/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp !! XP driller
Fra : HenrikBo
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 19-06-06 14:09

Efter jeg har restoret en masse billeder fra en anden hardisk, og saved det på C: en en mappe billeder. Ja så fryser denne mappe pludselig og jeg kan ikke åbne den, den står bare der og jeg må lukke den fra kontrolpaneler.

Så gik den helt ned og leder efter DMI, så reindexere den og started op.

Safemode vil ikke fungere.

Men mappen er stadig frossen - ved nogen hvad man gør, jeg kan heller ikke slette den.

Kan der være en ram eller cpu fejl der får dette til at ske eller en virus måske.

Den har være gået ned før hvor den ledte efter Hall.dll og DMI, så skiftede jeg hardisken, ny XP og troede det var ok, men nix, den gjorde det igen.

VH Henrik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 14:25

og det er kun denne ene mappe med billeder der fryser ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 14:30

Og den mappe ligger på c drevet. Hvad med resten af c drevet, det driller vel ikke.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-06-06 14:35

Hej ja det er kun den mappe, på C, drevet mystisk, har disfragmenteret den - mener det var efter det den stod og leder efter DMI tabel eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 14:37

Hvis hele c-drevet driller og det er vel der dit styresystem ligger, så kører det vel også meget ustabilt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 14:39

Hvis du i, Denne Computer, højreklikker drevet, vælger egenskaber, hvad står der så ud for filsystem

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-06-06 14:45

Det må jeg lige prøve iaften - er på jobbet nu. Men der er umibbelbart ikke noget andet der driller. Den har været gået ned 2 gange, så stod den bare om ledte efter dmi og ndlr. Jeg skiftede endda hardisk og installede XP nu for 3 gang, troede det var hardisken der havde en fysisk fejl.

Har nu taget batteriet fra på Motherboarded, hvis det skulle være en slev virus i biosen. Bruger C.Cleaner til at rense op med og rette problemer, har avast virus software og Zonealarm. 512 ram 2x 20 meg hardisk

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-06-06 14:47

øhh 2x 20 Gig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 14:57

Prøv :

1.) Start->Programmer->Tilbebør->Systemværktøjer-> Diskopydning (..sæt flueben ved alle mulighederne i listen i det hvide vindue, når programmet kører.)

2.) I Stifinder->Denne computer-> Højereklik på c: drevet. Vælg 'Egenskaber' ..og herunder fanen; Funktioner og klik på [Undersøg nu...] i første punkt: Status for fejlsøgning

Hent og kør: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Slet ukorrente registreringsnøgler.

REBOOT (=genstart) ..og prøv så igen

...et 'skud i tågen', men måske........?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 15:00

Og den køre stabilt nok bare du ikke prøver noget med billedmappen.

Hvorfor kørte du en restore på billedmappen. Det lyder som om der allerede der har været noget i vejen. Måske ved overførsel af blledeat overførslen ikke blev helt færdig. Jeg har selv oplevet et hav af fejl ved overførsel af billeder.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 19-06-06 15:11

Hej Fijala

Altså, det startede med at den kom op med mangler Hall.dll og så måtte jeg omformaterer, reinstallere. Jeg tog en anden harddisk og lavede en ny installation, restorede .jpgs fra den game, + nogle video klip.

Og så frøs mappen, men jeg er ikke sikker på om der gik kuk i overførelsen, kan være den en af gangene blev afbrudt minde i restoreprocessen.

Tak molokyle, kikker på det hjemme.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 15:28

molekyle er kommet mig i forkøbet, da det ligesom var det jeg ville spørge ind til om diskens tilstand, men det er en knippel guide til noget der ihvertfald skal køres og hjælper det ikke på problemet så er det stadig gavn. Hvis det fejler må vi jo finde på noget andet.
Vend lige tilbage med hvillket format filsystemet er i

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 15:31

Hvis du starter i fejlsikret tilsktand ( F8 under opstart ) så er det måske muligt at du kan slette mappen med billeder

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 18:19

Du kan sikkert slette mappen med dette program http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 18:54

..alle mapper kan slettes med Dr. Delete: http://www.docsdownloads.com/dr-delete-1.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-06 20:15

nej molo alle mapper kan ikke slettes med dr delete - ved jeg -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 20:23

miritdk -> Næeh... ikke systemmapper, men så virker comp'en jo heller ikke bagefter
..alle andre mapper kan fjernes
...undtagen de der bliver oprettet af virus eller anden snask

Ps. Det er altid en go' idé at slå systemgendannelsen fra, når man fjerner 'genstridige' mapper

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-06 20:31

gider ikke diskutere molo- men dr delete som er et godt program har også sine nykker overfor visse låste mapper - det kan stl_s´s link tilsyneladen gøre kål på.

Men hvis de billeder skal reddes nytter det jo ikke at slette - så skal den mappe åbnes uden at fryse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-06 20:35

jajaja og alle filmstjerner bruger rexona

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 21:02

Det er en rigtigt dårlig ide at slå systemgendannelse fra, inden man gør noget så kritisk som at slette en genstridig fil. Dårligt råd Molokyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 22:01

stl_s -> Dén ta'r jeg til mig

..men sletter man en mappe der IKKE burde være der?

..hva' tror du så der sker, hvis IKKE systemgendannelse var slået fra, da man fjernede den?

KORREKT !!! 500 point

..så er den der såmen igen efter en genstart

Men men men... nu handler det vist om at 'redde' en mappe?

