/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Foder til Cairn Terrier??
Fra : sabrina
Vist : 3323 gange
100 point
Dato : 07-08-01 07:24

Hej NG!

'''min cairn terrier på 5 år har altid fået rester, men nu skal han til at have tørfoder.
Er der nogle der kender et godt mærke til en Cairn terrier på 5 år, som vejer 8kg??? Jeg har nemlig ikke nogle erfaringer med tørfoder, andet end at jeg har hørt frolic ikke skulle være godt.
Tørfodret skal gerne være små stykker, da det også skal bruges som godbidder...

Hilsen Sabrina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-01 06:38

Helt ærligt - hvis din hund aldrig har fået ordentlig mad så er det godt nok
på tide!!! Der er en million forskellige slags foder, og nogenlunde lige så
mange meninger om hvad der er godt. Men en rettesnor er, at du får, hvad du
betaler for. Det kan altså godt betale sig at købe ordentligt foder. Og lad
være med at købe det foder med majsflager i. Hvis du synes din hund skal
have cornflakes er det en lidt dyr måde at gøre det på. Det meste, faktisk
alt det jeg har prøvet, mad fra dyrlægen er i en sådan størrelse, at du
sagtens kan bruge dem som guffere også.
Den anbefalede mængde, der står anført på pakken er altså ikke "lov".
Fodr din hund, så den har passende huld, ikke efter vejledningen. Vi har
f.eks. to labtæver der er meget ens, men den ene får 3 gange så meget foder
som den anden, foir hendes stofskifte er bare højere.

Pøj pøj. Tina
sabrina <sabrina.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cWKb7.3704$PZ4.252747@news000.worldonline.dk...
> Hej NG!
>
> '''min cairn terrier på 5 år har altid fået rester, men nu skal han til
> at have tørfoder.
> Er der nogle der kender et godt mærke til en Cairn terrier på 5 år, som
> vejer 8kg??? Jeg har nemlig ikke nogle erfaringer med tørfoder, andet
> end at jeg har hørt frolic ikke skulle være godt.
> Tørfodret skal gerne være små stykker, da det også skal bruges som
> godbidder...
>
> Hilsen Sabrina
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-01 10:14

Tue, 07 Aug 2001 05:24:22 GMT, sabrina wrote:

>'''min cairn terrier på 5 år har altid fået rester, men nu skal han til
>at have tørfoder.
>Er der nogle der kender et godt mærke til en Cairn terrier på 5 år, som
>vejer 8kg??? Jeg har nemlig ikke nogle erfaringer med tørfoder, andet
>end at jeg har hørt frolic ikke skulle være godt.
>Tørfodret skal gerne være små stykker, da det også skal bruges som
>godbidder...

Royal Canin er det eneste firma, der har specialfoder til små racer.
Dette har jeg diskuteret med mange foderfirmaer, og de har måttet
indrømme det hver gang!
Til små voksne hunde (1-10 kg), skal du ha' Mini Adult i serien
Size Nutrition...men start op med Mini Sensible.
Hvilken del af landet bor du i?

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/
-
Min HP virker...især gæstebogen.
Nu med hundetegninger
Updated 31.07.2001
-

Kommentar
Fra : sabrina

Dato : 07-08-01 14:04

JEg bor i Aalborg!
Hvornår skal jeg skifte over til mini Adult??

Hilsen Sabrina

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-01 23:36

Hej Sabrina

Skift så hurtigt som muligt, men skift gradvist, da maven skal vænne sig til det nye foder. Start med at blande en halv portion ny hundemad i en halv portion af det han plejer at spise og forøg så langsomt mængden af ny hundemad i løbet af en uges tid.
Du skulle kunne få Royal Canin i enhver velassorteret dyrehandel. Du kan sikkert også få nogle foderprøver, så du kan se om han vil spise det. Det er jo lidt af en forandring. Det kan også være en god ide at starte med at bløde det op.
Hvis han ikke kan lide Royal Canin så prøv et af de mange andre mærker som du kan få i dyrehandelen. Det forder du kan få i supermarkedet er ikke af samme kvalitet selvom det også hedder Royal Canin. Det kan du tydeligt se på mængden der kommer ud i den anden ende.
Nogle mener at 15 kg kvalitetsfoder er dyrt fordi det koster omkring 400,- kr. men da hunden ikke skal have så meget (sikkert heller ikke så meget som der står på posen) så er det faktisk billigere end supermarkedets.

Held og lykke med den nye kostplan

Mange hilsener

Pia Johnsen
http://home.worldonline.dk/~piasevy/