/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
planlagte opgaver i xp
Fra : okjk
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 03-02-06 09:40

Hej - nogen der kan gi en trin for trin løsning til at planlægge opgaver i windows XP - har indsat diverse opgaver man der står altid opgaven har aldrig været kørt fordi der ikke er angivet kodeord - - mener ikke jeg har angivet noget kodeord, og vil helst være fri - hvad kan man gøre.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-06 10:05

skriv planlagte opgaver i "hjælp og support" - der finder du vejledning og også hvordan du nulstiller adgangskoder.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 03-02-06 10:09

Adgangskode tror jeg ikke, du kan slippe for. Når guiden opgaveplanlægning køres, bedes der om adgangskode, idet
Citat
Hvis der ikke angives en adgangskode, køres planlagte opgaver muligvis ikke.

Jeg prøvede at planlægge en opgave uden adgangskode, og der sket nul og ingenting.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 03-02-06 10:51

Ok meritdk - men der står ikke hvordan man nulstiller - der kommer et blankt felt op - skal man så bare skrive en kode eller hvad med det evt gamle kodeord - på min skærm kan jeg ikke lige finde nulstilleren hmm ?

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 03-02-06 10:53

Jo og så prøvede jeg at skrive en kode - men så kunne opgaven ikke løses da jeg ikke har tilladelse til det jamen det er altså min maskine så det forstår jeg ikke kan man dog ikke bare slippe for det kodehalløj.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 10:57

Du skal bruge samme kode som du bruger til at logge på windows, du kan også sætte flueben i kør kun hvis bruger er logget op, så undgår du adgangskoden

/Rex

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 10:58

er felterne tomme skal du give et password/adgangskode. (øverst står der sikkert din pc´s navn ikke ??? Går ud fra du bruger guiden lige nu siden du spørger sådan.

MEN du kan springe det over - adgangskode behøves ikke !!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 11:03

lige på sidelinjen - her var der opstået en mystiker i sin tid - "et eller anden" havde givet en af opgaverne kode/password - jeg blev ski bare så gal at jeg slettede den helt og holdent og lavede en ny - derpå undgik jeg adgangskoden som jeg dengang ikke skulle bruge til noget.

75653 ... ja nemlig -men det sker altså at nogen programmer driller - og ps... udover ovenstående har jeg aldrig været nødt til at bruge adgangskoder der. Heller ikke selvom adgangskode er sat på logon i windows.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 03-02-06 11:04

Jeg bruger ikke logon til at komme på windows. Og når jeg lader felterne være tomme som jeg gerne ville - så er det at opgaverne ikke går igang - i opgavestyring ud for de enkelte opgaver står der at opgaven ikke kunne køres da der ikke er angivet kode/logon

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 03-02-06 11:07

Citat
Jeg bruger ikke logon til at komme på windows. Og når jeg lader felterne være tomme som jeg gerne ville - så er det at opgaverne ikke går igang - i opgavestyring ud for de enkelte opgaver står der at opgaven ikke kunne køres da der ikke er angivet kode/logon

Når du har oprette opgaven skal du åbne den igen ig derefter sætte flueben i kør kun hvis bruger er logget på

/Rex

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-06 11:07

prøv lige at gå ind i egenskaber og kig på om der er flueben der mangler eller måske ikke skal være der i job tidsplan og indstillinger

øhhh - skal man være med administrator rettigheder egentlig for at udføre disse handlinger ??? Det har jeg nemlig ikke en disse fornemmelse for

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 04-02-07 14:24

Tak for svaret miritdk.
Tak for "svaret" point er sendt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:34

du er da gået helt agurk idag

btw - jeg blev så arrig over planlagte opgaver i sin tid at jeg slettede dem alle og oprettede mine egne - og satte de tider på hvor jeg var sikker på jeg ikke skulle bruge min pc.

idag bruger jeg dem overhovedet ikke - det kan ske manuelt så er man sikker på det bliver gjort - og imens kan man jo lave så meget andet

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 04-02-07 14:41

@Miritdk
Alle de opgave som jeg ønsker kørt har jeg i et logoff scrpit, som så køre når jeg lukker coputeren.. På den måde ved jeg at de bliver kørt, samt at de køre når jeg ikke skal bruge Computeren .

/Rex

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 14:45

75653 - det er jo op til folk at finde ud af selv - jeg har ikke så travlt at jeg ikke kan lade opgaverne køre når jeg laver noget andet

forresten da en god ide (hvis man ikke liiiiiiiige som jeg slukker helt og holden for alt - incl el

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 04-02-07 15:04

@Miritdk

Yeps så er vil der opstå et problem

/Rex

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 15:07

også i den grad