Måske man sku' prøve at reinstallere hall.dll? ( ..stavefejl? = hal.dll ) :

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?hal

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-06-06 22:39

jeg er da i tvivl om det er mappen der bare skal slettes eller om der er billeder i der skal reddes - det må spørger vist lige give svar på.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 23:04

Molokyle -> Du må altså have mig undskyldt, men jeg har aldrig hørt om at systemgendannelse træder i kraft automatisk, når man sletter en fil. Systemgendannelse skal man KUN slå til og fra, og til igen, når maskinen fungerer optimalt.

HenrikBo -> Din fejl stammer fra en defekt Boot.ini. Du skal simpelthen have sat den korrekte tekst ind i den. Den finder du her -> http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

For at finde boot.ini, så skal du have vist skjulte systemfiler http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/mappeindstillinger.htm

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 23:28

Hmm, den jeg linkede til, er til XP Professional, ser jeg lige. Her den rigtige, og på dansk, samt en lidt forbedret version http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 23:55

stl_s ->
Citat
Du må altså have mig undskyldt, men jeg har aldrig hørt om at systemgendannelse træder i kraft automatisk, når man sletter en fil. Systemgendannelse skal man KUN slå til og fra, og til igen, når maskinen fungerer optimalt.

???

JO ..den gør ! (..afhængigt af 'hvilken' fil )

..medmindre:
Citat
Advarsel! Når du deaktiverer Systemgendannelse, fjernes alle eksisterende gendannelsespunkter, og du kan ikke længere spore eller fortryde de ændringer, du har foretaget på computeren. Du skal ikke deaktivere Systemgendannelse, hvis du fortsat vil bruge Systemgendannelse til at gendanne computeren til en tidligere tilstand.

..altså :

Ændrer du noget? ..er der 'ingen vej tilbage', når du har foretaget ændringen = SLET MAPPEN

..og?

..imidlertid:

Laver du ændringer der ifølge 'Microsoft' ikke virker? ...vil 'Systemet' gå tilbage til sidst fungerende gendannelsespunkt ...og SÅ har man 'balladen'

Det 'samme' gælder; når genstridige Virus eller Ad-/Spyware skal fjernes (..altså ik' dem der kendes af div. gængse programmer til dette !!! )

..ikke nogen 'sikker' fremgangs metode, men alligeveller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-06 00:06

Citat
ikke nogen 'sikker' fremgangs metode, men alligeveller
.. tjah molo - det siger jo en del om dit indlæg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-06 00:24

Jepper miritdk !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-06-06 00:26

Molokyle -> Når jeg renser HijackThis logs her og på Spywarefri, venter jeg altid til rensningen er helt færdig, med at bede brugeren nulstille systemgendannelse. Når man sletter genstridige filer, især virus og spyware, med særlige værktøjer og scannere, kan meget gå galt under sletningen. Mange scannere og renseværktøjer går i usermode, og laver andre halvfarlige manøvrer, for at slette. Det at man skal have slået systengendannelse fra, når man sletter filer, det være sig legale eller skidtfiler, er simpelthen gammel overtro, men den florerer desværre endnu. Men det gælder, at når man har slettet snavs, så skal gendannelsen nulstilles, for ikke at få hele skidtet ind igen ved en gendannelse.

Men okay, kan du komme med et bevis på at jeg tager fejl, vil jeg da bøje mig for det. Helt sikkert.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-06 00:31

stl_s -> Du har sikkert ret, men jeg taler af erfaring og det var sikkert dette jeg mente:
Citat
Men det gælder, at når man har slettet snavs, så skal gendannelsen nulstilles, for ikke at få hele skidtet ind igen ved en gendannelse.

UNDSKYLD

..hvis jeg formulerede mig uhensigtsmæssigt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-06-06 00:45

Helt ok Molokyle, men du behøver da ikke at undskylde

Og nu venter vi spændt på, om HenrikBo får løst problemet

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 20-06-06 10:25

Hej Alle jer flinke "Kanduer".

Tak for svarene

Det tager lige et par dage, da tiden er lidt knap derhjemme ved puteren.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 20-06-06 16:12

Jamen vi afventer bare, hvad du finder ud af .

Lige en uddybning: Når du skal finde boot.ini, skal du som sagt have visning af skjulte systemfiler slået til, men du finder den ikke ven en søgning med søgefunktionen. Du skal istedet åbne stififinder, og klikke på dit C drev, og så kan du se den. Rediger den med notesblok. Slet det nuværende indhold, og erstat det med en af de to versioner fra Fromsejs hjemmeside, så vil jeg tro, at tingene vil fungere.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 21-06-06 14:19

Hej

Jeg fik gang i den igen da jeg tog nummer 2 hardisk væk, der er sket noget spøjst med den. Den ville ikke boote op og så blev navnet ændret
fra Quantum til Azn%tum.

Så kom jeg igang igen - men starbjælken var væk, zone alarm, netforbindelse osv. Jeg fand ud af at alle services var deaktiveret, systemgenoprettelse også. Jeg fik services aktiveret og så kørte den. På nær Zonealarn og avastvirus, som jeg ikke lige kan få aktiveret igen, men det kommer jo nok. MEN det mest mystiske, er at jeg havde en dongle med mine banknøgler på, den var på USB porten, alt er slettet på den ?

Så er jeg blevet hacket godt og grundigt ?

PS. har brugt CCleaner, og Orphanremover, måske er de ikke noget man skal anvende,

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 22-06-06 10:11

Tak for svaret stl_s. den er stadig mærkelig, kører bla. alt for langsomt, med det sætter jeg op som et nyt spørgsmål.