/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Opslag i access tabel
Fra : tt.k
Vist : 2366 gange
50 point
Dato : 14-04-06 21:10

Jeg har lavet en formular til indtastning af navne og adresser.

Kan jeg få feltet by automatisk udfyldt, når jeg udfylder feltet postnummer i samme formular?

Jeg har lavet en tabel med alle postnumre og bynavne, så jeg ville gerne have access til at lave et automatisk opslag i denne tabel. (Hver post har; PostnummerID, postnummer og by)

Håber på hjælp,
Tue

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-04-06 23:56

Du kan bruge funktionen Dlookup... og køre denne når feltet opdatere...
Denne funktíon er beskrevet i Hjælp.
Den henter værdiervia opslag i tabeller
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 14-04-06 23:58

Du skriver at du har 3 felter
(PostnummerID, postnummer og by)
Du kan nøjes med postnummer og by og bruge Postnummer som primær nøgle.
postnummerID har du ikke noget at bruge til...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-06 00:05
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 15-04-06 21:45

Hej Tue
Jeg har en lille database du kan få til at kigge efter/importere fra med indbygget
postnummer-tabel kædet sammen som du vil bruge det.

Kommentar
Fra : tt.k

Dato : 18-04-06 10:02

e.c.> Tak for hjælpen, jeg har fået det til at virke med den du sendte. Super - Super.

Benjamin.hansen> Lidt mere avanceret.. Jeg har ikke fået det til at virke endnu, men jeg forsøger videre. Tak for hjælpen. Toppen.

Godkendelse af svar
Fra : tt.k

Dato : 18-04-06 10:03

Takker..