/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvor sover fasaner
Fra : Dieter
Vist : 5449 gange
50 point
Dato : 26-03-06 11:20

Vi har en flok fasaner i haven. De kommer jævnlig til foderpladsen.
Ejendommen, vi bor på, er en nedlagt landbrugsejendom. Haven er på 1 tønde land; beplantet med buske og træer. Haven er omkranset af et læbælte af fortrinsvis graner og fyr.
Sover fasanerne i træerne, på jorden eller hvor ?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-03-06 11:35

Fasaner sover over jorden, som de fleste hønsefugle ynder, og gerne i grantræer. men ikke nødvendigvis lige i nærheden af din foderplads.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 11:36

Samme sted som hønsefugle: I en fordybning i jorden, gerne under høj vegetation.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 11:38

Det var noget sludder jeg skrev

Jeg tænkte på deres redepladser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-03-06 12:07

Fasaner sover i træerne.

Om aftenen kravler de der op, og tidligt om morgenen rapeller den ned igen. Det er fakta.

Men helt seriøst, de sover i træerne.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-06 12:12

Fasaner der ruger, ligger på reden om natten, og er derfor meget udsat for rovdyr, ræv og kat.

Om natten sover de i træerne, gerne 4-5 meter over jorden, eller højere endnu, for at være i sikkerhed mod at blive ædt.....de er jo gode flyvere og kortere afstande og har derfor ikke problemer med at komme til vejrs.

mvh dova

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 13:10

Fasaner sover i træerne, almindelige høns sover heller ikke på jorden, hvis de har siddepind sover de på den.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 26-03-06 16:23

Tak for svaret dova.