|
| Accepteret svar Fra : dr_scooter | Modtaget 30 point Dato : 15-11-02 15:42 |
|
Der er et lov-krav der lyder på, at med et motoriseret køretøj skal der altid følger en manual/brugsanvisning.
Detter gælder dog også meget ikke-motoriseret. såsom en computer osv.
Spørg ved din forhandler, de skal udlevere en.
Hvis du har købt bilen brugt, så kan du købe en ny hos en Citroën forhandler.
Vh. dr_scooter
| |
| Kommentar Fra : dvnielsen |
Dato : 15-11-02 15:48 |
|
Tusind tak dr_scooter. Problemet er at den er købt ved en citroën forhandler fra ny, men han påstod at han ikke lige havde en. Jeg har rykket for den flere gange uden held og det irretere mig at ha' en bil uden at vide hvad den "kan" idag tog det ti min for at få tændt tågelygterne o",)
Tak for svaret
| |
|
Hvad med forhandleren ? Det er da det mest nærliggende sted. Med en
splinterny bil følger naturligvis en manual.
Venlig hilsen
Knud
"dvnielsen" <dvnielsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:di7B9.8765$HU.791643@news010.worldonline.dk...
> Jeg har for nyligt købt en C5, men har ikke fået manualen med. Er der
> nogen der har en på PDF eller ved hvor jeg kan få en. HAr prøvet
> Citroëns hjemmeside men uden resultat.
> Anyone?
>
> Daniel Nielsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
|
Hos citroen gør der åbenbart ikke. Jeg ventede i 6 uger på min (til C3 ).
de havde mange forskellige undskyldninger. så til sidst henvendte jeg mig
til salgschefen der hvor jeg havde købt bilen . så fik jeg den på 3 dage.
jesper.
"Knud Thomsen" <Knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse
news:ar34g0$ing$1@sunsite.dk...
> Hvad med forhandleren ? Det er da det mest nærliggende sted. Med en
> splinterny bil følger naturligvis en manual.
>
> Venlig hilsen
> Knud
>
>
> "dvnielsen" <dvnielsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:di7B9.8765$HU.791643@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har for nyligt købt en C5, men har ikke fået manualen med. Er der
> > nogen der har en på PDF eller ved hvor jeg kan få en. HAr prøvet
> > Citroëns hjemmeside men uden resultat.
> > Anyone?
> >
> > Daniel Nielsen
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
| |
|
"jesper larsen" <milton@pc.dk> wrote in message
news:3dd55ee5$0$94756$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hos citroen gør der åbenbart ikke. Jeg ventede i 6 uger på min (til C3 ).
> de havde mange forskellige undskyldninger. så til sidst henvendte jeg mig
> til salgschefen der hvor jeg havde købt bilen . så fik jeg den på 3 dage.
> jesper.
Hvad er det du lige vil bruge den til?
\MK
C3 ejer.
| |
| Kommentar Fra : dvnielsen |
Dato : 15-11-02 23:39 |
|
Det kunne da være rart at have en manual... Der sidder jo nærmest en computer på instrumentbrættet.
Jeg prøver at kontakte citroën igen på mandag. Det ville jo bare være nemmere hvis den lå som PDF.
Daniel Nielsen.
| |
|
Der fulgte da en rigtig fin manual med min fabriksnye C5er. Brok dig hos
forhandleren eller klag over ham til importøren.
C5- ejer
"Morten Klostergaard" <Mortenklostergaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd561ba$0$150$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "jesper larsen" <milton@pc.dk> wrote in message
> news:3dd55ee5$0$94756$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hos citroen gør der åbenbart ikke. Jeg ventede i 6 uger på min (til
C3 ).
> > de havde mange forskellige undskyldninger. så til sidst henvendte jeg
mig
> > til salgschefen der hvor jeg havde købt bilen . så fik jeg den på 3
dage.
> > jesper.
>
> Hvad er det du lige vil bruge den til?
>
> \MK
> C3 ejer.
>
>
| |
|
On Sat, 16 Nov 2002 02:12:18 +0100, "Soplica" <findes@ik.dk> wrote:
>> Hvad er det du lige vil bruge den til?
MAn læser altid "brugsanvisningen" til de ting, man køber - ik' ?
>Der fulgte da en rigtig fin manual med min fabriksnye C5er. Brok dig hos
>forhandleren eller klag over ham til importøren.
Måske bilen er købt brugt........
Mange brugtvognsforhandlere lægger ikke "bogen" i bilen, uforståeligt
nok...
---
Mvh Mogens
| |
|
"MK" <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> wrote in message
news:3dd5f994.2591977@sunsite.auc.dk...
> On Sat, 16 Nov 2002 02:12:18 +0100, "Soplica" <findes@ik.dk> wrote:
>
> >> Hvad er det du lige vil bruge den til?
>
> MAn læser altid "brugsanvisningen" til de ting, man køber - ik' ?
Ja, men er brugsanvisningen og manual ikke to forskellige ting her?
