden ?

Om dit valg af en x-kæreste der slog når han blev sur?

Hov stop lige her et øjeblik! - Kan du se, at her skinner din far som rollemodel jo tydeligt igennem, idet X-kæresten var en kopi af din far på nogle områder.

Du er faktisk rigtig dygtig, det er jo lige før det er unødvendigt at du går i terapi.
Men gør det nu alligevel. - For det at skrive og det at sidde overfor en dygtig psykolog
er temmeligt forskelligt, selvom der er mange lighedspunkter.

Betyder det virkeligt noget, eller er det i virkeligheden ikke din egen skyld
pga forkerte valg i dit liv ?

Hvad er din egen skyld ? - og hvad er andres skyld ?
Jeg vil råde dig til, kun at bruge "skyld" på en positev måde, i stedet for at vende det
til noget negativt overfor dig selv.

Du er så skrup-forvirret !!!!
Igen mener jeg at du har skudt "lidt" forbi ! - For du er faktisk meget klart tænkende.

Totalt er det rigtig flot gået "min pige", det er jo lige før sådan en oldsag som jeg
kunne risikere at blive forelsket i dig!

Hov sådan udtalelser skal jeg måske holde for mig selv - også her på Kandu!


Men alligevel et STORT KRAM til dig fra

DKW



Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 09-07-06 23:20

Jeg har stadig lyst at spørge: ...hvordan går det med din menses-periode Mesh?

...ikke at det konkret 'rager' mig eller offentligheden, men jeg synes stadig jeg genkender 'noget'?

Jeg har ik' den store forstand på 'disse' ting, men synes altså jeg har hørt 'melodien' før

</MOLOKYLE>





Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 09-07-06 23:42

molokyle..
Citat
Jeg har ik' den store forstand på 'disse' ting,
.. så hold da din kaje og læs på nettet da det åbenbart interesserer dig meget

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 10-07-06 09:44

Nemlig! Miritdk

Molo - du har fat i noget af det rigtige - keine forstand på menses...

Lav du nogle koder istedet

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 10:42

det er for sygt,
en person har et problem,
og nu er det blevet småsnak

Kommentar
Fra : Mesh


Dato : 10-07-06 10:46

lige en hurtig til molokyle

Jeg har ikke pms. Det er ikke hvad der nager mig. Min menses sluttede for to uger sider.

mirit og dkw (og alle jer andre for den sags skyld) Tog her til formiddag min kæreste hånden og mig selv i nakken og hev mig selv op til min læge. Han villle sætte mig på nogle "lykkepiller". Det ville jeg ikke.....Så efter lang tids snak med ham, endte det med at han gav mig en henvisning på 12 ganges psykologhjælp. Skal selv betale hvis jeg har brug for mere, siger han.....

Skal starte i næste uge. Nu håber jeg bare det virker og hjælper.....

Krams
Mesh

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 10-07-06 11:05

mesh... held og lykke med det

det er noget af en stort skridt at tage men godt kæresten er til at holde i hånd med

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 11:06

BINGO MESH !!!!!
Ingen lykkepiller godt !
samtale med lægen og din fyr var med,
Nu går det fremad.


Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 11:11

Ihh miritdk
jeg blir så glad,
skal vi ikk flet fingre,,
altså mens det står på , og hvis vores respektive
ikke ser det

ak ja livet er da dejligt

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 10-07-06 11:23

natmaden - hvad var det nu for noget med smalsnak

(pssstt - vi kan flette fingre lige derovre bag forhænget ---------------------->>>> )



Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 11:41

Ja jeg lod mig rive med

Men der er jo nok lidt sandhed bag alt

Jeg tror på at du er en sol

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 11:49

leder og leder efter det forhæng,og er helt viklet ind,,,,,, alene,,
Under uret er da vel ikke så tosset enda vel ??

Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 10-07-06 11:49


Hej igen Mesh.

Det er rigtig flot af dig og din dejlige kæreste.
Nul lykkepiller - flot!!!

Der er virkelig krummer i dig!

Håber det er en rigtig god psykolog du får hevnisning til, og at du hurtigt kommer til.
Jeg mener også det er flot at du har fået tildelt 12 gange - forhåbentlig af mindst en time pr. gang.

Husk: Tilliden skal være i orden, ellers er det spild af din tid og dit liv, og så skal du forsøge at få en anden.

Under alle omstændigheder. - Et STORT TILLYKKE!

DkwM327


Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 12:13

Ja nemlig, lykkepiller er noget lægen giver fordi at det står på listen over løsninger,
Sandheden er at man ikke blir lykkelig, bare ligeglad. og en gennemgående bivirkning er at man tager meget på.
lykkepiller siger i navnet at det er bare godt, men nej, og nej og , nej.
af ting der virker er.....næ ingenting, kun en selv, og troen på, det der tales om hos en psyk.
en psyk. vil ikke trykke dig, men hjælpe dig med en forståelse for netop dit,
og hjælpe dig med noget der passer dig,
først vil det ikke være rart, men det kommer, efterhånden som tilliden opstår.
det er helt sikkert at psyk. vil tale med dig alene, det er også sikkert at din kæreste vil få det dårligt,
ved pludseligt at være udenfor, løsningen ved det er ikke nem, for det kan gøre ham meget ondt
at føle sig uden for, måske er løsningen at, hvis din fyr er med og det værd,
så insister på at I har et "før møde", han skal nemlig ikke føle sig utryg, og derved ikke føle sig med.
Et før møde hvor at han også føler sig velkommen, vil også give til dig !!

