/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Internet uden fastnetabn.
Fra : acilia
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 29-04-06 16:52

Jeg står og skal have en internetforbindelse men jeg ønsker ikke et fastnetabonnement. Er det muligt?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 29-04-06 17:26

ja for eks hos cybercity

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-04-06 17:31
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-04-06 17:33

sådan - og her sad jeg med en pc der drillede og ledte

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-04-06 17:47
Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 29-04-06 19:23

Acilia

Efter at tdc er blevet pålagt af myndighederne ikke at bundle et fastnet abonnement, sammen med bredbånd er dette ikke længere et krav.

Så alle udbydere kan levere bredbånd uden krav om fastnet, at du så skal give 40 kroner om måneden for det tdc kalder en bærelinie, er en helt anden snak...

Mogens

Kommentar
Fra : polles

Dato : 29-04-06 21:36

ja det er sjovt med TDC og deres fuckings monepol-agtige lort på kobber.
Det er jo underligt at man kan oprette en Adsl line hos Cybercity rent. uden bæreline.
Eneste du skal være opmærksom på hos cybercity, er om de kan levere det i dit område, samt at du kommer til at betale 699 kr for et teknikker besøg. Jeg har det selv og har tjent de 699kr hjem for lang tid siden.

undskyld mit sprog men jeg ser f.. rødt hver gang jeg ser TDC . Hader dem af et godt hjerte :)

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 30-04-06 20:32

Polles

Det kan Cybercity heller ikke, de vælger bare at fortælle kunden at de ikke betaler til dette selvom de godt ved at de betaler linieleje til tdc.

Med tidligere job hos en ISP (Updata Danmark), hvor jeg KUN sad med TDC Branchesalg og linieoprettelser, har jeg arbejdet med dette i dagligdagen.

Ingen slipper uden om TDC også selvom de påstår noget andet. Og slet ikke Cybercity, som ikke ejer infrastruktur af betydning.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 30-04-06 22:09

Tusind tak for svar - nu er det bare at jeg så vil spørge - hvis jeg ikke slipper udenom tdc på nogen måder er det så den billigste løsning at få bredbånd direkte hos dem mon? Nå men alt det kan jeg jo også bare prøve at sammenligne på nettet.
Jeg har købt hus langt ude på landet i en lille skov så måske er det utopi at spørge - altså måske har jeg KUN tdc at skulle slås med!

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 30-04-06 22:12

cybercity er vist også landsdækkende...

Men igen de benytter tdcs net

Kommentar
Fra : polles

Dato : 01-05-06 00:14

ja men hvis du bor langt ude på landet så kan cybercity ikke tilbyde dig adsl uden fastnetline heller.
Så ja du skal nok lige meget hvordan du vender det kigge efter TDC. Har du tjecket ud med dit elselskab om de er ved at være på vej i dit område ??

og til sikerhedsmargin

Så ville det sige at jeg kunne have min 4 mbitt for 300 kr i stedet 344 kr om mdr. ?
er der forskell på det du kalder en bære line og så leje af rent kobber.
Fordi jeg har forstået det sådan at Cybercity selvfølgelig er nødt til at lægge sig ind på det kobber der går til mit hus. Jeg spare faktisk mange penge fordi at jeg ikke har fastnetaboment hos hverken tdc eller cybercity. Jeg tænker også her på den pressemeddelse om dobbeltbetaling der er på cybercity´s hjemmeside vedr. tdc og det rå kobber

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 01-05-06 20:11

Nej bærelinie og rå kobber er det samme, du får en kobberledning, hvorpå man lægger din ADSL eller hvilken internetforbindelse du nu har på.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 31-08-06 18:35

Tak for svaret miritdk.
Jeg endte godtnok med at være nødt til tdc - men dit svar var jo klart og tydeligt det rigtige..

- Jeg har lige fået en ordentlig gang skældud fordi jeg har glemt at sige tak til folk - så mange tak for svaret !
(det er ikke for at være ond og besværlig - men jeg glemmer det sørme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 19:05

aj altså - skæld tilbage -

du - der er ingen tvang til fastnettelefon hos tdc mere - men det har du måske fundet ud af ?? I så fald hvilken løsning har du valgt ??