/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
22mm Pex Rør.
Fra : jacoblauvring
Vist : 2003 gange
100 point
Dato : 26-10-05 09:20

Hej
Jeg skal bruge noget 22mm Pex Rør, helst multipex, jeg skal både bruge det til varme og til brugsvand. Det skal ikke være rør i rør, da det ikke skal støbes ned.
Jeg skal kun bruge mellem 15 og 20 meter i alt, og alle de steder jeg har set kan man kun købe 120 meter.
Er der nogen der kender et sted på nettet hvor man kan købe det pr. meter eller fx på 20 eller 25meter.
Med venlig hilsen
Jacob Lauvring

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-05 09:52

Har du kikket i et byggemarked, der kan du købe i metermål

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-05 15:45

hej

kig ved http://www.vvs-grossisten.dk/brugsvand/page2.html

klippes i hele 5 meter

lally

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 17:21

Er der ikke en VVS mand i nærheden af dig. De vil som regel gerne sælge i metermål.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-05 17:21

Så vidt jeg husker har Jem g Fix i mindre ruller.

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 27-10-05 21:39

Der er ikke nogen byggemarkeder der har dette i multipex i denne diameter.
Jeg har fundet noget på lavprisvvs.dk, der har de det bare som rør i rør, men man kan vel pille tom-røret af?
mvh Jacob

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 29-10-05 09:48

Hej .......Nu ved jeg ikke hvor du bor men normalt er det ikke noget problem at få købt nogle meter rør hos den lokale vvs smed ...Jeg har tit og ofte fået hele rullen med hjem og så afleveret resten og betalt forbruget .
At du ikke vil bruge rør i rør forstår jeg ikke .Selv om det ikke skal støbes ned er det ikke dumt at have det med ....Den stille stående luft rundt det vand førende isolerer jo lidt samt at du ikke får evt kondens dryp på inventar-men dette bliver i yder røret

mvh sverola

Kommentar
Fra : jacoblauvring

Dato : 30-10-05 22:03

Hej
Nu har jeg bestilt rør i rør, og så overvejer jeg lidt som sverola skriver at beholde tom-røret på. Røret skal køre oppe under loftet i kælderen hen til vekselvarmeren, men der kommer jo nogle vinkler på, så bliver tom-røret jo også klippet, men det gør måske ikke noget? Det skal jo også klippet lidt hver gang der skal en rørholder på, ca. på hver halve meter.
Man kunne også i stedet for tom-røret, så putte de der skumgummiagtige isoleringsrør, som man kan få i byggemarkeder til 1/2" rør, på, det isolerer vel bedre.
Jacob

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-10-05 19:23

Er det ikke muligt at svinge med røret uden at skulle klippe det over og bruge fittings. Du kan jo sætte et par bæringer i umiddelbar nærhed at svinget for at holde det på plads.
Det vil være en god ide at efterisolere røret med Klemflex skumisolering. Det bedste du kan gøre er at skuppe det ind over røret uden at skære det op så er isoleringen i orden. Det er også muligt at skuppe det med dundt om et sving hvis ikke der er fittings på røret.

Godkendelse af svar
Fra : jacoblauvring

Dato : 05-11-05 17:29

Tak for svaret lally.