/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Print af skærm
Fra : Mille35
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 12-01-06 10:45

Sidder i mit gamle navigator "dos" med en fejl hvordan er det nu lige man tager et print af sin skærm og evnt.lægger det over i Paint

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-01-06 10:51

hold shift nede og tryk på PrtSc knappen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-06 10:53

klik på print screen (sysrg står samme sted nedenunder) - og højreklik og indsæt i paint

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-06 10:54

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 12-01-06 10:57

Det fungere når jeg gør det i Windows men ikk i navigator

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 12-01-06 11:03

Så er jeg på bar bund, desværre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 11:12

Har du prøvet med ALT+PrintSCRN ..og så ellers indsætte i Paint med CRTL+v ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-06 11:21

Ps. Det kræver at du kører din DOS version af Navigator i et vindue under Windows. Hvis du kører i ren dos og derefter booter windows op, mister du indholdet i clipboardet

Eller må du ty til et dedikeret DOS program der snupper et screendump og sender det til printer med en interrupt hook.

http://www.codecomments.com/archive265-2005-7-528104.html

http://www.techwr-l.com/techwhirl/archives/9602/techwhirl-9602-00398.html

Citat
Accepted Answer from SteveGTR
Date: 09/03/2005 04:03AM PDT
Grade: B
Accepted Answer

So ALT-PRTSCN to a DOS window from Window 98 and then pasting into Paint won't do the trick.

I believe that the basic progams can be run with GWBASIC.EXE in Windows 98. This would required you to run GWBASIC from DOS and pass the name of the main basic file:

GWBASIC mainfile.bas

There is usually a readme.txt file included with program files. I'd check to see if one is there and read it with notepad.

If you can't locate GWBASIC there are plenty of links to it on www.google.com.

Good Luck,
Steve

Citeret fra : http://www.experts-exchange.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-06 11:25

UPS... citatet vedrørte et basic program der heller ikke kunne tages sceendump af for at aflæse koden. Derfor blev GWBASIC anbefalet og accepteret som svar. Har ikke meget med netop dit problem at gøre...

Sorry

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-01-06 12:02

jeg bruger printscreen 2000, jeg ved ikke hvordan det virker i DOS
http://www.freewareweb.com/cgi-bin/archive.cgi?ID=292

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 12-01-06 13:25

Tak for svaret molokyle.