|
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:17 |
|
Øhhh.. Det var da Seasons in the sun. Ik' ?
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 12:21 |
|
Det var topmoderne med indianerjakker i vaskeskind med frynser...ja, så nærmer vi os disco-80'erne....i begyndelsen af 70'erne stod den på kassebukser (som jeg aldrig fik, øv!) og garbadinebukser fra Buksesnedkeren (som jeg heller aldrig fik, øv!) og cowboyjakker med en 10-styks pakke Prince i den ene brystlomme og en hårbørste(!) i den anden brystlomme....hvad var det for noget underligt noget??
Det var dengang man så "Vil du se min smukke navle" i biografen og skrålede med på Søren Kragh Jakobsens "Kender du det?" (Mona, Mona, Mona)....
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:23 |
|
Jeg gik rundt i cowboystøvler hele året (Hold kæft hvor var det varmt)
og kørte på pisse ulovlig Honda CD50.
Nå... Jeg tænker på The Fortunes - Seasons In The Sun.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:25 |
|
Lavede lige en søgning på datamaskinen.
Sidder nu og høre : Westlife - Seasons In The Sun.
Det er sgu' ikke det samme.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:28 |
|
The Fortunes er heller ikke den "rigtige"
Så det skal nok passe med Terry Jacks.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:31 |
|
Love Hurts
Nutbush City
Og så den de "Vulle vu cusje"
Gambrinus
(Undskyld mit Fransk)
| |
|
Gambrinus
tjek:Christina Aguilera, Lil' Kim, Mya, Pink - Lady Marmelade
Det er vist den du tænkte på med dit franske, eller er det noget andet fransk du vil undskylde?
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:45 |
|
Hov..
Jeg var da selvfølgelig Dr. Hook fan.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 12:48 |
|
Donna Summer - Hot stuff
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 13-11-05 13:15 |
|
Var det ikke dengang Lecia og Lecienne sang 'Røørrrr ved miiiiig - så jeg føler at jeg leeeeever...
- Og skotskternede 'slåom'nederdele med plissé...(ehm..det var måske tidligere..)
- Og gode gamle John Mogensen påstod at 'Så længe jeg lever, så længe mit hjerte slår - så længe vil jeg elsker diiiiiiiig'.
- Og gik Birthe Kjær ikke til 'bal uden trusser'....
*suk* nostalgi på en dejlig novembersøndag - og så skinner solen endda
| |
| Kommentar Fra : txn |
Dato : 13-11-05 13:45 |
|
Var det ikke dengang med den der såån er livet, ja såån er livet, såån er livet, ja sååen er det. Den var på svensk og jeg husker ikke teksten-kun disse 2 strofer:
Så mycket falskhet som finnas her
Dy fann en annan dy hade kjær
Såån er livet, ja såån er livet....................
| |
|
... og så var der lige "I will survive" med Glora Gaynor, "i love to love" med Tina Charles, "Tom Tom turn around", "Jeans on" med David Dundas, Sebastian, Shu-bi-dua....... SUK
| |
|
... og så var der lige "I will survive" med Glora Gaynor, "i love to love" med Tina Charles, "Tom Tom turn around", "Jeans on" med David Dundas, Sebastian, Shu-bi-dua....... SUK
| |
|
... og så var der lige "I will survive" med Glora Gaynor, "i love to love" med Tina Charles, "Tom Tom turn around", "Jeans on" med David Dundas, Sebastian, Shu-bi-dua....... SUK
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 14:24 |
|
Sån´t er livet - var fra 1963 (mener jeg) - med Anita Lindblom
Plissé ... *oh* skam og rædsel - det var i midttresserne. Jeg er "født" med "kvindelige former", og jeg skal sandelig love for, at INGEN var i tvivl om, hvor MINE hofter sag! *rotfl*
I 1972 fik jeg min søn 8 dage senere hoppede jeg i mine grønne ruskindshotpants og valsede ned på arbejdet for at fremvise vidunderet.
Jeg vidste (heldigvis) ikke, det ikke var "normalt" at kunne hoppe i sit gamle tøj fra før man fik fodbold på maven!
Det var dengang Olsen-brødrene udgav deres første album Olsen
"ham Olsen-bror" der var med i Hair
Vicky Leandros vandt melodigrandprix
Streets of London med Rodger Whittaker
Jeg boede på Christianshavn - mens Christiania blev "født" - jeg var faktisk nabo til dem!
/me mindes lige lidt mere ... brb ...
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 14:38 |
|
Stearinlysene skulle dryppe ned af flaske-lysestagerne. Lysene kunne købes i spraglede farver - var ofte snoede - og man betalte sg* for, at de kunne løbe!
Gardiner, sengetæpper, dørkarme og køkkengrej var i brunt og orange.
Mungo Jerry med "In a Summertime"
............. fortsættelse følger
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 13-11-05 14:41 |
|
Citat Og så den de "Vulle vu cusje" |
Voulez Vous couché avec moi, ce soir .......eller på dansk : Vil De sove sammen med mig..i aften
Og 70erne, der var man enten flipper, discer eller rocker.
Flipperne, det var dem med alt mulig stilforvirring, fedtet hår, mange halskæder med krucifikser, hæklede hatte og veste med blomster, bukser enten klippet i frynser i benene eller med farverige borter syet på.
Discerne var dem der var "stil over"...troede de da...... gabardinebukser med skarpe pressefolder eller kassebukser, silkeskjorter med en tætsiddende slipover, håret var etageklippet og skulle helst sidde perfekt sammen med al sminken der blev brugt mindst en halv time på hver morgen.
Og så var der "de hårde"..rockerne....med træsko eller nogen seje bikerboots, stramme cowboybukser og en læderjakke der skulle være mindst lige så tjekket som den Bjørn Andersen fra De Vilde Engle gik med....og hvis man så var den heldige ejer af en så "look-alike-motocykel"-knallert som muligt, var man bare SEJG
Musikken var skarpt afgrænset af hvilken gruppe man tilhørte. Flipperne ja...det var sådan noget "Blomstermusik".
Discerne lyttede til de seneste hits med Bay City Rollers og Gary Glitter, mens tøserne fik julelys i øjnene hver gang deres blik faldt på de plakat-tapetserede teenageværelser med alle de tjekkede idoler fra discobands'ene, hvor fyrene også brugte sminke og havde etageklippet hårlakfrisure
Og rockerne...ja, der lyttede man til Steppenwolf: Born to be wild. Deep Purple, smoke on the water og den slags "Tung-jerns" musik.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 14:54 |
|
Grill-butikkerne ejedes næsten kun af kinesere ... noyyyy -
det var dengang kyllingerne roterede og blev gyldne på grillen - (ikke som nu hvor de får en "efterbehandling i frituren") ;-(
Og "fritterne" smagte "rigtigt" -
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 16:25 |
| | |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 16:28 |
|
Og soft ice smagte fantastisk - i modsætning til i dag!
Og så var der Donny Osmond og hele resten af Osmond mormon-familien. Kors hvor blev jeg skuffet, da min søster gav mig en Donny Osmond plade i julegave!!! Jeg var Elton John-fan, og Osmond var IKKE sagen! Alle i min klasse var enten vilde med Slade eller Sweet. Jeg var den ENESTE, der elskede Elton.....
Kan I huske hvor grimme danske Walkers var??? Torben Lendager var et stort idol for mange piger. Har altid haft svært ved at fatte hvorfor...han lignede da en druknet fugleunge.
Og hvad med ham der den heller ikke særligt kønne (mændene var sgu grimme dengang!) der sang "Movie star ohh moviestar...oohh oohh oohh, I wan't to be a movie.."
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 16:33 |
|
Til ungdomsskolefesterne havde vi Bacardi flasker skjult i cisternerne på toilettet.
Der kom næsten ikke vand ud når man trak, men hva’ fan’….
Gambrinus
| |
|
Citat Flipperne, det var dem med alt mulig stilforvirring, fedtet hår, mange halskæder med krucifikser, hæklede hatte og veste med blomster, bukser enten klippet i frynser i benene eller med farverige borter syet på. |
Citat Kan huske jeg gik rundt med en cowboyvest over læderjakken hvorpå der stod" I was punk before you were" |
Citat Gardiner, sengetæpper, dørkarme og køkkengrej var i brunt og orange. |
Citat mændene var sgu grimme dengang |
Jeg har set rigeligt til at vurdere, at jeg er ræddi ræddi glad for jeg levede min teenageår i starten af 90'erne..
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 16:47 |
|
creamygirl
Bare vent.
Om 30 år er det dig, der græmmes over din ungdomstid! ;oD
| |
|
I know Sannie håber dog at gardiner, dørkarme, sengetæpper, samt mændende kan omtales lidt mere nuanceret end tilfældet hér..*G*
Mændende var grimme dengang LOL...den var sq go'
| |
| Kommentar Fra : vaxen |
Dato : 13-11-05 16:53 |
|
Jeg havde mine ungdomsår i firserne... og de var godt nok lige så grimme.. Men vi syntes selv, at vi var lækre - og den der halvfjerdsermode var bare dødpinlig!!!
Uha, jeg græmmes over firserne
Vaxen
| |
|
Hmm...Gud ved hvad farmand siger til den konklussion?!
Sorry, jeg har total grineflip LOOOOOL
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 17:26 |
|
Jeg har en stak gamle Vi Unge (til dem der ikke ved det: Vi unge var et HOT musikblad i 70'erne!), og man tror altså bare det er løgn. ALLE havde de mest kiksede frisurer. Hmm...men det havde vi jo også i 80'erne....Lady Di hår fra 80'erne var skide smart DENGANG, men i dag...??? Nope.
Om 20 år sidder vi nok og griner af, hvordan vi ser ud i dag!
Og jo, Norsted1, det VAR da Donna Summer der stønnede sig gennem 70'erne!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 13-11-05 17:39 |
|
jeg kommer nu altid til at tænke på eartha kitt (staves det sådan ????) når nogen siger en sangerinde stønnede sig igennem
Creamy har du ikke nogen helt kiksede fotos af dine forældre du kan grine af ?????
(ser min datter det her ryger hun nok af stolen LOL)
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 17:49 |
|
*fasag*
Jeg er helt høj ...
NU vil jeg altså ha´ mit glas søndagsrødvin!
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 17:58 |
|
Men altså...uanset om man var "discer", "flipper" eller "rocker", så blev der jo lavet det mest forrygende musik i 70'erne, så altså Creamy, du behøver ikke være sådan "ræddi, ræddi, ræddi" glad for, at du ikke var med
Det var en helt utrolig tid, og jeg ville faktisk gerne have været født 5-10 år tidligere, så jeg kunne have dyrket 70'erne endnu mere. Jeg er født i 1961, så jeg synes sådanset at jeg er gået glip af lidt.
Og dog...jeg har da også gået i batikfarvede undertrøjer og pandebånd og været med mine storesøstre på Christiania og til demonstrationer i Fælledparken og set Arne Würgler og Benny Holst (dem med Skolesange og EF-sangene). Og Jomfru Ane Band...PLUTONIUM!!!!
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 18:04 |
|
"Du har et problem, René, - det er lissom eksem, René. Vi kan hjælpe dig sammen med andre, der har det som du..." Benny Holst og Arne Würgler fra Skolesange.
Tror også jeg skal have mig et glas rødvin!
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 18:10 |
|
Ja, nu skal der bælles
Vi er lige så godt i gang!
Kvinderne i 70'erne barberede sig ikke under armene og ikke på benene...og mændene lærte at strikke.....
Jeg husker min første Roskilde Festival i 1975, - der var ikke særlig hygiejniske forhold! Al maden så ud som noget, der var hånd- eller fodrullet eller rullet i en svedig hippie-armhule og derefter trillet i kokos!
Ha ha ha , og nej...jeg har kun lige taget et par mundfulde af den dér rødvin!
| |
|
Lad os drikke os bjældestive og mindes 70érne!
Fandt lige et foto at farmand, fra 60'erne...Det er sq skræmmende*LOL*
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 18:13 |
| | |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 18:18 |
|
miri ...
Jeg er i hvert fald sikker på, at jeg får jordforbindelsen tilbage - i det mindste mens jeg går ud for at hente vinen!!!
SkÅl i weekend-vin - eller gåsevin eller øllebølle
| |
|
Barbere sig under armene?! ..
Tja, vi er jo nået lidt længere end som sådan...NU *LOL*
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 18:24 |
|
*rotfl*
Jeg har aldrig barberet mig ... siden jeg blev barberet, da jeg skulle ha´ mit barn.
ARGHHHHH ... ALDRIG mere vil jeg ha´ dét kradseri!
Men nu har jeg heller ikke fået tildelt en hel urskov. Det hjælper lidt på det.
Tak - dén med ingen BH - men det var frygteligt, da tyngdekraften vendte tilbage, så jeg blev nødt til at proppe mig ind i de torturkamre igen.
Aktuelt kvarter i sort/hvid ... og Flemming "de" Madsen
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 13-11-05 18:28 |
|
tantet ???? hmmm det er da ikke mig der bæller
tjah flemming madsen afgik jo til andre jagtmarker for et par år siden - boede her i nabolaget de sidste år - jeg kendte ham helt tilbage til den tidlige barndom pga min fars arbejde.
hallooooo - savner man lige ingrid og lillebror
er lige kommet i en mindre jegvilharetviljeg samtale - så : gik colombo i tv i 70´erne ????????
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 13-11-05 18:34 |
|
æuwwwww så det ikke .............
jeg så til gengæld det første menneske hoppe på månen ......... godt nok et årti tidligere lol
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 18:47 |
|
Ja - måske har det været genudsendelser ... jeg mener, filmene er fra starten af 70´erne ... så han passer meget godt i stilen.
Men dengang var film jo ofte lidt mere end ½-gamle, inden de nåede DR.
Men måske svensk (eller tysk) tv har sendt dem tidligere?
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 18:58 |
|
mir ...
Det vil jeg ikke forklare dig ... det er sent, og du er snart træt.
Gamle mennesker kan ikke rumme så meget ... Du må vente til du har udsovet ...
| |
|
Hæææj
Jeg mener, Colombo var i 70'erne.
Jeg havde røde kassebukser. Og det blev også moderne med gulerodsbukser - og alle de bælter man havde - og plastic armbånd/ørenringe.
Jeg var stil forvirret: Slatne fløjsbukser med hjemmehæklede lapper, hæklet bøllehat, fløjlsanorak med broderede blomster på lommeklappen.
Gik til Sweet koncert, Gasolin, Bay City Rollers, BRØDRENE OLSEN YES. Oh, jeg var storfan af de to dejlige drenge. Hel væg med alt, hvad der var i ugeblade mv.
Gik på Tordenskjold i pæn nederdel, glimmerbælte, sød skjorte og høje sandaler og dansede i ét væk. Dengang holdt vi den slanke linie ved konstant at danse - både på diskotek og hjemme.
| |
|
Citat Fra : miritdk Dato : 13-11-05 18:45
hah - columbo vistes første gang i 1068 |
Hmm, enten bæller du Mirit, eller også er du ældre end forventet?!
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 13-11-05 19:40 |
|
Hva' ska' vi lege spø'r vi hinanden
Far, mor og børn eller hvem kommer sidst.
Kø'mandsforretning, skjul eller rundbold.
Kikkassen gi'r os måske en ide.
Bimmer dit feje dyr !
Kikkassen VAR i farver ! Helt sikkert.
Det samme med Magnus Tagmus og Cirkeline.
Gambrinus
| |
|
Peter AG (Gnags), eller hvad han nu hedder...Lige nu på DR1
Han lyder ikke så helt vild knøw, men ok musik
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 19:50 |
|
creamygirl
Han er blevet er alvorsmand det seneste 10-år.
Han oplevede de hårde sider af livet ... og var stille i en del år.
Dejligt han er på banen igen!
| |
|
Okay, han blev da også mere almindelig at høre på som udsendelsen skred frem...Tror han gik lidt ind i sig selv, i det klip jeg så før,
eller også var han "skæv" *G*
Men kors et fedtet hår! ..Men han tilhørte måske gruppen "flippere" i 70'erne - og har så bibeholdt det fedtede look..
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 20:15 |
|
cream...
hvis man vasker hår hver dag, bliver det fedet på under 12 timer.
Måske giver han det bevidst dét look.
Jeg tvivler på, han er usoigneret.
Nærmere "skødesløs elegance"
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 13-11-05 20:20 |
|
"Huset på Decembervej" og Magnus Tagmus var verdens bedste julekalender!
Men er der nogen der kan huske de 2 dukker, der kørte rundt i en bil og hed Kasper og Lisette??? Det er muligt vi er ude i slutningen af 60'erne.....
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 13-11-05 20:23 |
|
Axe...
Dém kan jeg ikke erindre - nok fordi jeg ikke havde TV fra 1966 til 1974.
Vi fik TV i 1974, fordi sønnens far ville se EM i fodbold (eller VM - jeg husker kun, det var international fodbold).
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 13-11-05 21:18 |
|
Grease var ikke fra først i 80erne.......Den er fra 1978 ......muligvis først på plakaten i DK i 79.
Den var jeg lige ved at komme for sent i biografen til, fordi mit ur var gået i stå.
Og min veninde som jeg skulle følges med var tosset, fordi hun var overbevist om, at jeg havde glemt aftalen.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 13-11-05 23:18 |
|
hah - jeg har ikke sovet - bare hygget mig lidt udenfor kandu
creamy - jamen jeg er mindst 116 år eller sådan noget ( sker tit jeg laver en fejl med 0 og 9)
pyyyyyyyyh tak dova - mente nok grease var fra 70´erne
blippelip - jeg har lige kigget på lidt foto - sjooooooooooooovt og helt til grin
og........ vel var farve tv da på markedet i det årti - med garanti - stort indhug i økonomien når farmand ville have det sidste nye
hold da op det er jo mandag snart
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 14-11-05 00:26 |
|
miritdk
NIX!!!!
Du er bare misundelig!!!
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-11-05 00:48 |
|
Citat Men er der nogen der kan huske de 2 dukker, der kørte rundt i en bil og hed Kasper og Lisette??? Det er muligt vi er ude i slutningen af 60'erne |
Jeg kan ikke huske dem.
Men fandt lige, at i DR's julekalender i 1965, var de med. Det hed Juleteatret og handlede om et dukkemagerværksted og et dukketeater.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 14-11-05 09:11 |
|
*rotfl*
Ja ...
Da jeg gik i den stråtækte, skinnede solen hver dag.
Det var altid dejligt varmt om sommeren - og om vinteren var der altid hvid af sne!
Desværre var det altid gråt og snusket i efterårsferierne ... osse kaldet kartoffelferie ude på Bøh-landet! *grin*
| |
| Kommentar Fra : calista |
Dato : 14-11-05 09:47 |
|
Nostalgi!!
Hvad med den grønne parkacoat med kant af snydepels på hætten? Husker med gru min brune fløjlsnederdel med hæklede lapper, min patchwork vest og de brune forede fløjlere som MOAR proppede mig i. Eller den hjemmestrikkede badedragt mormor lavede, da vi skulle på CHARTERferie første gang. (vildt!)
Ak ja.. Hvem husker ikke pludderbukserne/haremsbukserne/ alladinbukserne i 80'erne? De megastore runde øreringe, blå øjenskygge, mascara og lyserød!! læbestift. BALL bluserne, rosignoltaskerne og kappa bukser..
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 14-11-05 09:57 |
|
sannie - må indrømme at mine lyserøde briller også er særdeles populære - indtil jeg mødet et eller andet fjols der kan ødelægge det hele - behold du dem bare på
Calista - parcacoaten var faktisk supergrim men uendelig praktisk - æuw - jeg elsker fløjl men det er da også på vej ind igen - hvorfor det absolut skulle være noget der lige så godt kunne hænge på en mand dengang er mig stadig en gåde *G*
PLUDDERBUKSER - milde kineser - min yndige datter var vild med dem - jeg købte dem kun fordi hun selv ville have dem - og selvom jeg proppede hende i både dit og dat endte hun i dem igen og igen og igen - og jeg nænnede rent ud sagt ikke at smide dem ud
Haremsbukserne var da søde - og er det stadig (jeg lider af stærk smagsforvirring - eller også er jeg temmelig ligeglad bare det er noget jeg kan lide lol)
har stadig et par ball bukser liggende - går lige ud og sender dem til de evige lossepladser
hva´hulen var rsognoltaskerne for nogen dimser - hmm - har vist ikke haft forstand på tasker *G*
| |
|
Gulerodsbukser, alle former for bælter - lissom i dag.
Jeg var i frisørlære, så jeg var sq tjekket
| |
| Kommentar Fra : tedd |
Dato : 14-11-05 10:10 |
| | |
|
Hø hø Tedd - tiden går vel nok hurtigt for dig, hva'?!
Var du discer eller flipper?
Lad os høre noget om herremode i 70'erne.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-11-05 10:34 |
|
Parkacoten fandt jeg frem fra loftet sidste år, og ville smide den ud, men den er også på vej ind igen, og var et hit hos sønnen, og det smittede af på de andre unge, som støg hjem hos forældrene og fik dem til at lede i div. gemmer, der
var faktisk temmelig mange der fandt dem frem Den er tung som et ondt år, men dejlig varm.
| |
|
En stor knallert, hvor man måtte sidde to på.
| |
|
Og Puch tregear
Undrer mig, at molo ikke har ytret sine "mode"luner i 70'erne, hi hi
Tedd - Røg Kings og hørte Kinks
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-11-05 11:05 |
|
Og hannerne brugte "Brut" og hunnerne brugte Anis , ehm... hvordan staver man mon til til ?og Opium. Vi havde også
korte ruskindsnederdele med trykknapper ned foran, og hele kedeldragter, møj besværligt.
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 14-11-05 11:47 |
|
Ak ja, den nostalgi.
Nostalgi er at man kan huske den gang man var ung og det var sjovt.
Men at man bare ikke kan huske hvorfor det var sjovt!?
| |
| Kommentar Fra : calista |
Dato : 14-11-05 11:49 |
|
TABAC!?
Den bruger min pap-svigerfar stadig, føj for putgarten da!
Jeg brugte grøn Date, Anais Anais, Le Jardin, Le Jardin d' Amour eller Musk oil no. 6 *GG* BVADR!
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 14-11-05 11:56 |
|
Var det i 60erne at man startede sin tvivlsomme ryge'karriere' med små cigaretpakker med 5 stks. York (m. filter) eller 5 stks. Eifel (uden filter) ?
Penge var der jo ikke så mange af i den alder og disse 5stks. pakker var billige i anskaffelse. Vi boede på 5. sal og min rygning fandt sted mens jeg sad ved det åbne vindue. Alle skodder røg direkte i tagrenden´og på den måde blev jeg afsløret - en 'venlig' genbo sladrede IKKE til mine forældre, de fortalte dem bare at de frygtede at tagrenden ville flyde over på grund af et stoppet afløb som snart var fyldt med cigaretskodder.
[hør] Det der 'discer' husker jeg overhovedet ikke noget om - det' mærkeligt. Hvorfor husker jeg ikke det?
Old Spice, Anaís Anaís og Musk var sagen - men kunne man få fat på noget af mors parfume var det såmænd lige så godt - man skulle bare dufte af et eller andet.
Mor røg grønne Cecil, far stoppede piben med Primrose tobak. Turen gik til Malmø og Landskrona i Sverige efter billig tobak, kaffe og Dumleslikkepinde. Man drak kaffe og appelsinvand og spillede 500 og Rommy på turen og behøvede ikke at gå i land. Bådene hed 'Vikingebådene' eller 'Scarlet Ruten' som var opkaldt efter Scarlet fra tidens must: Filmen 'Borte med Blæsten'. Det var noget med at filmen ikke blev vist i Sverige og derfor tog svenskerne til Danmark for at se den - ruten skulle døbes og navnet blev, på grund af filmen 'Scarlet'.
Man købte klippekort og fik et hak i kortet når man købte sin toldfri pakke cigaretter.
I Havnegade i København, lå Vikingebådene jeg husker ikke om Scarletbådene osse lå dér - men det mener jeg.
I skolen rejste man sig op når lærerne kom ind i klasseværelset, man sagde 'De' og 'Hr.Nielsen' og opførte sig med respekt (de fleste altså ). Når læreren skulle drilles var det noget med tegnstifter på stolen eller et stykke flyvende kridt når han vendte ryggen til - blev man afsløret gik turen ned til inspektøren hvor man fik et rap plus en gevaldig skideballe. Heldigvis blev det forbudt at slå eleverne
Og - heldigvis blev der indført lørdagsfrihed - MEN - så blev skoledagene til gengæld meeeeeeget længere. Og den lørdagsfrihed var det nu så som så med, for når man nu pludselig havde fået skolefri om lørdagen, så kunne man jo passende tage et lørdagsjob hos en af de handlende
Mit lørdagsjob bestod af opvask hos gadens viktualieforretning, jeg arbejdede der i forvejen hver eftermiddag efter skoletid men nu altså osse om lørdagen, puha, tungt og beskidt job men hva' - det gav en hel tier om ugen
Hver lørdag, når jeg fik 'overrakt' min tier, gik turen direkte til gadens bager hvor jeg købte en Napoleonskage til far, en linse til mor og en wienerbasse til mig selv - og så stod den ellers på lørdagshygge
Enkelte gange frådsede jeg og købte en 'Tvillingeis' til 25 øre (så vidt jeg husker) - det var to bittesmå runde sodavandsis som var frosset sammen på midten, på den lange led og der var skam to pinde i, man troede man fik to is på denne måde, men nej....
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 14-11-05 12:36 |
|
Der var "På med pilen, Palle" med Otto Leisner i tv, DET var sager! Og snakken gik omkring, hvorvidt Demis Rousos havde underbenklæder på under sine store gevandter...
Og nu snakken går på kager...hvor er Napoleonskager (ikke at forveksle med Napoleonshatte), vandbakkelser med mokkaglasur samt kartoffelkager med vandbakkelsesbund blevet af?? Det var sindssygt gode kager!
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-11-05 13:48 |
|
Citat ja Tabac brugte de også, men hva' hed den som var så populær hvis det ikke var Brut?? (muligvis stavet forkert), den fandtes i en serie, deo stif/spray, aftershave og hva' sådan nogle mænner ellers kan finde på |
Det hed Bac. Det mest gyselige produkt. Som deo var det mest populært med "Bacstiften".
Og m.h.t. Demis Roussos ( så ubetinget en af mine yndlingssangere) kan jeg huske, at jeg var dybt forarget engang jeg læste, at Jørgen Olsen (Olsen Brødrene) udtalte, at Demis lød som om, at han enten ingen nosser havde, eller der sad en inde under hans kjortel og vred dem en omgang når han skulle synge.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-11-05 15:24 |
|
Sannie..... jeg giver dig fuldstændig ret, dejligt du kunne huske navnet, jeg har nævnt det et par gange i tråden, men
ingen sagde noget om at de kunne huske den, tja, jeg glemmer den ikke lige med førte, for som du siger hang lugten
bare ved. Bare den ikke som så meget andet, bliver "genindført"
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 14-11-05 15:28 |
|
jeps tabac (kvalmesmiley) - og brut ikke meget bedre
alle de der kager findes altså hos bagere der holder fast i traditionerne - - øhh der dukkede rend mig i traditionerne lige op - haha.
oprør mod alt det nye - ind med gamle ting i hjemmet - bag selv - dyrk selv osv - men hvem gjorde det konsekvent ????
hønsestrik en masse
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 14-11-05 15:35 |
|
Jeg havde lige passeret de 21 somre, da vi gik ind i 1970.
Problemer??? Hvad var det??
Jeg skøjtede gennem tilværelsen - jeg magtede det hele - selv barnet var TIPTOP eksemplarisk.
Og dengang var 24 timer i døgnet temmelig meget.
Det er utroligt, hvad jeg kunne nå dengang.
Fuldtidsjob, mand, barn, socialt samvær til højre og venstre ... folkedans, badminton .... og kom ikke her do!! ....
;oD
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-11-05 16:29 |
|
Sannie, har du så også set, at når man skal strikke strømper idag, behøver man slet ikke skifte garnfarver for at få
mønster??? ret smart... men den førte strømpe er den sjoveste så har man jo ligesom set mønsteret. I 70'erne brugte
min mand hjemmestrikkede pullover når det var rigtigt koldt, de må også godt forblive i glemmebogen
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 14-11-05 18:43 |
|
nope
ingen dims ønsker her - lol
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 14-11-05 19:03 |
|
off topic
miritdk ...
Jeg har sendt dig en mail med Tak for dit indlæg - men den kan ikke leveres. Den kommer retur, så du må nøjes med TAK her!
Mere off topic
www.braget.dk ... hvis du/I opretter profil, så henvis til mig.
Så bliver du/I hurtigere godkendt.
Det er en side for "gamle over 30"!
Men yngre er osse velkomne!
| |
|
I 70'erne spiste man grillbøf/T-bone steak med bagt kartoffel.
Der startede trenden med joggingtøj, sportssko og fritidstøj i det hele taget.
Jeg flyttede hjemmefra i 1977, og var meget forarget over, at folk gik i hverdagstøj om søndagen...
| |
|
Bearnaise blev mega populært
Jeg kom i lære i byens første og eneste modeherrefrisør...
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 14-11-05 19:44 |
|
Citat og var meget forarget over, at folk gik i hverdagstøj om søndagen... |
| |
|
Jam, gik I ikke i pænt tøj om søndagen?
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-11-05 21:39 |
|
Jeg gik ikke specielt i pænt tøj om søndagen, da jeg først var flyttet hjemmefra, sov jeg meeeget længe om søndagen,
med mindre jeg lige var nød til at trække i arbejdsuniformen
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 14-11-05 23:26 |
|
Sitter i bare her og fortsætter helt uden mig ????????? - sikke en tur at komme igennem før jeg nåede her ned hvor der kunne skrives lidt - og nu har jeg pludselig fået huskestop !!!
Sannie - sorry ..... ved ikke hvorfor ?????????????
Pænt tøj om søndagen i netop 70´erne - næææææ - hvis man ikke skulle nogen steder så var det da en dejlig slapafdag
Wouw hvor har jeg været heldig med mine forældre egentlig - ingen dikkedarer med noget som helst - heller ikke før den tid
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 00:24 |
|
"form mail" - aner ikke, hvad det er!
Jeg brugte almindelig OE ;)
| |
|
Vi var som regel på besøg hos mormor og morfar hver lørdag, hvor vi drak kaffe mv til DanskToppen og min far og morfar så fodbold.
Jo jo, indtil jeg flyttede hjemmefra var det søndagstøj, do!
Det kan jeg nu ikke længere kalde det - ihvertfald har det skiftet udseende
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 00:38 |
|
mir
Jeps - først brugte jeg linket - bagefter skrev jeg det manuelt ... men ingen gevinst! ;-(
Jeg kan lige prøve én gang til - måske har min udbyder drillet!
Momento ...
| |
|
Det er da vist godt, at jeg abonnerer på begge tråde her - ellers ville jeg ikke ane, hvad mirit og Sannie snakker om
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 15-11-05 01:21 |
| | |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 09:04 |
|
Allerede dengang???
Hvad kunne I dog bruge dét til - déngang?
| |
|
Opbevaring af hemmelige dokumentååår uhhhhhhh gnæk gnæk
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 15-11-05 09:21 |
|
Sannie... vi kunne ikke bruge det til en s... , vi sad bare der og skulle finde ud af hvad der var på de der lange hullede
strimler. Vi lærte også om modulus 11, udregning af personnumre, det kan man skam bruge til mange unyttige ting, ej
det har jeg så også lykkelig glemt igen, det skal jo ikke bruges til noget i min hverdag
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 15-11-05 09:37 |
|
Et par år senere, fik vi også hulkort på mit arbejde, de hulkort blev så sendt videre til en edb-central, som så printede
ud for mit firma.. gad vide hvor mange der er blevet arbejdesløse efter pc'en blev indført
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 15-11-05 10:23 |
|
Var der internet allerede i 70erne
Da jeg tog sproglig handelseksamen i 75-76, fik de på skolen....ikke computer.....men nok en forløber, en indretning der hed en fjernskriver.
Og jeg blev sat til som opgave, at oversætte den megatykke engelske instruktionsmanual på maskineriet.
Shit en gyser det var, med alle de tekniske udtryk, dengang anede jeg knapt nok hvad et tastatur var for noget.
Det mest tekniske vi begav os af med var et hakkebræt af en skrivemaskine.
;-D
mvh dova
| |
|
Seføli skal vi ned at stemme - øh, jeg skal!
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 10:36 |
|
off topic
Jeg har svært ved at finde rette plads (politisk).
Jeg synes, politikerne bruger mere tid på at sable hinanden ned - end at holde sig til emnet.
Jeg ved, hvor jeg står - og jeg brevstemmer altid i god tid - for ikke at risikere, at jeg falder og brækker benet på vej til valgurnen!
Så jeg skal ikke ned/op og stemme i dag!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 15-11-05 10:43 |
|
dova *GGG* fjernskriveren kom langt før det - selv min mor vidste da hvad det var - selvom hun kun havde set den Vi havde sådan en larmende en stående hvor jeg var i lære - pføj hvor vi alle hadede den lol. (mener den kom frem i tyverne - og så arbejdede sig ind her og der.)
Høh - jeg var i lære - længe før 70´erne - i et firma med verdens ældste - tror jeg - omstillingsbord - hyggeligt men temmelig irriterende. (klapper der faldt ned) - gammeldags firma med hr direktøren osv - og kors for nogen skrivemaskiner - min far havde en supermoderne der hjemme så jeg fattede ikke de oldsager ..... de havde da ikke noget med putere at gøre mig bekendt ????
Den første computer var vist en gier ikke ??? Jeg kan huske bøvlet med båndstationerne lol - og det langt hen i 70´erne og nogen steder kørte der båndstationer helt ind i 80´erne - underligt for os der lige fik kendskab til de første hjemmepc´ere lol.
Samm år jeg blev udlært kom jeg ind som vikar i et herligt moderne firma hvor omstillingen var helt i top uden dimser og hvad ved jeg - herligt
Jeg ved egentlig heller ikke hvad hulkortene egentlig duede til - husker det heller ikke mere
Til gengæld fik jeg købt mig et stereoanlæg der sagde spar to i mange år - til stor forargelse for alle naboer (blev senere købt at en discotek ejer - og kørte i nogen år i københavn - gad vide hvad jeg tænkte på ?
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 10:52 |
|
mir..
*rotfl*
Diskotek-anlæg i en privatbolig! *fasag**LOOOOOL*
Nej nej nej ... det er ligegodt dagens GRIN!
| |
|
miritdk - Bor du samme sted endnu? Eller er taget faldet ned over hovedet af dig?
| |
|
Sannie - kan du ikke lave en liste med alle "dine" **. Jeg sidder og digter, men fatter ikke ret mange af dem
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 15-11-05 10:59 |
|
Hanne - nej det gør jeg ikke - det var i min allerførste lejlighed - to værelser - og jeg ved taget holder - nok fordi jeg blev nervøs over klagerne og fik skidtet solgt .... tror de naboer ville have revet hovedet af mig hvis de havde turdet lol
Har en lusket mistanke om at en nabo her i nærheden har noget der ligner - kan høre dem ret tydeligt selvom der er et godt stykke vej - lol
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 11:17 |
|
Opskrift på mine **=
*rotfl* = Rolling on the flor laughing
*fasag* = Falder af stolen af grin
Det er vane fra hjemmesiden - dét bliver de konverteret til animerede smilies!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 15-11-05 11:40 |
|
wouw nordsted1 - må siges der var vind i sejlene da LOL
sannie - rpgag =ruller på gulvet af grin fik jeg engang at vide og bruger den aldrig lol
| |
|
Så kan hun holde sig oppe hele døgnet
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 17:30 |
|
*rotfl*
Husker Du ...
På DR2 i morgen aften (16. nov.) kl. 21:00
Lige præcis fra dén tid, det handler om her i tråden!
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 15-11-05 17:35 |
| | |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 16-11-05 07:35 |
|
Ja, efter den første flaske var man også ved at få kvalme af den, men den var godt nok et hit.
Uglabluser, var det ikke også i 70'erne??
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 16-11-05 09:43 |
|
morn sannie - du kan bare ikke la´vær hva´????? det hed u g l a - og var meget ugly - lol.
Har lige været ude med affald og mødte to unge mennesker i parcacoat og træsko - hahahaha - tror man skal på genbrugen
Postbudet har for i øvrigt det der palæstinenser tørklæde på lagde jeg mærke til igår -og idag - han er næsten helt væk *G*
Hmmmm tror bestemt en megettætpånabo må følge med her - igår blev der spillet nostalgimusik hele dagen - idag til morgen dukkede hun op i anorak med kængurulomme - tro det eller ej- i brunt og orange med blomster på LOL
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 09:50 |
|
NEJ NEJ NEJ
Arghhhhhhhh .... Din nabo spionerer ... Skidt - Bare der ikke er kold krig!
mir..
NEJ ... Jeg KAN ikke lade være - det er min indre drillenisse, der er på spil!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 16-11-05 10:01 |
|
mirit..... Det var dog utroligt, du må jo da snart føle dig henført til 70'erne igen. Anorak'en var da også upraktisk at
få af og på, man havde ligt brugt tid på at sætte håret, og så sad det af møj til, når først man havde fået anorakken
af/på, det mest praktiske ved den var den store lomme, der kunne godt nok være meget i det nervøse velour kan
jeg ikke huske fra 70'erne. Parcacoaten fandt jeg frem fra loftet sidste år, og jeg har lige tjekket, partisaner tørklædet
har jeg skam i skabet endnu, sammen med et guds velsinelse af bælter, meeeen hvis jeg stritter det ud nu, bliver det
nok moderne til næste år??
| |
|
Nordsted1 - du må IKKE smide bælterne ud!
De er topmoderne NU.
Jeg smed desværre mine ud for flere år siden.
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 10:14 |
|
Jeg havde lige lavet et bega langt og klÅWt indlæg - dét har cyber spist!!!
Nå ... jeg prøver lige igen!
Jo, jeg kan godt huske velourtøjet.
Jeg ville ikke selv ha´ det, men jeg var vild med de modige afslappede piger, det så så afslappede ud i deres flade sorte fodformede og gevandterne af velour i brune/bordeaux farver med små spejle monteret (hæklet) på tøjet.
Og de duftede ofte af hennah og pot eller hash.
Jeg kan ikke selv tåle at ryge det - men jeg har altid elsket duften!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 16-11-05 10:22 |
|
Hanne.... jeg kommer for lidt ud i det virkelige liv, jeg havde slet ikke opdaget at bælterne var in igen, gad vide om
de mon ikke er krøbet efter alle de år i skabet?
Sannie... når du omtaler velouren på den måde med spejlene, kan jeg da godt huske tøjet alligevel, men det var jo
hippierne der mest brugte det og hennah'en, jeg var en blandings en, men mest discer
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 16-11-05 10:29 |
|
mirit.... sidste år fablede min datter om nogle sorte sko, der lige var kommet frem, og som hun måtte eje, men de var
udsolgt, meeen lige pludselig fandt hun dem, engang vi var på bytur sammen, og hun hev mig ind i forretningen, for nu
skulle jeg bare se de mest dejlige sko, jeg skrubgrinede for det var jo bare de der kinasko
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 16-11-05 10:44 |
|
sannie.... mit ene bælte er ligesom et målebånd, men med den fordel, at det viser en mindre livvidde jo mere man
spænder det ud, så iflg. bæltet er jeg noget af et nips.
mirit.... jeg havde bare forestillet mig noget helt andet, da hun fablede om de sko, jeg havde faktisk selv glemt at de
havde været fremme, til trods for at jeg selv brugte dem meget.
Nu vil jeg lige gøre jer lidt misundelige, tror jeg nok. Mine forældre gav mig simpelthen den bedste gave da jeg fyldte
50. De havde siddet og taget foto's ud af deres album og lavet et nyt til mig, med billeder fra jeg blev født og til nu
det er bare guld!!! Noget af det mest sjove er, at se at vores datter er en tro kopi af mig og så det at man se kan
hvordan moden skifter
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 16-11-05 10:46 |
|
sannie>>
Citat Exalon, Jomfruburet (brugte jeg som "morgenbrødsgåhjemsted"), Prater, og et par stykker mere jeg ikke kan huske navnene på!
Den ene lå i Kattesundet (dengang) men rykkede senere op til H.C. Andersens Boulevard. |
IHHHH - der kom jeg osse - dog ikke 'Jomfruburet' - men jeg husker tydeligt de glade lørdage i EXALON og PRATER. Exalon lå lige om hjørnet når man går ind på Strøget, det var bare stedET man kom
Jeg mener at 'Jomfruburet' osse lå på Strøget, lige overfor Exalon og oppe på 1.sal - men husker det ikke så tydeligt og måske er det forkert.
De gladeste minder har jeg dog fra gode gamle Prater med de små listige lamper på bordene MED TELEFONNUMMER PÅ SKÆRMENE *GGG* - du go'este, og så var der livemusik og optræden i Prater. Hver gang det var en tryllekunstner og han/hun var færdig med sit nummer, vendte kunstneren sig om og kiggede opad mod de der sad deroppe og takkede fordi de tav omkring dét de kunne se - som vi andre ikke kunne se. Jeg fandt ALDRIG ud af om det virkelig var sådan at dé der sad deroppe virkelig kunne se hvordan trylleriet foregik.
Jeg husker den kæmpe store 'diskokugle' der hang i loftet i Prater og sendte farvet lys ud på os allesammen.
Jeg mener at Prater lå inde i dét der, nogle år efter, blev kaldt 'Den sorte Firkant'. Eller var det Kapelvej. Ikke langt fra Prater lå en 'beverding' der åbnede kl. 5:00 morgen og havde de dejligste rundstykker - smart når Prater lukkede kl. 5:00
I, jeg mener det var Korsgade, lå et listigt sted der hed 'Allotria' eller sådan noget, det var osse med live musik, der kom jeg osse meget.
Så kom jeg osse på 'Tyrolerkroen' som før min tid, havde heddet 'Zigeunerhallen' - jamen dette sted var næsten min nabo i nogle år, så klart at det var der man kom med vennerne, så startede vi hos mig og senere gik turen til Tyrolerkroen. Der var OSSE live musik og optræden og de havde de lækreste 'Parisertoast' - med oceaner af kapers og rå løg *ggg*.
Sig mig engang - var der egentlig ikke rigtig mange steder der havde optræden og
livemusik den gang?
*åhhhhh disse minder....*
Nu skal jeg forberede morgendagens fødselsdag for datteren - hun er flyttet hjemmefra men har tigget sig til at farmand og moAr endnu engang holder dagen for hende - man er vel nem Men 'SÅ er det altså også sidets gang min pige!!' (jaja...).
Forresten - de der farver, brunt og orange, jeg tror de er liiiige ved at komme igen!
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 12:50 |
|
vil.du
Du har helt ret.
Jomfruburet lå over for Exalon ... oppe på 1. sal. På 2. sal var der stadig disco-dans.
(Eller osse var det omvendt med 1. og 2. sal)
Jeps. Prater lå i den gade - (Stengade??). Det blev revet ned sidst i 70´erne.
Ja!! Det var sjÅÅÅÅwt med dé dér telefoner på bordene.
'Tyrolerkroen' - lå den ikke på hjørnet af Jagtvej og Arresøgade?
Jeg arbejdede på Jagtvejens posthus fra 1973 til 1979 - og da var det lidt på retræte med 'Tyrolerkroen' .
Jeg går aldrig i brunt ... men orange ER "min" farve, og jeg har lige investeret i en ny "orange sag".
I dag hedder det dog "Brændte jordfarver"! *LOOOOL*
Væk med nostalgien - det KUNNE jo gå hen og blive for gammeldags! *grin*
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 16-11-05 13:26 |
|
jomfruburet havde bar og café i stue etagen - og alt det sjove ovenover
Jeg blev ski smidt ud derfra meeeeeeeeget tidligt - vi var en gruppe piger der spillede der - men jeg var for ung - så jeg måtte ikke være der selvom vi ingen kontakt havde med publikum - det blev en meget kort karriere
Sannie... orange er ligesom rød osv en signalfarve der VIL noget *GGG*
- har også en bluse og en slags trøje i orange ( og stribede bukser i orange og jord fra engang - der IKKE bliver smidt ud før de går i laser det ikke kan gøres noget ved LOL)
høh - fandt lige før et sæt ying og yang øreringe med ring og kæde - dem har jeg ikke været opmærksom på i maaaaange år lol.
Hvordan kan nostalgien blive for gammel -????????
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 13:34 |
|
vil.du
Jo, der var levende musik "alle vegne" - det var før diskotekernes storhedstid.
Exalon brugte meget "Blue Notes"!
Så var der osse jazzstedet Vingården - hvor Papa Bue spillede - og Paul Dissing hyggede sig dernede osse!
På Christianshavn var der osse hyggeligt på Fingerbøllet.
Dér lærte jeg at drikke "Kande". MUMS ... hvis ikke det gav næring til garderobeviraerne, ville jeg drikke "Kande" hver dag!!
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 16:43 |
|
Jahhhhh ... Hvids!!! ;)
Apropos dét område ...
- og til noget HEEEELT andet ...
Strøget og hjemmelavet chokolade. Er der nogle af jer, der kendte til Nordfeldt Chokolade?
Noiii - dét var mums.
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 17:15 |
|
Nordsted1
Jeg hviskede bare til mig sÆÆÆl ... jeg kunne jo ikke vide, du var mundaflæser!!
Jeg fortsætter lige med at snakke med mig sÆÆÆl!!
Netto havde de lækreste Guldbarrer fløde med karamel krokant - 5 stk for en tyver.
Da jeg kom hjem, var der hoppet en stribe med i min taske - og nu kan jeg ikke finde dem.
De er helt og aldeles borte!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 16-11-05 17:21 |
|
HVÆÆÆÆÆÆÆÆS - der er noget mystisk med chokolader - især de der flødenoget - for det meste forsvinder det helt af sig selv ud af skabe og skuffer - møgirriterende når man lige tror man har noget GRRRRRRR
Desuden - marcipan - den rå - muuuuuums - og den begynder at ligger i store bunker rundt omkring - suk !!!!! Den behøver ikke have hverken nougat eller dadler - vel ?????
;-D
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 16-11-05 17:44 |
| | |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 17:57 |
|
Nej ... jeg mener, det var i ... Næhhh ...
Den er vist blevet sendt et par gange ... Jeg tror, det kan ha´ været i slutningen af 70´erne og starten af 70´erne.
Familien Ashton var vist 10 år tidligere.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 16-11-05 18:46 |
| | |
|
Poncho havde jeg i ca. 69.
Mørk chokolade til mig tak
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 16-11-05 22:26 |
|
Pernille og Senator ... og Tommelise!!!
Et helt specielt bolche der hed Hollandske Klumper ...
Japansk restaurant Tokyo på Vesterbrogede ... oppe på 1. sal og spise Sukiaki MED pinde ...
| |
|
Jeg så Pernille og Senator i en kiosk forleden dag!
Var liige ved at købe en af hver af ren nostalgi
miritdk - ja, der skal være mindst 70 % cacao i den! uhhmmmm
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 16-11-05 22:53 |
|
statoil har både pernille og senator- men senator er ikke som dengang
(købte dem begge lol)
nogen der så husker du i tv ??????
| |
|
Ja, jeg så det.
Ungdomsoprøret osv.
Sikke et sprog
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 17-11-05 00:32 |
|
.o0...(hold da helt fest, man skal holde sig til her, hvis man vil følge med *GGG*...)
Sannie>> Tyrolerkroen lå ikke på hjørnet af Jagtvej og Arresøgade, den lå på hjørnet af Jagtvej og Fensmarksgade, i øvrigt mener jeg at der, en kort overgang, var rulleskøjtehal/bane, da Tyrolerkroen lukkede
Uhhhh en "Kande" 'GISP' - kun en tåbe frygter ikke en Kande! Du go'este, jamen da jeg, i sin tid, flyttede ind på lokkegiet i Ryesgade, var det en tradition at 'nye' beboere skulle 'døbes'. Det foregik på en bar der hed 'Broen' og alle deltog. Der blev så serveret sådan en "Kande". Det smagte HERLIGT - uhhmmm....man kunne drikke i spandevis (og dét gjorde man).....men første gang man så liiige skulle ud og tisse... BOIIIING (jeg husker ikke engang hvordan jeg kom tilbage til kollegiet men det havde de andre kollegianere så sørget for - de vidste hvordan det plejede at gå). jeg havde aldrig smagt sådan noget før og anede ikke hvad det var - men GODT, dét var det
Mirit >> Marcipan skal være i selskab med PISTACE eller NOUGAT - basta! (og så piller man lige marcipanen fra, SÅ er det lækkerier (mums).
Jeg er ikke til hverken nødder eller marcipan - og ærgrer mig lidt over det, øv.
Familien Ashton - jaaaaaa, gaderne lå øde hen
Da vi købte vores første hus, var der sådan en serveringslem mellem spisestuen og køkkenet, den hed aldrig andet end 'AshtonLemmen' *GG*.
.....kan I huske de LÆKRE chokolader fra Toms - Guldpokaler / Rompokaler /Likørpokaler?? Uhh det var sager...
Og de små karamelfodbolde (senere kunne man osse få dem i lakrids) - de kostede 5 øre. Pinohiokuglerne kostede ikke så meget som fodboldene.
Studenterbrød
OG - natnat
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 17-11-05 07:48 |
|
Pinohiokuglerne får mig lige til - for en kort bemærkning - at springe lidt længere tilbage i erindringerne. Jeg smutter lige ned i barndomsminderne.
I gaden, hvor min mormor og morfar boede, lå Ismejeriet og købmanden på hvert sit hjørne.
Det var en vidunderlig duft af alting i begge butikker.
Foran købmanden var et stort fortovshjørne, hvor vi unker tegnede hinkeruder.
Oven over købmanden bøede et dansk/italiensk ægtepar. De "fik skrevet" deres varer, så datteren var meget populær - hun kunne bare gå ind til købmanden og hente "kridt på kridt" - og så var hinkeruderne en realitet.
Hvis vi unger var så heldige at få fravristet en 5- eller 10-øre fra vores voksne, nød vi at gå ind til købmanden. EEn ad gangen!!!!!
Købe for 1 øre Pinohiokugler og spejderhagl og så ellers ud igen - for at holde øje med, når købmanden var på vej ud i baglokalet.
Når døren næsten havde lukket sig efter ham, gik næste 2-øre-ejer ind og bad osse om slik for én øre.
Noiiiii - hvor vi bare følte os uartige. Og købmanden turde ikke afvise os, for tænk hvis vi gik hjem og brokkede os - så mistede han måske en voksen kunde!
Vi følte os højere og højere jo mere rød han blev i hovedet - og til sidst sendte han konen ud i butikken!
Hende turde vi ikke drille ... og så var dén fest slut - for dén dag!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-11-05 08:17 |
|
Hvor blev salmiakstængerne af??
Og så kom vi i EF
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 17-11-05 08:36 |
|
Salmiakstængerne er fra ovenstående hinkerudetid - den blev snoet ned i en plastikmælkeflaskekapsel - så kunne man slikke på den mega længe.
Og de små salmiak-ruder kunne laves til en stjerne på håndryggen - så havde man sin lakrids lige ved hånden!
Ohhhh - ja ... dét gjorde vi da osse!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 17-11-05 09:42 |
|
haha de der salmiakstænger osv dukkede også lige op i axelises forrige spørgsmål der gik amok i nostalgiske indlæg og lidt til lol. http://www.kandu.dk/dk/spg/74473
håber da hun har fået fjernet flueben begge steder LOL
Men jeg dukker også lige ned i en tidligere tid - barndommens vidunderlige minder lol.
Mine forældre formåede meget tidligt at gøre rimelig tilgængelige ting ualmindelig attraktive - vi have et lille sommerhus i herlev - og de yndede at køre på cykel fra kbh og derud - jeg husker jeg sad bagpå og bare nød turen - men ventede utålmodigt til vi var nået halvvejen - for så stoppede de og holdt pause - ved en bager !!!! Forventningen blev så indløst ved køb af 3 rosenbrød - den rene fest for mig (hvem filan kan finde rosenbrød nogen steder idag - undtagen de steder hvor der ligger et tyyyyyyyyndt lag wienerbrødsbund og megahøjt glasur ?????)
Mine forældre fik så varm kaffe - og jeg fik ½ liter sødmælk - sodavand var kun til specielle lejligheder ( senere gik det op for mig at min far faktisk både fik rosenbrød og bagerens dårlige øje - hmpffff)
Hvorfor jeg tog det elendige rosenbrød med videre i livet og min datter også synes rosenbrød var åhhh så dejligt ( vi skrabede glasuren af ) er mig en gåde - men sådan gik det bare *G*
Hold da ferie - det er læææææææææænge siden jeg har fået rosenbrød - ville ellers lige være sagen når man nu er kommet i tanke om det - lol
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-11-05 10:04 |
|
Ha ha, og øv bøv, jeg fik bare rosenbrød i går, sønnen arbejder i sin fritid på en tankstation/kiosk, og havde så taget
et med hjem, det var rigtigt dejligt, nu jeg ikke havde chokolade.
Lige en tanke, hvorfor hed/hedder det Pinocciokugler, han havde da ingen??
Salmiakruderne kan købes endnu
| |
|
Har I lagt mærke til, at de nu hedder Pepito?
Der var nok nogen, der kom i tanker om det samme, som dig Nordsted1
| |
|
Og man kan ikke købe lakrids-fodboldkugler, UDEN at købe en pose med alt noget andet, som IKKE er så godt.... ØV ØV
| |
|
Ja, det er ærgerligt, supersine - skal vi ikke klage til nogen?
Jeg kan tydeligt huske (hvilket er fantastiskt), at jeg skulle dele fodbolde ud på min fødselsdag i 2. klasse.
Dén store pose og så få lov til at dele dem ud til alle i klassen...
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-11-05 15:17 |
|
IIIIIIIh altså jeg skrev da EN nellike
Hold så mund med alle de der lækkerrier, det er jo lige før jeg bliver nødt til at sende sønnen i byen (har ikke selv lyst
når det er så koldt), ej det er vist for uretfærdigt??
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 17-11-05 15:42 |
| | |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 17-11-05 17:51 |
| | |
|
Kuk kuk - hej miritdk - jeg står liiige her - og fryser.......
Merete Merete, luk vinduet op og hør min harmonikavise...........
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 17-11-05 20:11 |
|
de der spyer skal nemlig myrdes - ingen grund til at huse dem (ingenting her heldigvis lol)
sad lige og talte med en veninde om gamle dage - hun synes 70´erne var det værste årti hun havde oplevet - hmmmm ??????????? Hvad var da så galt ?????????
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-11-05 20:33 |
|
Der må være noget galt med din venindes hukommelse, med alderen husker man da bedst de gode oplevelser?? Eller
levede hun i konstant kærestesorg, som jo kan tage hårdt på en i teenageårene??
| |
|
Å, pyh, jeg blev helt bange for, at I ville afskaffe årstiderne!
Jeg holder meget af, at vi har fire årstider. Jeg kunne IKKE leve i 25 graders varme ALTID - nope.
| |
|
Heller ikke her Hanne..... Når det er MEGET varmt, bliver jeg da inde i skyggen *GGGG*
Og forestille dig, at holde jul i 25 års varme???? GISP..... Så det er godt, du også holder af hele FIRE årstider
| |
|
Uha, det var dejligt at være syg som barn
Jeg blev vasket i sengen, dynen blev vendt efter en god kold udluftning, ahhhh.