Jo-jo mirit jeg står da gerne på græsted station og venter, i morgen

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 12:20

puh jeg er træt, og lidt ked af at min stavemåde er mangelfuld.
det var en lang weekend uden søvn, så bær over med mig.

ja ikke dig meritdk jeg er i gitteleje i eftermiddag, og det er kun for at mød...

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 12:23

Øh mirit, aldrig staver jeg et navn forkert,
men du er noget særligt , men det ved din mand jo godt !

Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 10-07-06 12:58

Jow, det er godt uden lykkepiler - men kun hvis det handler om udelukkende psykiske ting, der kan arbejdes væk!

Men hvis det er serotoninen i hjernen, der ikke fungerer, hjælper en psykolog ikke på dét, men samtaleterapi er altid godt oveni behandling ved psykiater (ham med pillerne ).

Men den endogene depression SKAL have medicin for at det hjælper!

Jeg er et levende eksempel på dét!

Tillid mellem psykolog og klient er et must - ellers skal man finde en anden - det kan være hårdt, men man vil ikke fortryde!


Hanne

Kommentar
Fra : Birgitta


Dato : 10-07-06 14:36

Hej, Mesh.

Tillykke med din henvisning. Det er vel nok en fornuftig læge, du har. Han har både tid til at snakke længe med dig -selv om du har fået en hurtig tid - og han giver dig en henvisning til psykolog selv om du falder lidt uden for de egentlige målgrupper, som er noget med folk, der har oplevet voldsomheder som dødsfald, voldtægt, vold osv..

Men med smidighed og kreativitet har han nok fået puttet dig ind i en målgruppe.. Og så har han endda fundet dig en psykolog uden ventetid.... Det er rigtig flot klaret, når man ved at anorexipatienter og børn må vente i mange måneder på at komme i behandling..

Hvad skal du betale for det?

Og forresten hvor i landet bor du, hvor der ingen venteliste er på psykologbehandling?

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 10-07-06 14:38

Mesh -> Jeg har selv modtaget 12 konsultationer da jeg havde 'ondt i livet'. Jeg ville som dig heller ikke symptombehandles med piller. Nul menses (..jeg er jo en mand), men var fanget i tvangstanker og en 'dødelig' forelskelse der gik i vasken. Desværre (..for mig) var jeg allerede kommet derud hvor jeg havde ladet blodet flyde, men jeg kan 'trøste' dig med at der er lys for enden af tunellen og idag har jeg det pragtfuldt .....men savner hende stadig

Grunden til at jeg nævnte menses (..som kommentar til Camillasmoster, miritdk m.fl.) varr; at min læge og senere min psykolog fortalte mig, hvorledes at unge pigers selvdestruktion (cutting) og indelukkethed som regel viste sig at være menses 'forstyrrelser' der ikke behøvede psykologbistand, men medicinsk hormon behandling over en periode.
Så.... godt ord igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 10-07-06 21:09

Nå så fik jeg afprøvet min nye båd,
endelig noget hvor at man kan sige -Hop om bord-
http://natmaden.dk/myboat.jpg

Birgitta -> En henvisning er ikke det samme som en tid.
og de fleste læger er vel fornuftige, og giver sig tid..
mange psykologer har et speciale, har en ven, der går hos en,
der kun tager sig af alkohol/stof/pille misbrug, Altså blandingsmisbrug.
En henvisning fra lægen, bliver så vidt jeg ved beviliget gennem kommunen,
Derfor et begrænset antal besøg,
Det hele vil sikkert senere blive genbehandlet, og der vil nok blive lavet en opfølgning,
og en fortsat handlingsplan.
Det er meget forskelligt hvordan kommuner griber det an.



Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 21-07-06 14:09

Hej Mesh
Håber at det går godt.
jeg støtte lige ind i denne. http://www.annes-angstside.dk/

God weekend til alle.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden


Dato : 25-07-06 16:02

Hej Mesh
Håber at det går godt.
måske er der noget af interresse for dig her.
http://www.kandu.dk/spg91296.aspx

Mvh Jørgen

Kommentar
Fra : idaw


Dato : 18-08-06 11:53

Nu har jeg ikke læst det hele, men der er tidligere nævnt borderline, og det er ikke det der er galt. Symptomerne er slet ikke det samme.

Godt du kom afsted til lægen, Mesh. Jeg håber en psykolog kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 18-08-06 16:44

idaw -> Mesh har ik' været logget på kandu siden: 21-07-2006

..så det haster nok ikke?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dkwM327


Dato : 10-09-06 13:20

Hej Mesh.

Som du ser, er det et stykke tid siden jeg har været på, her. - ligesom det også er noget tid siden du har været på, så jeg og sikkert mange af de andre, er spændt på hvordan det går med dig,
så du er meget velkommen til at give et lille "PIP" fra dig ved 1. lejlighed!

mvh.
DkwM327




Kommentar
Fra : Camillasmoster


Dato : 10-09-06 17:16

Forhåbentlig er intet nyt, godt nyt...



Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste