Hej Tom mf.
Det er Dank AutoOptimering v/Ib Kaas der har tunet den, med stor hjælp fra
tidligere DK-Mester i 1994 Peter Rene. Ib Kaas har tidligere været hos
Nissan Motor DK og står bag de meget sjældne Primera og Almera Le Mans
modeller med Turbo og lige under 200hk. Et sådan sæt incl. montering og
mormor koster rundt regnet 70 kilo (pyyha, hvor blev her varmt).
Bilinspektionen og Told & Skat kan rende og hoppe. Importøren står bag
projektet og der forlægger TÜV godkendelse på hele molevitten. Desuden må du
gerne tune med turbo blot den overholder de samme miljøkrav som bilen gør
som standard og det gør den. De første Primera modeller har allerede været
igennem syn.
I min er der stempler fra en Sunny GTi-R som standard yder 220hk. Det er i
øvrigt den samme motor de brugte til ralley med lige under 300hk og jeg har
ligeledes fået af vide at min motor skulle være god for omkring 300hk. Har
faktisk en bekendt der kører en Primera fra 1994 med 330hk uden problemer.
Selvfølgelig kommer det an på, hvordan du behandler tingene. Det skulle da
heller ikke tage mig mange øjeblikke at splitte min bil ad, men det alle ved
jo (eller burde) at man ikke fyrer en kold motor af med 7.500 o/min eller
gir den fuld spade ind over brosten samtidig med at man forsøger at skifte
gear som Thorkild Thyrring eller glemmer at lade turboen stå og køle af
efter at have fyret den af.
Alt i alt kører der små 40 Primera'er rundt med Turbo (registreret hos
AutoOptimenring) og 6 Almera'er. Til sammen mener man at de biler har rundet
godt 2 mill km med Turbo. Ikke een af dem er kommet tilbage til rep. hos
AutoOptimering. Jeg tror det holder.
............So watch out, It could be a Nissan Turbo - og de er altså ikke så
kedelige som nogen påstår, selvom vi Nissankører syntes det er helt iorden -
he he he.
Mvh
Per Müller/Spunk
"Tom" <tkc_dk@iname.com> skrev i en meddelelse
news:3b5c9c9f$0$731$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> > Man kan selv lave dem, hvis man kan leve med at de er af papir og ligger
> > oven på de originale skiver. Vælger man noget fin-kornet papir 60g, så
kan
> > lyset fint gå igennem.
> > Se mit resultat til Almera'en :
>
http://www.nissanalmera.subnet.dk/494330.htm
>
> Jeg har en masse spørgsmål til dig
>
> Urskiverne ser godt ud.
>
> Hvem har tunet bilen?, det ser ret godt ud med forcromet rør op til
> indsugningen. Hvad siger bilinspektionen til ændringerne på motoren?.
> Har den fået smedet stempler og andre ændringer af f.eks krumtap og
> plejelstænger? ellers kan den da ikke holde til 0,9 bar ret længe.
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
>
http://members.tripod.com/FORD_DK
>
>
>
>