/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MZ251FUN el JAWA350/640
Fra : diget
Vist : 378 gange
20 point
Dato : 08-12-02 14:22

Jeg skal have fat i en motorcykel der kan bringe mig rundt. Derfor er jeg faldet over 2 prisbillige motorcykler, men ved ikke hvad for en af dem der er den bedste (stabil,bedste trækkraft osv (kører max KM 10000)). Er der nogen der kan hjælpe mig med det bedste køb. Aalborg

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 18:53

Har du kigget på CZ 180 ?
Eller er den for lille?

--
/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01
"diget" <diget.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:swHI9.62184$HU.4382310@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal have fat i en motorcykel der kan bringe mig rundt. Derfor er
> jeg faldet over 2 prisbillige motorcykler, men ved ikke hvad for en af
> dem der er den bedste (stabil,bedste trækkraft osv (kører max KM
> 10000)). Er der nogen der kan hjælpe mig med det bedste køb. Aalborg
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 21:28

"diget" <diget.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:swHI9.62184$HU.4382310@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal have fat i en motorcykel der kan bringe mig rundt. Derfor er
> jeg faldet over 2 prisbillige motorcykler, men ved ikke hvad for en af
> dem der er den bedste (stabil,bedste trækkraft osv (kører max KM
> 10000)). Er der nogen der kan hjælpe mig med det bedste køb. Aalborg

MZ'ens motor er mere simpel pga. 1 mod 2 cyll. derved mindre bevægelige
dele, lettere at fixe :)

Men det er det værste spørgsmål du spørg, for Jawa/CZ klubben vil mene
deres tjekkiske ynglinge er de bedste... og MZ klubben vil mene det modsatte
:) så den diskution vil vi jo nødig ha op igen.

VH
Lars Molnit
P.S. Jeg ville vælge MZ'en :)

>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 21:33

MZ er den mest stabile og holder bedst i motoren.

Mvh.
Carlsen

"diget" <diget.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:swHI9.62184$HU.4382310@news010.worldonline.dk...
> Jeg skal have fat i en motorcykel der kan bringe mig rundt. Derfor er
> jeg faldet over 2 prisbillige motorcykler, men ved ikke hvad for en af
> dem der er den bedste (stabil,bedste trækkraft osv (kører max KM
> 10000)). Er der nogen der kan hjælpe mig med det bedste køb. Aalborg
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 08-12-02 22:38

> jeg faldet over 2 prisbillige motorcykler, men ved ikke hvad for en af
> dem der er den bedste

> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej
Jeg kender ikke Jawa, men jeg har gode erfaringer med MZ, den eneste ulempe
er, når teperaturen kommer under -5 grader skal der 3 spark til at starte
den
Jeg betaler 400kr. helårligt i forsikring for en Tour fra 96

Tommy

Kommentar
Fra : diget

Dato : 12-12-02 18:03

I har overtalt mig og efter at have læst en MC-revy, hvor de skriver at reservedele er billige til JAWA ender jeg på MZ.
Men hvilken "årgang", er der noget specielt man skal kigge efter og hvor mange km kan de køre der skal ses på motoren(alle steder jeg læser om mc'er skriver de at en motor skal renoveres efter km 30.000). Hvad for et prisleje skal de ligge på efter årgang eks MZ ETZ251 SAXON TOUR eller FUN. Takker for alles hjælp.

Kommentar
Fra : diget

Dato : 13-12-02 20:24

+ hvor får man den billigeste forsikring når man er elitebilist

Godkendelse af svar
Fra : diget

Dato : 16-12-02 14:53

Tak for svaret Tommy Hansen.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-02-03 15:45

Hvis du skal have rigtig glæde af en "spjæt" bør du søge kontakt med MZ klub Danmark. De er entusiaster, giver gerne gode råd og anviser billige reservedels leverandører.
Kørte tidligere på en MZ 250er fra 73, men er nudkiftet til Y RD 350YPVS fordi den er en lille smule hurtigere.
God fornøjelse