|
| WinXP "sammen med" Nokia PC Su Fra : BerndJ | Vist : 553 gange 500 point Dato : 29-03-06 17:01 |
|
Min pc har i adskilige måneder "kørt" fejlfrit og stabilt uden nogen som helst problemer (takket været Norman, Ewido, Ad-aware, etc.).
MEN efter jeg for nylig har installeret Nokia PC Suite (i forbindelse med anskaffelse af ny mob.tel. Nokia 5140i), er den dræbende langsom - MEN kun når jeg HAR "brugt" N. PC Suite - den er så langsom, at jeg er nød til at slukke og starte op igen ... og så kører den uden problemer.
Er der nogen som kan forklare mig fænomenet ... og: hvad der er endnu vigtigere: hvad kan jeg gøre ved det??
På forhånd tak for hjælpen!!
| |
| Accepteret svar Fra : lawitt | Modtaget 260 point Dato : 29-03-06 17:23 |
| | |
| Kommentar Fra : BerndJ |
Dato : 29-03-06 17:34 |
|
Til Lars:
har fulgt dit link (tak for det !) - kan du forklare hvad "de" mener med "Rename memory card" ??
Jeg har version højere end 6.1 (downloaded for ca. 2 uger siden), og bruger ikke BT men kabel via USB.
| |
| Kommentar Fra : BerndJ |
Dato : 29-03-06 23:08 |
| | |
| Kommentar Fra : CiviC |
Dato : 29-03-06 23:22 |
|
Hejsa.
Tryk Ctrl-Alt-Delete. Kig under processer. Du kan se hvilke programmer der bruger mange resourcer, se om det ikke er et af dem der har noget med PCsuite at gøre. Hvis det er, så luk programmet ned.
Mvh
CiViC
| |
| Kommentar Fra : BerndJ |
Dato : 29-03-06 23:27 |
|
Hej Civic,
har prøvet Ctrl-Alt-Delete gentagne gange --- der sker ingenting --- Windows Jobliste kommer slet ikke frem.
| |
| Kommentar Fra : lawitt |
Dato : 29-03-06 23:32 |
| | |
| Kommentar Fra : BerndJ |
Dato : 30-03-06 00:04 |
|
Til Lars:
har nu kørt Superantispyware som har fundet 40 Ad-aware-objekter (og deletet dem!) --- men problemet at pcen "fryser fast" EFTER anvendelsen af Nokia PC Suite er IKKE løst -- desværre.
Til Tbayh:
Har lukket ned for Nokia PC Suite - men det hjælper ikke - pcen "kommer først igang igen" efter genstart.
| |
|
Den med jobliste er tit en god ide:
I start/hjælp skriver du jobliste, og så kommer du til "Bruge windows jobliste, hvor der er en genvej til "Windows jobliste"
VH Palle Hansen
| |
|
Man kan også bare højreklikke på proceslinien (Den blå i bunden), så bør jobliste også blive en mulighed.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : lawitt |
Dato : 30-03-06 12:12 |
|
Hej, fik du brugt det 'rense-program' der blev nævnt i den der artikel? Og hvilken version endte du med at installere?
Mvh. Lars
| |
| Kommentar Fra : BerndJ |
Dato : 30-03-06 14:31 |
|
Ja, jeg har brugt renseprogrammet og downloaded PC Suite 6.70.22 --- det hjalp desværre ikke.
Har dernæst kontaktet Nokia og har fået følgende svar:
"Det lyder som om, at du har MSN Messenger installeret med fjernsupport slået til. Er det korrekt? Begge disse programmer bruger en teknologi, der hedder datalayer. I det tilfælde, vil løsningen være, at afinstallere både MSN Messenger og Nokia PC Suite. Derefter installere Nokia PC Suite og så den nyeste version af MSN Messenger."
Og det hjalp.
| |
| Godkendelse af svar Fra : BerndJ |
Dato : 30-03-06 14:34 |
|
Tak for svaret lawitt. Svaret kunne ikke klare problemet men du får point fordi du henviste til en site jeg ikke kendte (og som måske er godt at kende til).
Problemløsningen kom fra Nokia Support:
"Det lyder som om, at du har MSN Messenger installeret med fjernsupport slået til. Er det korrekt? Begge disse programmer bruger en teknologi, der hedder datalayer. I det tilfælde, vil løsningen være, at afinstallere både MSN Messenger og Nokia PC Suite. Derefter installere Nokia PC Suite og så den nyeste version af MSN Messenger."
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|