Sengen var fyldt med legetøj, klokkespil, kortspil, som jeg legede, var rugbrødsmadder, som jeg "smurte" med den tungespatel, som lægen havde brugt, da han KOM PÅ SYGEBESØG. Så pakkede jeg dem ind i smørrebrødspapir.
Så vendte bøtten lige plusli'! Jeg lå feberhed og havde ikke lyst til noget, min mor fór hen til telefonboksen og ringede til lægen. Da hun kom hjem, sad jeg op i sengen og sang af fuld hals .
Så hen til boksen igen, tilbage - og lægen var allerede kommet, jo jo, det var sygetider
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 19-11-05 20:14 |
|
åh ja - hyggen ved en voldsom forkølelse oplever man ikke helt som voksen
Dengang kom lægerne endnu lidt hjem til deres patienter - hvis man ikke lige boede hvor "reformen" var trådt ind pga whatever - lol - hvor er vores huslæge idag ?
hmmm - sorry negative tanker har ikke rigtigt noget at gøre her
Jeg fik forresten altid franske pebermynter når jeg så med en forkølelse - herligt - er stadig vild med dem og ikke kun ved forkølelse lol.
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 19-11-05 20:26 |
|
Jaaaa... Hjemmelægesygebesøgsudrykningskørsel.
Nu skal vi endnu længere tilbage.
Min morfar var læge i Hoptrup og havde derfor bil under krigen.
Når telefonen ringede, var det min morbror's tjans at skynde sig ned i garagen
for at få fyret op under Ford-A'en (Gasregerator)
Og så brokker de sig over udrykningstiderne i dag.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 19-11-05 21:08 |
|
Jep Mirit
Og man skal tikke og bede for at få lov til at komme til lægevagt.
Der er noget HELT galt.
Hvad er det, jeg har fået skrevet ????
Gasregerator -> Gasgenerator !
Gambrinus
| |
|
Gambrinus, skal man ligefrem være en bombe for at få lov til at komme til lægevagt?
Min barndoms øre-hals-læge gav legetøj, når man var nede at få pustet ører ud - og få gravet en perle ud af næsen
, som pludselig, helt af sig selv, var smuttet derop midt i en dansktime i 1. klasse.....
| |
|
Nej, det er sq for dårligt - velfærdssamfund - HA!
Ja, hvad kan sådanne læger ikke være "skyld" i
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 11:19 |
|
uanset hvad - så synes "dengang" i de fleste tilfælde at kalde på de sjoveste og dejligste minder - og er denne tråd ved at sætte rekord i smalsnakken mon ????? Kan en positiv tråd gøre det er det ikke helt galt da
i en telefonsamtale idag kom jeg til at snakke om husleje - og hold da op -der er sket forandringer der vil noget *GGG*
i den forbindelse fandt jeg et lille notat i en bog min far har skrevet diverse ting op i - og i den står der at han ( de begge selvfølgelig min mor var jo også med) i 1969 - 1974 betalte den høje sum af 472 kroner i husleje i en andelslejlighed der var købt kontant for et for mig ukendt beløb tilbage i 1959 - hvor hele ejendommen blev købt af andelshaverne for 3,8 mill. (svært at få idag lol) - det skal lige siges at ejendommen havde omkring 300 lejemål ialt -
samme lejlighed købte jeg da mine forældre valgte at bo et andet sted lige ved - og betalte der omkring 600 kr efter et år - en formue *GGG*
| |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 20-11-05 11:37 |
|
Tag, tig, tag, tig, tag, tig, tag...mmmmuuuuuuuuB
Stavepladen skal stilles om til vintertid.
Hvor blev mit indlæg af ???
Jeg sendte det klokken lo.. i morges og SÅ det altså selv.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 12:00 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 20-11-05 12:06 |
|
ckristianshavn ?
Jeg har en undskyldning.
Min venstre lillefinger, på venstre hånd, helt ude til venstre, har sovet i 4-5 uger.
Der er sket en eller anden kortslutning.
Det er ski.. træls. Den kommer hele tiden i vejen.
Nu har jeg været til læge og hun gav mig ret i, at den er i udu.
Så nu vågner den nok på et tidspunkt.
Gambrinus
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 20-11-05 13:38 |
|
Sannie >> Naaaah? 'Asyl for børn'? Naaaj? Hed den ikke 'Dronning Louises Børneasyl'? Og lå den ikke i Bjelkes Allé der går mellem Jagtvej og Stefansgade?
Nordsted1>>
Citat Lige en tanke, hvorfor hed/hedder det Pinocciokugler, han havde da ingen?? |
Havde han ikke ?
Salmiakstængerne - mums, rullet sammen i en kapsel fra de hvide mælkeflasker eller rullet sammen og sat fast ovenpå håndryggen
Stærk tobak og knæhøj karse
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 13:52 |
| | |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 20-11-05 14:27 |
|
Mirit> jeg gik osse i den børnehave som barn og senere arbejdede jeg der i alle skoleferier - til en FANTASTISK løn - jeg fik nemlig hele 100 kr. for at være der i det meste af sommerferien, jeg var med mine forældre i vores sommerhus ved Limfjorden i 3 uger, resten af tiden arbejdede jeg i børnehaven - finfin løn
Det var sjovt at det var samme børnehaveleder da jeg fik feriejobbet i børnehaven, som dengang jeg selv gik der - nemlig Frk. Hviid
Og ja - det var de brune mælkeflasker der havde plastkapsel, de hvide havde vist folie - meeeeen man KUNNE nu købe sådan nogle plastHÆLDEkapsler til de hvide flasker.
Og så så vi Belphegor (udt. belfigår) i fjernsynet - du GO'ESTE den var godtnok uhyggelig (?)
Tedd>> Tjae - jeg har nu endelig, efter at have 'mistet' adskillige laaaange, skrevne ting, vænnet mig til at markere/kopiere før jeg trykker 'send'
Ærgerligt men åbenbart nødvendigt.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 14:31 |
| | |
| Kommentar Fra : Gambrinus |
Dato : 20-11-05 14:41 |
|
Gambrinus, du har følgende muligheder
Skriv dit indlæg
Her kan du indlægge en kommentar til spørgsmålet.
Abonnere på spørgsmål
Her kan du vælge at følge med i udviklingen af dette spørgsmål. Dette forbliver anonymt, og du vil få tilsendt en e-mail, hver gang der er et nyt indlæg til dette spørgsmål.
Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 14:43 |
| | |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 15:01 |
|
vil.du Dato : 20-11-05 13:38
Nej nej, den lå skam på Jagtvej. - det er muligt, den ikke eksisterer mere - det er jo immevæk næsten 30 år siden! *grin*
mir ...
Både de brune og de hvide mælkeflasker havde metallåg. Man købte plastiklågene seperat - og de passede til begge typer!
Ydunsgade.
Apropos indlæg, der bliver væ´k:
Jeg har gjort det til en vane at kopiede det, inden jeg sender det ... så ligger det "på lager", kvis kandu skulle ha´ haft udsmider og makulatoren aktiveret!
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 20-11-05 15:02 |
|
Hmm....var Belphegor fra 60erne? Uhhh jåw, den var uhyggelig og 'mårdern' blev først afsløre i aller sidste afsnit og i aller sidste minut - jeg kan ikke huske hvem det var der spillede hovedrollen men det var en skuespiller - pige med et fransk navn.
Gambrinus - kan du så få vækket den bette finger! Det er ALT for tidligt den sover!
'De uheldige helte' med Roger Moore og Tony Curtis? Curtis med de vanvittigt charmerende blikke og de mystiske sorte skindhandsker og Roger Moore med sin aldrig svigtende stil og elegance....eller var det mon senere?
LASSIE?
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 15:07 |
|
sannie - ikke ydunsgade - den der gik mellem slutningen af nørrebrogade og hillerødgade ?????
og perry mason - hohooooooooooo - sonja fra saxogade - nå jeg lidt for en hver smag lol
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 15:10 |
| | |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 15:21 |
| | |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 15:33 |
|
*ha*
Slikbutikker var der mange af - den gang - og det DUFTEDE at komme ind i dem!
Det var dengang, verden duftede af alting:
Vanille, nybagt brød, selv SMØR duftede, svesker i løs vægt ...
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 15:43 |
|
JAHHHHHH :D En lækker klump i munden, så den kunne smelte! :D
(Dét kan jeg ikke i dag!!!).
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 19:04 |
|
Jeg kan stadig finde på at lave fedt med løg ... MUUUUUMS
Og endnu bedre: ANDEfedt blandet i, så andesmagen følger med.
Sådan en humbel gammeldags stenbagt surdejgsrugbrød med groft salt ... WOW *savleikon*
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 19:44 |
| | |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 20-11-05 20:32 |
|
Vi får (stadig) gammeldags risengrød med smørklat i PLUS gammeldags nisseøl (mørkt hvidtøl rørt med sukker (bvadr)) - juleaften - KUN for at holde traditionen. Og risengrøden serveres skam i små lerskåle og spises med træskeer
Fedtemadder - jåw de smager herligt og man lukker øjnene og tænker på barndommen MEN - så snart jeg blot kigger på sådan en lækkersvend får jeg en kæmpestor pubertetsbums lige midt i fjæset - sådan en der VIRKELIG sladrer om at det ikke er smart at nyde fedtemadder
Havremarkens Skole i Husumgade
Ja - Nørrebro Bio, Bella Bio og ikke at forglemme Jagtvejens Coloseum Biograf med sine midnatsforestillinger? De begyndte kl. 23:00 og så var der 2 eller 3 film ud i een køre - i Coloseum, bageste række på balkonen, dén var forbeholdt kæresteparrene.
