/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Oldefar Kjær fra Kalvslund
Fra : svendgiversen
Vist : 928 gange
100 point
Dato : 21-05-06 17:06

Under en konfirmationsfest kom jeg til at love min borddame at finde hendes tipoldeforældre,
men det er sværere end jeg troede...
(nok fordi det et for nyt eller på grund af det danske æ som mormonerne ikke kan skrive)

Hendes oldefar Knud Nissen Jepsen Kjær er født i Kalvslund ved Ribe ca 1895...
Hvem kan hjælpe? Svend

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-05-06 18:35

hej.
Du kunne jo prøve www.dis-danmark.dk/
Jeg har fået masser af hjælp,og er nået tilbage til
år cirka 1700.
Mvh. Kissan

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-06 10:44

selv har jeg nu fundet:
"
ribe, Ribe, Kalvslund, , , , 2, FT-1906

Kristen Kristensen, 1879 10/9 , Gift, Husfader, Daglejer ved Landbruget,
Meta Kristensen, 1882 24/8 , Gift, Husmoder, ,
Marius Hansen, 1904 24/8 , Ugift, Barn, ,
Knud Kristensen, 1905 16/-- , Ugift, Barn, ,
Andreas Peter Kjær, 1857 9-5 , Gift, Husfader, Gårdejer Landbrug,
Bodild Kjær, 1863 23-12 , Gift, Husmoder, ,
Johanne Kjær, 1888 23-8 , , Barn, ,
Knud Kjær, 1889 29-9 , , Barn, ,
Margrethe Kjær, 1894 20-10 , , Barn, ,
Holger Kjær, 1895 21-11 , , Barn, ,
Inger Kjær, 1896 5-12 , , Barn, ,
Dagny Kjær, 1898 18-4 , , Barn, ,
Hans Kjær, 1900 17-1 , , Barn, ,
Svend Trost Kjær, 1902 20-12 , , Barn, ,
Christian Madsen, 1889 10-3 , , , Elev cand-præl. ??,
Niels Peder Rasmussen, 1875 30-8 , Gift, , Daglejer Agerbrug,
Hans Jensen Hansen, 1857 1/1 , Gift, Husfader, Grændsegendarm,
Ane Nissen Hansen, 1859 7/6 , Gift, Husmoder, ,
Hans Madsen Hansen, 1891 14/9 , Ugift, Barn, ,
Mary Hansen, 1892 29/11 , Ugift, Barn, ,
Olga Hansen, 1895 26/6 , Ugift, Barn, ,
Mads Nissen Hansen, 1901 11/7 , Ugift, Barn, ,
"
Kun Knud og Kjær, men Kalvslund...
mon ikke det er ham? Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-06 11:13

Faderen Andreas Peter hedder her også Jepsen med far Jeppe
"
ribe, Ribe, Kalvslund, , , , 17, FT-1880

Jeppe Andersen, 67 , Gift, Husfader og Gaardeier, , Her i Sognet
Mette Kjerstine Andersen fodt Hansen, 57 , Gift, hans Kone, , Her i Sognet
Maren Kjær Jepsen, 34 , Ugift, deres Born, , Her i Sognet
Marie Kjerstine Kjær Jepsen, 26 , Ugift, deres Born, , Her i Sognet
Andreas Peter Kjær Jepsen, 22 , Ugift, deres Born, , Her i Sognet
Hans Togersen Kjær Jepsen, 18 , Ugift, deres Born, , Her i Sognet
Hans Mikkelsen, 21 , Ugift, deres Tjenestefolk, , Slesvig
Marie Kjerstine Hansen, 27 , Ugift, deres Tjenestefolk, , Fovling Sogn Ribe Amt
"
Så nok dem?? Svend

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 22-05-06 11:28

jeg vil anbefale dig at kontakte LisBJensen her på Kan du.
Hun står under top 10 brugere lige her til venstre.
Held og lykke
Kissan

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-05-06 17:17

Godt Kissan,

at du har så stor tiltro til Lis; den deler jeg med dig, vi har ofte hjulpet hinanden...
og vi er mindst lige så skrappe til at finde slægtninge som dem i DIS.

Som du ser har jeg nu selv fundet nok til, i hvert fald at holde, hvad jeg lovede min borddame.

Når jeg stillede spørgsmålet...
var det fordi jeg ikke kunne finde nogen Kjer/Kiar i Family Search,
og jeg ikke på det tidspunkt kunne åbne folketællingerne,
som jeg heller ikke toede havde så nye data.

Og så er det jo småt med gode slægts spørgsmål her i kandu for tiden...
Vi skulle jo nødigt blive overhalet af eksempelvis DIS.

Den nu fundne Kjær Jepsen familie fra Kalvslund må gerne vokse, både bagud og fremefter...
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 22-05-06 20:15

Jamen,Jeg mangler stadig at forske i min morfars familie,men holder en pause.Det er jo blevet sommer med masser af udendørsarbejde.Hvem hved vender jeg tilbage på dis eller her angående min slægt.
Fortsat god sommer.
Mvh.
Kissan

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-05-06 21:49

Her er så svar fra min borddame, Tove:
"
Hej Svend

Tak for din søgning. Jeg tror helt sikkert også det er Knud. Mener han havde
en bror der hed Svend og Hans og flere. Men jeg vil spørge min mor. Min far
døde for mange år siden.
Tak for hjælpen, måske vender jeg tilbage senere.

Hilsen Tove
"
Vi er vist på rette spor...
Nu er det op til Tove og hendes mor om vi skal søge videre?
hilsen Svend

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-06 20:11

Hej Svend

Knud Nissen Jepsen Kjær er født 29/9 1889, og døbt 17/11 1889 i kirken i Kalvslund
Forældre: Gårdejer Andreas Peder Kjær Jeppesen og hustru Bodil Marie f. Knudsen 25 år

faddere:
1. Barnets moder
2. Enke Bodil Margrethe Knudsen - Kalvslund
3. Pige Povline Knudsen - Stenbæk
4. Gårdejer Hans Vulff - Hjortlund
5. Kroejer Hans Lausen - Kalvslund
5. Ungkarl Hans Kjær

Afskrift af Kirkebogen Ribe amt Kalvslund sogn 1886-1991 (opslag 7)
Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-06 11:41

Tak for svaret Påsse.