Brugsanvisningen er den brugeren får, manualen er den forhandleren har,
eller er det mig der er på vildspor?
\MK
| |
|
On Sat, 16 Nov 2002 09:43:18 +0100, "Morten Klostergaard"
<Mortenklostergaard@mail.dk> wrote:
>Ja, men er brugsanvisningen og manual ikke to forskellige ting her?
>Brugsanvisningen er den brugeren får, manualen er den forhandleren har,
>eller er det mig der er på vildspor?
Gi'r dig ret -> i fortolkningen af ordene.
Jeg tror imidlertid, spørgeren mangler en brugsanvisning.
---
Mvh. Mogens
| |
|
"MK" <oo300024v@FJERNDETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dd60977.789264@sunsite.auc.dk...
> On Sat, 16 Nov 2002 09:43:18 +0100, "Morten Klostergaard"
> <Mortenklostergaard@mail.dk> wrote:
>
> >Ja, men er brugsanvisningen og manual ikke to forskellige ting her?
> >Brugsanvisningen er den brugeren får, manualen er den forhandleren
har,
> >eller er det mig der er på vildspor?
>
> Gi'r dig ret -> i fortolkningen af ordene.
> Jeg tror imidlertid, spørgeren mangler en brugsanvisning.
> ---
Man kunne jo gøre det lidt lettere ved at kalde det en instruktionsbog.
) Det er de bogstaver, og i den rækkefølge du kan se uden på
værket.
Venlig hilsen
Folmer
| |
|
> Jeg har for nyligt købt en C5, men har ikke fået manualen med. Er der
> nogen der har en på PDF eller ved hvor jeg kan få en. HAr prøvet
> Citroëns hjemmeside men uden resultat.
> Anyone?
Du tager fat i citron og giver dem en god gang skæld-ud fordi det er i flg.
EU-lovgivning overhovedet ikke tilladt at sælge nogen former for maskiner,
udstyr endsige bilen uden at der følger en brugsvejledning (instruktionsbog)
med og ikke nok med det, bogen SKAL (læs SKAL) være på det lokale sprog
(altså dansk).
Hvis du går ud og skruer dækslet af køleren efter lige at have kørt en lang
tur og skolder dig på kølervandet så kan du være 99,99999% sikker på at
vinde en erstatningssag hvis ikke du har fået denne bog med FRA STARTEN,
forhandleren MÅ simpelthen sælge bilen uden den bog.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
|
On Sat, 16 Nov 2002 18:12:11 +0100, "Tom"
<tom_christensen@bigfoot.com> wrote:
>Du tager fat i citron og giver dem en god gang skæld-ud fordi det er i flg.
>EU-lovgivning overhovedet ikke tilladt at sælge nogen former for maskiner,
>udstyr endsige bilen uden at der følger en brugsvejledning (instruktionsbog)
>med og ikke nok med det, bogen SKAL (læs SKAL) være på det lokale sprog
>(altså dansk).
Det er da værste ævl, jeg har hørt i nyere tid - hvis bilen er brugt ?
---
Mvh. Mogens
| |
|
> Det er da værste ævl, jeg har hørt i nyere tid - hvis bilen er brugt ?
Der fik du mig, jeg mente nu også NY bil men fik det ikke skrevet.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
|
> > Det er da værste ævl, jeg har hørt i nyere tid - hvis bilen er brugt ?
>
> Der fik du mig, jeg mente nu også NY bil men fik det ikke skrevet.
Kommer dog til at tænke på at Bekendtgørelsen vist ikke skelner mellem ny og
brugt, jeg var rent faktisk på kursus i det i flere dage hos Teknologisk
Institut, må se om jeg ikke kan finde lovteksten igen.
Er faktisk slet ikke sikker at jeg VIL give dig ret Mogens. (Uanset hvad der
praktiseres i dag)
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
|
"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:3dd68024$0$136$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
[klip]
> Kommer dog til at tænke på at Bekendtgørelsen vist ikke skelner mellem ny
og
> brugt, jeg var rent faktisk på kursus i det i flere dage hos Teknologisk
> Institut, må se om jeg ikke kan finde lovteksten igen.
> Er faktisk slet ikke sikker at jeg VIL give dig ret Mogens. (Uanset hvad
der
> praktiseres i dag)
Rigtig nok, Tom. Men køber må henvende sig til sælger - ikke Citroën.
/Peter
| |
|
On Sun, 17 Nov 2002 11:18:34 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
>Men køber må henvende sig til sælger - ikke Citroën.
Og dét er netop hele humlen i denne her "sag"
---
Mvh. Mogens
| |
|
> Rigtig nok, Tom. Men køber må henvende sig til sælger - ikke Citroën.
Vi ved ikke om han har købt bilen hos citroen eller andetsteds.
--
Tom
Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK
| |
| Kommentar Fra : dvnielsen |
Dato : 18-11-02 08:32 |
|
Bilen er købt hos en autoriseret citroën forhandler fra ny af. Jeg kontakter ham idag og gir ham en god gang skæld-ud. o",)
Takker
Daniel
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|