/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
opdatering af seneste indlæg
Fra : vaxen
Vist : 872 gange
20 point
Dato : 20-01-06 20:26

Er det her hos mig, der er en fejl, eller bliver denne side ikke opdateret? Der er ihvertfald uoverensstemmelse mellem antallet af indlæg som det står på siden, og dem i trådene....?

Vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:31

Jeg har været inde og tælle på et par stykker, og der stemmer antallet med det der står ud for spørgsmålet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:36

ser heller ingen problemer herfra - og hvis - så var det ofte sådan før den nye version

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 20:36

Hmmm... Nu har jeg lige zappet væk fra Kandu - og når jeg zapper tilbage, bruger jeg adresselinjen til det - men med den samme adresse, som der var i det gamle Kandu.. der kommer en side frem, som er gammel - Mit eget spørgsmål her, dukker ikke op....
Men denne gang, da jeg lavede en opdatering af siden, kom det rigtige frem....
Jeg må lave flere forsøg...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 20:37

Nu er mit spørgsmål kommet med, men den viser kun 1 indlæg.. Det er spøjst

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 20:40

Er der nogen, der lige gider at prøve dette link og se, om det ser rigtigt ud?

http://www.kandu.dk/dk/last25.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:40

prøv at bruge opdateringsknappen jeg ser fire - om lidt fem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:41

ok så seks da ggg (hvis syv ikke dukker op før)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:41

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 20:46

Jow jow - med opdateringsknappen virker det fint... Jeg skulle bare lige have afklaret om det gamle link pludselig ikke kunne bruges mere - bare for nemheds skyld...

Jeg tror bare, jeg skriver det nye fine link til seneste indlæg i adresselinjen i stedet... så er den potte jo ude.... Vil jeg tro

Og sikke så fint, du kan tælle mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 20:48

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 20:51

Dit link så også nydeligt ud, sys jeg

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 20:54

Hos mig er det konsekvent et par indlæg bagud....

Sært... Men pyt...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-01-06 20:59

Klik på seneste indlæg, så bliver siden opdateret, hvis ikke flere brugere skriver på samme tid

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 21:01

WHAT??

Så kopierer jeg denne ind i adresselinjen: http://www.kandu.dk/Lastx.aspx - og den gør det samme??? lige nu er der 9 indlæg her... opdaterer jeg, eller trykker på seneste indlæg er der ingen problemer...

Det er da irriterende....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 20-01-06 21:04

Løber lige en films tid.... Skal ind og dyrke de glade 80´ere med Nye 48 timer.... Det bliver jo.... æhm... sikkert spændende...

(hvis firserne for hulen dog ikke havde været så grimme )

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 20-01-06 21:43

He he

Nye 48 timer er så fra 1990, men tæt på

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-01-06 21:46

Jeg syntes det er alletiders at man skal trykke på "Seneste indlæg" eller Browserens opdateringsikon eller F5, for det betyder at vi altid kan komme tilbage til det vi har skrevet til et indlæg, hvis der er en serverfejl.

Hvor mange af os har ikke prøvet at skrive et indlæg der er forsvundet pga serverfejl, nu trykker man bare på tilbage pilen og det man har skrevet er der og kan sendes igen uden at det skal skrives igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 21:49

bentjuul har ret synes jeg - men bortset fra det så er der da vist isklumper i kandustrømmen idag

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 20-01-06 21:50

Den bliver ikke opdateret som siden med seneste 25 gjorde på det gamle Kandu, medmindre du går tilbage på forsiden og klikker ind igen, eller trykker opdater med jævne mellemrum......og det er møgirriterende, og en af de ting jeg gerne så ændret.

Nye spørgsmål kan ofte være både besvaret og lukket, før man opdager dem, hvis ikke lige man husker at opdatere hele tiden.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-06 21:53

På det gamle kandu, var det blevet en hel vane for mig, at kopierer det jeg havde skrevet inden jeg sendte, så var griflerierne ikke tabt ved nedbrud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-06 22:04

dova - jo den gør da - jeg synes det er en stærk forbedring i forhold til gamle kandu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-06 00:04

Der er fejl ved Seneste indlæg, senest opdaget i eftermiddags, der var en bruger der spurgte om computeren kunne genoplives, efter at den pludselig døde ved strømafbrydelse, overskriften gjorde mig nysgerrig, jeg var lige kommet på siden ved at klikke på Seneste indlæg og der vistes 0 indlæg, men da jeg kom ind på spørgsmålet var der allerede 4 indlæg og de var ikke helt nye, der har været flere, dette er blot det seneste konkrete eksempel

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-06 00:09

Mirit

det gør den da ikke

Hvis jeg lader siden stå på seneste 25 i måske 3 timer f.eks., så fremkommer der overhovedet ikke ændringer på siden, ingen af de nye spørgsmål eller flere tilføjede kommentarer. Siden står bare helt på "standby".

Og hvis man f.eks. læser en tråd med mange kommentarer, (tager måske lang tid), og så klikker tilbage på seneste 25, så er der ikke nogen ændringer at se.

Ikke før man har klikket opdater, eller også været klikket ud på forsiden og så ind på seneste 25 igen.

Det gjorde den derimod på det gamle Kandu.
Der opdaterede den bare ikke, hvis du gik ind i de seneste 300 indlæg du havde deltaget i.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-01-06 00:30

dova

Jeg giver dig ret i at opdateringen ikke er som på det "gamle kandu".

På det "gamle" kandu var det bedre, men jeg tror, at kandu arbejder på de forbedringer, som brugerne ønsker.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-01-06 09:55

Det var da skønt at høre, at det ikke bare er mig, der er helt tosset

Mon ikke, der bliver rettet op på den lille detalje - det vil jeg tro... Jeg synes faktisk de har været ret gode til at rette de ting, som vi brugere har klaget over... så ros til dem

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-01-06 10:06

Samme opførsel som dova beskriver møder man også hvis man ændre i sin profil. Først når man enten trykker opdatér eller går til forsiden og så ind i : Vis din profil ..kan man se ændringerne.

Det virkede også lidt forvirrende på mig i starten

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 10-02-06 15:03

Tak for svaret dova.