Slikbutikkerne, ja der lå en stor slikbutik lige på hjørnet på Nørrebros Runddel og så lå der en mindre slikbutik lidt nede ad Nørrebrogade, den sidste var 'berømt' for sine herlige softice - jeg havde eftermiddagsjob der og solgte softice Når det var sommer og søndag, stod folk i kø helt ned ad Nørrebrogade for at købe de herlige is.
Oppe i nærheden af Nørrebro Station lå så Nora Biografen og lige ved sidne af dén lå osse en stor slikbutik - jojo, der var skam tjek på dem
Nørrebro Parken - jamen der er jeg nærmest vokset op - lige fra sandkassen og det herlige soppebasin, til senere da jeg var fraflyttet København og selv havde fået børn, når vi så besøgte mormor og morfar, skulle mine poder selvfølgelig over i 'Parken' og lege - vi bor på landet og Nørrebro Parken var nærmest Eldorado for vores unger. Meget er dog ændret....alt alt for meget.
| |
|
Jeg lavede risengrød i sidste uge - 2 gange - mååms.
Er der da slet ikke nogen fra Åååårhus herinde?
| |
|
Jeg føler mig uden for
Må man slet ikke være med, når man er sønderjyde????
(Du er jo importeret sønderjyde Gambrinus *GGGGG* - så du kan jo snakke med )
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 22:26 |
|
tedd
Oyyyy - hvor heldigt, at jeg netop boede i København i 70´erne! *rotfl*
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 20-11-05 22:33 |
|
Vejret var meget bedre dengang - og alt smagte bedre ... undtagen vin og spirutus - men néd skulle det ... om lørdagen! *rotfl*
Ohhh ja!
Det var dengang sne lå i metervis høje driver - og det sneede kun, mens man sov. I vågen tilstand var vejret altid godt - uanset om det var sommer eller vinter!
Noiiii - somrene dengang!
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 20-11-05 23:21 |
|
vil.du du sætter gang i flashbacks her lol - nora bio var vist noget med sidste række og fyfyfy - ikke at forglemme at de pludselig fik alle tiders grill-pølse-popcornbar tilknyttet
Den med sidste række gik aldrig i bella bio pga en emsig kontrollør lol. (han var ellers skøn den krøltop jeg havde hægtet mig godt fast i haha)
Softice ved siden af norabio - mon vil.du var en af de skøre tøser der stod der lol ?
Tror nu nok vi kom mest i palladium og de andre store biografer dengang - dumt egentlig når det kostede det dobbelte af hvad det gjorde andre steder - til gengæld var søborg bio langt billigere - og havde også dobbelt natforestillinger ( ingen kontrol på bagerste række haha)
Hoooooooooov - synes lige det begynder at gå stærkt mod 60´erne - skal vi have det hele med ?????
Dansetten i tivoli var bare så herlig - og man kunne vise sig -
Hvem filan fik forresten ødelagt nyhavn ??????
| |
|
Hvor i Jylland boede du, tedd? Her i Århus hedder snegle snegle. Det er nogle småkager, der hedder jødekager.
Ha! I Århus har vi ikke brugt petroleum i over 4 årtier! Ha!
| |
|
Og dengang havde vi bio i forsamlingsgården i Broager, hvor jeg voksede op.... (men vist nok kun 2 gange *GG*) Kan huske jeg så en GISP fræk sygeplejerske film loooool - som ikke var så fræk endda
Ærgeligt, at de har nedlagt spritbådene.... DET VAR TIDER.... Bestilte man en vodka, var det billigere PLUS at man fik dobbelt portion
| |
|
SÅ KAN I LÆRE DET, kan vi *GGG*
Os på bø-landet har OGSÅ 70-minder
| |
|
supersine - sådan skal det være!
tedd - næh, vi i Jylland så varmefremskridtet laaangt før kjøvenhavnerne
Joh, jeg kan godt huske min fødselsdag på æ' spriter!
Jeg skulle åbenbaret begaves med grog - og så var der end ikke en KRUSNING på vandet........
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 22-11-05 01:32 |
|
Citat gufarbevars - de spiller hermit og the hermits i radioen -skal lige finde slukknappen (mrs robinson) |
Jeg tror sågu du er ved at være senil mirit.dk
Hermans Hermits har aaaaaldrig spillet Mrs. Robinson.
Det har Simon & Garfunkel
Herman & Co er dem med No milk today....og er fra 60erne.
Og ja, Tedd har ret...I Jylland var der snestorme til, også i halvfjerdserne, men endnu mere i tresserne, og vinteren kom meget tidligere......og det er ganske rigtigt
Jeg boede (også dengang) ude på bøh-landet, og min lillebror som er født i '61 i november, måtte fejre sin 6 eller 7 års fødselsdag på sygehuset, med hjernerystelse, fordi han var faldet på isen på naboens vandhul, hvor vi morede os med glidebaner.....vi måtte ikke få skøjter fordi min mor var en pyllerrøv der mente det var farligt.......men hjernerystelse kunne man nu godt redde sig uden skøjter på isen
Men Jødekager Tedd
Enten har jeres lokale bager haft et problem med varebetegnelserne.....eller du husker forkert.
Jødekager er nogen flade runde småkager der er penslet med æg og strøet kanelsukker på.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 22-11-05 09:46 |
|
DOVA - det var en tænkeskrivemøgfejl - det var "mrs brown you´ve got a lovely daughter". - den har jeg nu hørt næsten hver eneste dag grrrrrrr
aj aj aj - købte af ukendt grund et sæt carmen curlers der i 70´erne - brugte dem kun en eneste gang og havde dem stående og samle støv indtil jeg endelig fandt et offer der kunne overtage dem.
Til gengæld forsøgte jeg mig med et yderst fejlslået afrohår - lignede en puddel og måtte betale for at få det strøget ud i dyre domme - har aldrig forsøgt med permanent siden
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 22-11-05 10:43 |
|
Afrohår Altså det som vi jyder med et noget nedladende udtryk kaldte "Skadereder".
Nænæ, håret skulle være langt i 70erne, og så skulle der enten sidde et flettet læderpandebånd eller et af de tørklæder der blev så moderne....smalle, lange som så blev bundet omkring hovedet, så de lange tørklædeender hang og flagrede.
Men til dem der gerne vil gense minder fra flipperperioden i DK, kan jeg da anbefale at finde den nærmeste Tigerbutik, og finde den film der hedder Skæve dage i Thy.....den koster 20 kroner, og er sådan en "håndholdt optagelse" fra lejren deroppe og nogen af de musikere der optrådte.
mvh dova
| |
|
Jeg havde afrohår i starten af 70'erne. Og det var netop puddelhår man skulle have - inspireret af "Hair" musocalen.
Jeg husker ikke "skadereden"...
miritdk - klart, at dit hår tog skade af to gange hår permanent!!!
Og så den væske man havde dengang!
Jeg kom i frisørlære i 1978...
Der er absolut sket MEGET siden!
Vi pressede garbadinebukser én masse de år...
Købte wrangler bukser og jakke for mine konfirmationspenge og havde det selvfølgelig på, da jeg var til koncert med Brødrene Olsen - min væg var FYLDT med plakater og billeder af dem.
| |
|
I mange år har jeg hørt for, at familien måtte kæmpe sig gennem snemasserne for at komme til min fødselsdag i 1972
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 22-11-05 13:00 |
|
Dét med vintrene den gang, det passer altså! Vi kunne, hver eneste vinter, bygge snehuler 'nede i gården' - mine egne unger har kun bygget huler et par gange under deres opvækst herude på landet. Men snemænd er det dog blevet til.....dog slet slet ikke så store, flotte og holdbare som 'dengang'
Vi så 'Fame' i 'fjerneren' - ham dér den flotte fyr der spillede på klaver og komponerede musikken selv, han havde afrohår, som vi, på det mørke Nørrebro skam osse kaldte...nåja ikke ligefrem 'skaderede' men i hvert fald 'Fuglerede'
OG vi touperede vores hår så det var sååå 'pænt' og 'fyldigt' og 'HØJT'
Tog til 'Vin & Ølgod' i Skindergade og dansede på bordene.
Var i Tivoli og se/høre 'Tages' på scenen - (svenske?).
| |
| Kommentar Fra : Sannie |
Dato : 22-11-05 13:11 |
|
JAHHHHH
Tages var svenskere ...
meeeen ... de var da vist fra 60´erne.
´Fame´ ... super serie i TV.
Jeps - dét var déngang der VIRKELIG fandtes rigtig sne - dét var RIGTIGE vintre!
Jeg havde osse puddelhår.
Jeg blev inspireret af Lane Lind. :o|
Men FØJ hvor dén permanentvædske rev i næsen - og et lille dryp tog al farve af tøjet! ;-(
| |
|
Der blev brugt almindeligt glat krøllejern i 70'erne (når man ellers ikke havde "ægte" krøl)
Uha, og Torben Lendager frisure......
| |
|
Jow for hunne - var til Sweet koncert dengang i de tidlige 70'ere
Hanne
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|