/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Beskære med runde hjørner
Fra : Loneso
Vist : 1452 gange
30 point
Dato : 12-11-02 13:42

Er der nogen der ved om man kan beskære med runde hjørner i PhotoShop 6.0 ???
Og hvis ja, hvordan gør man så ?

Kommentar
Fra : jackes

Dato : 12-11-02 18:52

Lige nedenunder tekstværktøjet i den lodrette bar til venstre er der et ikon der ligner et insekt. Det kan bruges til at lave rektangler med afrundede hjørner. Hvis du klikker på insektet kommer der en bjælke frem foroven hvor man kan vælge rektangel med afrundede hjørner.

Kommentar
Fra : Loneso

Dato : 13-11-02 09:14

Ja, den har jeg så fundet, men hvordan beskære jeg så ???

Accepteret svar
Fra : delavega

Modtaget 30 point
Dato : 18-11-02 04:42

hej Loneso

Jeg vil give dig et lille hint, tip eller trick som jeg er sikker på er en nemmere løsning kan ikke huske om den virker på 6.0 da jeg selv bruger 7.0 men... Find det billede du skal have afrundede hjørner i åben det. Derefter åbner du et nyt tom billede....samme størrelse.....høreklikker på det tomme dokuments bjælke og vælger "image size"....laver den lidt større....

nu kommer den svære del af det

På det tomme billede
1. klik på rectangle tool vælg "rounded rectangle tool".....lav den så stor du vil have den (vælg en rød farve, som baggrund)......gå over i layers højreklik på laget du lige har lavet med rounded rectangle og vælg "Rasterize layer"
2. vælg "tryllestaven" og klik på det lag du har lavet fast..... nu har du omridset med de afrundede hjørner.
3. Vælg "Rectanglar marquee tool"..klik på omridset med de rundede hjørner en gang og træk den over til billedet du vil lave runde hjørner på.
4. Placere den hvor du vil have den og tryk CTRL+C (Copy).
5 Åben en nyt tomt vindue, højreklikker på det tomme dokuments bjælke og vælger "image size"....laver den lidt større.
6. derefter trykker du CTRL+V (paste) og nu skulle du have et billede med afrundede hjørner..

Så er det bare og skære området af og du er færdig

Håber det var en nem løsning...held og lykke